Moderator: Moderators
boer pieter schreef:even een vraagje aan de robot melkers ,ik was vorige week een paar keer een dag weg en zag toch dat er een paar collegas thuis bleven omdat er dan niemand thuis waswe zijn bezig om robotten te kopen maar hoor toch vaak mensen zeggen ,je bent wel 24/7 aan het meken dus kan er ook we eens wat mis gaan , hoe erg is het nu echt ,de nieuwe botjes zijn natuurlijk wel steeds beter maar ik begin nu toch wel wat te twijfelen ,mijn voer robot heeft ook wel eens storing maar dat is niet zo erg als ze 1 keer wat minder voer krijgen ,als je wat meer vraagt hoe meer er zeggen dat er wel eens wat is ,het zijn dan wel kleine dingetjes maar je moet er wel even heen ,lely of delaval of gea het maakt allemaal niet zo veel uit ,mijn voor keur gaat uit naar de nieuwe delaval met gestuurt ko trafik feed first ,
Schoonvelde schreef:boer pieter schreef:even een vraagje aan de robot melkers ,ik was vorige week een paar keer een dag weg en zag toch dat er een paar collegas thuis bleven omdat er dan niemand thuis waswe zijn bezig om robotten te kopen maar hoor toch vaak mensen zeggen ,je bent wel 24/7 aan het meken dus kan er ook we eens wat mis gaan , hoe erg is het nu echt ,de nieuwe botjes zijn natuurlijk wel steeds beter maar ik begin nu toch wel wat te twijfelen ,mijn voer robot heeft ook wel eens storing maar dat is niet zo erg als ze 1 keer wat minder voer krijgen ,als je wat meer vraagt hoe meer er zeggen dat er wel eens wat is ,het zijn dan wel kleine dingetjes maar je moet er wel even heen ,lely of delaval of gea het maakt allemaal niet zo veel uit ,mijn voor keur gaat uit naar de nieuwe delaval met gestuurt ko trafik feed first ,
Hier 4 lely a4. ik ben de laatste 4 jaar veel op pad geweest voor LTO, laat robots rustig een dag alleen door melken. Eigenlijk nooit eerder naar huis gemoeten om robots. Soms was er een medewerker in de buurt maar lang niet alle dagen.
Ook snachts niet altijd alarm aan staan. In 6 jaar nu 1 keer gehad dat alle 4 robot van 1 tot 6 uur snachts niet gemolken hebben. Loop je de volgende dag in alle rust zo weer in. Porties melk zijn wat groter en amper weigeringen. Wij melken dan wel dubbeldoelkoeien met maar een 30 liter dus verlangen ook niet het uiterste.
Volgens mij kun je op 2 manieren succesvol melken met robots. Of er bovenop zitten en heel hoge producties uit de koeien halen met minimaal 3 melkingen etc, of juist de robot laten melken en genoegen nemen met een 2,6 melkingen, smorgens beginnen wanneer je zin hebt, smiddags nog een ronde wanneer het jou past en niet in de stress raken wanneer het spul een paar uur stil staat. Nooit meer dan 2 rondes per dag doen en een koe die niet past laten vertrekken. Dan kun je met heel weinig werk de boel rondzetten.
Een paar weken terug was ik een paar dagen naar Oostenrijk geweest, 2 weken na terugkomst kwamen we erachter dat het alarm nog op mijn medewerker stond.
Qua financiën is denk ik een robot alleen aantrekkelijk wanneer je daadwerkelijk uren betaald personeel kunt wegstrepen, lukt dat niet kost het geld, zo moet je mijn inziens ook met een robot omgaan.
Kasé5 schreef:Net terug van 24 uur Bergen op Zoom (brother) maar Pieter ik zou maar geen robotten kopen want dan moet je hier eerst 800 berichten op VTF rectificeren![]()
Maar als ik de ervaringen zo zie overal zou ik voor de robot gaan met de minste onderhoudskosten.
Gerben77 schreef:Maar als ik de ervaringen zo zie overal zou ik voor de robot gaan met de minste onderhoudskosten.
En welke komt het er beste uit in de studieclub ?Welk merk
Corjan schreef:Hier btw altijd weinig ophaal koeien met vrij verkeer. I think its still the way to go
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten