Ervaring met kruislingen (deel 11)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Ervaring met kruislingen (deel 11)

Berichtdoor boer pieter » vr feb 19, 2021 16:01

jan.nl schreef:
boer pieter schreef:Ok maar wat kost ziekte insleep

Koop al 40 jaar vaarzen aan Pieter...Als ik tekort heb van mezelf.
Op dit moment zijn er nogal wat nl boeren die in de problemen zijn gekomen door hun halfvolle stal.
Durven niet te kopen,nu bord in de tuin. :yes:

Dat ligt niet aan het niet durven kopen maar aan de p rechten ,die hebben we hier niet dus fokken wij ze zelf op ,het lijkt allemaal wel leuk dat kopen maar ik hoor ook genoeg boeren die maar slecht aan goede vaarsen kunnen komen voor normale prijzen, hier vlak bij mij ook een paar Nederlandse boeren zonder jv alles onder de bb en vaarzen kopen maar klagen steen en been dat ze zo duur zijn ,
Verder is er ook niks meer aan ben niet een super Fokker maar vind het toch wel mooi als je het resultaat ziet ,bv heb ik al jaren op gehalten gefokt en nu heb ik al maanden 480 en 370 en soms nog wel hoger
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » vr feb 19, 2021 16:06

boer pieter schreef:
jan.nl schreef:
boer pieter schreef:Ok maar wat kost ziekte insleep

Koop al 40 jaar vaarzen aan Pieter...Als ik tekort heb van mezelf.
Op dit moment zijn er nogal wat nl boeren die in de problemen zijn gekomen door hun halfvolle stal.
Durven niet te kopen,nu bord in de tuin. :yes:

Dat ligt niet aan het niet durven kopen maar aan de p rechten ,die hebben we hier niet dus fokken wij ze zelf op ,het lijkt allemaal wel leuk dat kopen maar ik hoor ook genoeg boeren die maar slecht aan goede vaarsen kunnen komen voor normale prijzen, hier vlak bij mij ook een paar Nederlandse boeren zonder jv alles onder de bb en vaarzen kopen maar klagen steen en been dat ze zo duur zijn ,
Verder is er ook niks meer aan ben niet een super Fokker maar vind het toch wel mooi als je het resultaat ziet ,bv heb ik al jaren op gehalten gefokt en nu heb ik al maanden 480 en 370 en soms nog wel hoger

Heb je al eens boeren niet weten klagen :mrgreen: alles is te duur als ze moeten kopen en te goedkoop als ze verkopen.
Poekske

Berichtdoor Mellek » vr feb 19, 2021 20:18

Ik ken er zelfs die hun eigen vaarzen verkopen met "hele beste lijsten" , want ja ze geven daar gemiddeld 40 liter en dan heeft een kutkoe met 30 liter ook nog wel een goede lijst, en een maand later kopen ze weer vaarzen terug en de kalveren daarvan kunnen ze dan ook weer goed verkopen :lol:
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Richt » vr feb 19, 2021 21:18

:?:
Te verkopen vaarzen en kopen vaarzen er voor terug?
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Mellek » zo feb 21, 2021 13:43

Ja ze verkopen af en toe koppel pinken of drachtige vaarzen met "goeie lijsten", en als ze een keer weer te weinig hebben kopen ze soms zo 10 koeien van een stopper ofzoiets, kan ook een manier van veestapelverbetering zijn, ik vind het ook bijzonder maar blijkbaar word er zo toch geld mee verdient, ik doe zelf helemaal geen MPR meer, dus ik heb ook geen lijsten, maar veel lui vind toch productiecijfers altijd belangrijk, ik zou zelf liever naar het dier zelf kijken, en het fokbeleid, en hoe ze het op mijn bedrijf gaan doen vind ik toch wel iets belangrijker als hoe (de moeder) het op een anders bedrijf deden.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij