Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor Arno » vr dec 06, 2019 22:17

@luc
:lol: (y) (y)
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Kasé5 » za dec 07, 2019 10:31

Een opvolger Luc?
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor maistro » za dec 07, 2019 13:02

Corjan schreef:Yup Ten Hoeve (y) Soms is het idd maar 1 of 2 melkings en dan zijn ze een stuk rustiger :wink: Maar die 1 2 keer kan erg vervelend en tijdrovend en zijn. Niet nodig zeg maar :!:

En ook met een verse koe die net even voor een paar dagen een te diep uier heeft. Hub ff handmatig :idea: ……….En GEA kan ook volgens mij nog eens met diepere uiers uit de voeten :idea: De A5 is eigenlijk alleen maar een update. Zeg maar een A4 next.

A5 heeft 75% nieuwe onderdelen, verschil tussen A3 en A4 is kleiner dan A4 naar A5

A5 gaat sneller dan A4 volgens gebruikers sneller dan vaars! Zou ze gewoon ruilen, wordt hier in NL gedaan
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Kasé5 » za dec 07, 2019 13:37

Maar met een A5 kan er ook niks handmatig. Daarin is Lely heeeeeel principieel (n)
En net wat Corjan zegt, het gaat vaak maar om 1of 2 koeien maar is heel irritant en tijdrovend (n)
Ze mogen er bij mij een knoppie of kogelkraantje opzetten datdat kan.
Als ze er nou 1 of 2 euro voor rekenen per x dat je het gebruikt, want ze zien toch alles wat je uitvreet, zit er voor hun ook nog een verdienmodel aan :idea: :idea: :)
En ze lezen hier ook mee :D :D
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor maistro » za dec 07, 2019 19:03

De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Kasé5 » za dec 07, 2019 20:36

Andersom bedoel je denk
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor maistro » za dec 07, 2019 21:42

Ja
maistro

Berichtdoor sivert » zo dec 08, 2019 15:45

boer pieter schreef:Hoor van gea robot ook veel goede berichten (y)

Ik weet van een boer hier in de buurt met Gea robots (mono boxen) dat die iedere morgen eerst 11 vaarzen door de robot jaagt om handmatig aan te sluiten, de mogelijkheid is er en dan maak je er ook te gauw gebruik van. Handmatig aansluiten heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. (En ik denk soms ook wel eens dat het wel gemakkelijk zou zijn als de Lely handmatig aan kon aansluiten)
sivert

Berichtdoor Roderick » zo dec 08, 2019 15:54

Tja, dat doet die boer zelf :roll:
Heeft nix met de robot te maken, en is natuurlijk ook dik onnozel van die boer :x
Ik ben heel blij dat met inmelken we er effe 1 of 2 melkingen veilig achter kunnen staan om rustig handmatig onder te kunnen hangen. Vaars stressvrij brokjes eten, geen gedonder en tijdrovend gedoe, waardoor ze naderhand natuurlijk veel vlugger geneigd zijn om terug te komen (y)

Het verrekken van Lely om handmatig onderhangen mogelijk te maken is arrogant en hun grootste downfall in mijn ogen.
Je ziet hier ook duidelijk dat juist vanwege dat de interesse in GEA hard toeneemt. :!: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor M H » zo dec 08, 2019 16:10

Ik snap ook helemaal niks van die boer met 11 vaarzen iedere ochtend. Enige ophaalkoeien die ik heb zijn vaarzen die gekalft hebben. Ook moet ik die weleens handmatig onderhangen. Maar dat komt dan door zucht onder de buik. Dan ziet camera de spenen niet. Meestal is zucht met week wel weg. En vaars loopt dan ook vanzelf. Er zijn er die het langer volhouden om niet zelf te komen. Maar als ze lopen. Doe ik er niks meer aan. Laatste 3 weken niets op hoeven halen en niets helpen onderhangen. Gaat heus wel keertje mis. Maar keer erna lukt het dan wel weer. Mijn probleem is eerder een te lage productie per melking. Onder de 9 liter zie je meer incomplete melkingen. Boven de 10 bijna 0 incompleet.
M H

Berichtdoor ten Hoeve » zo dec 08, 2019 16:10

Roderick schreef:Tja, dat doet die boer zelf :roll:
Heeft nix met de robot te maken, en is natuurlijk ook dik onnozel van die boer :x
Ik ben heel blij dat met inmelken we er effe 1 of 2 melkingen veilig achter kunnen staan om rustig handmatig onder te kunnen hangen. Vaars stressvrij brokjes eten, geen gedonder en tijdrovend gedoe, waardoor ze naderhand natuurlijk veel vlugger geneigd zijn om terug te komen (y)

Het verrekken van Lely om handmatig onderhangen mogelijk te maken is arrogant en hun grootste downfall in mijn ogen.
Je ziet hier ook duidelijk dat juist vanwege dat de interesse in GEA hard toeneemt. :!: :yes:

Helemaal mee eens :yes: En vooral bij grotere koppels koeien dus veel meer vaarsen is het handmatig kunnen onder hangen verrekte handig.
ten Hoeve

Beroep: boer

Berichtdoor MelkboerLuc » zo dec 08, 2019 17:10

dus bij Lely kan je echt niks meer handmatig doen?
Fullwood wel met stuurknopjes en DeLaval met handmatig bekers onderhangen
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor poekske » zo dec 08, 2019 17:16

MelkboerLuc schreef:dus bij Lely kan je echt niks meer handmatig doen?

Ik zou je robots letterlijk en figuurlijk niet te ver zoeken luc :wink:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Corjan » zo dec 08, 2019 18:07

MelkboerLuc schreef:dus bij Lely kan je echt niks meer handmatig doen?

Jawel maar das een gedoe :!:

Helemaal met Rody eens. Boer mag dat zelf toch wel pepalen of hij wel of niet handmatig onderhangd :?: Dat hoeft Lely toch niet voor hem te beslissen :?: De vraag en frustratie is er. Maar ze doen er niks mee (n) Voor mij kan het de reden zijn om van Lely weg te lopen. De A5 heb ik ook zien werken maar dat lost het probleem niet op :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor kobonde » zo dec 08, 2019 18:26

Wij wilden 11 jaar geleden in eerste instantie Lelys kopen, maar vanwege wens om handmatig te kunnen aanzetten
en gestuurd koeverkeer is het Delval geworden. Daarnaast is het borstelsysteem van Lely en bakterie bom. Vooral
B streptokoken komt boven gemiddeld voor op bedrijven met Lely robots.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken