Jersey

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Jersey

Berichtdoor Willemkopalt » do jan 09, 2020 07:44

Goedemorgen! welke jersey stieren worden er op dit moment gebruikt?
Willemkopalt

Re: Jersey

Berichtdoor kobonde » do jan 09, 2020 18:22

Wij hebben momenteel VJ Dandi, VJ Last en VJ nibali in het vat ziten alle drie gesekst sperma a 22 Euro/ rietje.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Schoonvelde » za jan 11, 2020 10:56

kobonde schreef:Wij hebben momenteel VJ Dandi, VJ Last en VJ nibali in het vat ziten alle drie gesekst sperma a 22 Euro/ rietje.

Dat zijn scherpe prijzen voor gesexed. Coop ( :oops: :no: ) CRV laat je gewoon het dubbele betalen.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor melker » za jan 11, 2020 11:36

Ritje DK kan gauw uit, heb ook wel eens rechtstreeks BS rietjes van Duitse ki gekocht voor minder dan 5 euro, wel enkele honderden, anders valt het nog niet mee.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor kobonde » za jan 11, 2020 13:33

Schoonvelde schreef:
kobonde schreef:Wij hebben momenteel VJ Dandi, VJ Last en VJ nibali in het vat ziten alle drie gesekst sperma a 22 Euro/ rietje.

Dat zijn scherpe prijzen voor gesexed. Coop ( :oops: :no: ) CRV laat je gewoon het dubbele betalen.

Viking is net als CRV een Coop, zo hebben ook duurdere bij gesekst sperma zijn er drie prijs klaasen 29 Euro voor de nieuwste
top stieren, 22 voor de subtop en 17 voor de rest. Viking heeft vrijwel alleen Gen gesteste stieren, en dus lagere kosten dan
CRV, in NL heeft men liever stieren met melkende dochters.
kobonde

Berichtdoor Richt » do jan 16, 2020 17:46

iemand die Jersey op Holsteins heeft ingekruist? en dan verder met Jersey op die lijnen ?
en ze tussen Holsteins heeft lopen?
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor john verhaar » do jan 16, 2020 18:15

Wat wil je weten :?:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor kobonde » do jan 16, 2020 18:52

Richt schreef:iemand die Jersey op Holsteins heeft ingekruist? en dan verder met Jersey op die lijnen ?

Ja, Dat gaat prima ze worden elke generatie iets kleiner, maar ze reden zich prima tussen grote koeien, je wil snel van
je holstein koeien af als je eenmaal kruislingen hebt. Ik kan wel aanbevelen alleen geskst sperma te gebruiken en op de
rest BB.
kobonde

Berichtdoor boer pieter » do jan 16, 2020 19:45

kan het jou niet aan raden slechte benen en uiers (:oops: bij mij dan he ),ook gevoelig voor mortelaro ,maar verder veel succes
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Corjan » do jan 16, 2020 20:06

Richt schreef:iemand die Jersey op Holsteins heeft ingekruist? en dan verder met Jersey op die lijnen ?

Yep de eerste twee maakte de 90000 vol (y) Ze lopen hier gewoon in de groep en redden zich prima :yes: Nadeel is gehaltes passen niet echt in onze Canadese uitbetaling. En trainen in een te grote robot box is wat lastiger.
Wij gaan op die beesten gewoon verder met een driewegs kruising (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Willemkopalt » do jan 16, 2020 20:17

Doen we hier ook gaat heel goed gebruik alleen gesekst jersey sperma een selecteer streng keiharde melkkoeien
Worden het
Willemkopalt

Berichtdoor Richt » vr jan 17, 2020 10:13

john verhaar schreef:Wat wil je weten :?:

Alles, wil rieten gaan bestellen, eerst een paar inkruisen en daarmee verder Jersey fokken, de oudere generatie is er wat op tegen dus maar langzaam beginnen.
Hoe doen jullie dat kwa stal, kleinere koeien in de melkstal, ligboxen? ik zelf zie daar niet echt een probleem, kleine holsteins hebben vaak minder problemen als te grote en geven er niet minder melk om.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Willemkopalt » vr jan 17, 2020 13:17

Ben hier ook rustig begonnen eerst wat amerikaanse jersey gebruikt doe het nu om en om met deens heb de eerste 75% Jerseys nu aan de melk maak de stierkeuze met hulp van tripple a. Heb hier zij aan zij melkstal en levert nu nog geen problemen op heb 2 groepen melkkoeien kleine koeien en grote koeien heb bij de kleine de knieboom wat verder naar achteren
Willemkopalt

Berichtdoor kobonde » za jan 18, 2020 13:24

Alles, wil rieten gaan bestellen, eerst een paar inkruisen en daarmee verder Jersey fokken, de oudere generatie is er wat op tegen dus maar langzaam beginnen.
Hoe doen jullie dat kwa stal, kleinere koeien in de melkstal, ligboxen? ik zelf zie daar niet echt een probleem, kleine holsteins hebben vaak minder problemen als te grote en geven er niet minder melk om.[/quote]

Als je een wat oudere stal hebt is het alleen maar een voordeel dat koeien kleiner zijn. Omdat de koeien de laatste 30 jaar
nogal wat groter zijn geworden. Daarnaast is een Jersey efficienter, meer kg vet en eiwit/ per kilo voer.
kobonde

Berichtdoor opelmanta » za jan 18, 2020 13:27

Ik doe het niet met Jersey's maar ik veredel een paar halve Brown Swiss door naar volle Zwitsers. Vind ik wel mooi een paar grijze ertussen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Volgende

Keer terug naar Koe en fokkerij