Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Hans van Bergen » do maart 26, 2020 12:15

Hier issut nonnie :no: :no: Tis alleen op zandgrond volges mien :?
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » do maart 26, 2020 13:15

Hans van Bergen schreef:Hier issut nonnie :no: :no: Tis alleen op zandgrond volges mien :?

Interessante theorie maar die gaat niet op, vlak bij melker was al een geval en mijn oom heeft het waarschijnlijk ook, was met een busreis naar israel geweest en 1 iemand die ook mee was is positief getest voor corona. Heel nederland zit er al onder. Waarschijnlijk gaat door de maatregelen het verspreiden wat minder snel en hopelijk valt het allemaal wat mee voor de meeste mensen.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » do maart 26, 2020 13:49

Talis schreef:maar ben je sindsdien ook niet meer in het openbaar geweest? Want das natuurlijk de vraag, iedereen is weleens niet fit. Maar dan kun je al een boel anderen besmetten vanaf 6 maart..

Hebben we tuurluk de agenda voor bij getrokken. Na 6 maart heb ik niet echt intensief contact gehad met anderen. Ja een babbeltje met de buuf vanaf de slepper, effe samenkomen met een buurman om de nieuwe scheidingsgrens af te spreken, maar ook dan sta je niet op mekaars lip gelukkig.
Da's dan ms wel het voordeel als je ver achteraf op een farm zit...
Omdat de dames hiero niet ziek waren is kans van besmetting op het werk te verwaarlozen, aldus GGD.
Maar omdat ze nu huisgenoten zijn van een bewezen patiënt mogen ze nu niet gaan werken.
Had afgelopen week en komende weken wel wat afspraken staan maar da's tuuk allemaal gecanceld.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » do maart 26, 2020 13:56

Wim R schreef:Zit volgens mij al ver verspreid onder de Brabantse bevolking . Hoor veel dat er mensen thuis zitten met verschijnselen van griep of corona. Zeg het maar wat het is, testen doen ze niet veel meer. Is nu zaak om zo goed het kan uit het ziekenhuis proberen te blijven. We zijn van deze miserie nog niet af, heel NL komt aan de beurt.

Ondertussen druppelen ook de eerste berichten binnen van familie van bekenden die zijn overleden. Eigenlijk allemaal ouderen die al wat onder de leden hadden. Maakt het tuuk niet minder sneu.

@Grazy: de dames lijken er van gevrijwaard (y) Oudste heeft wel een nare blaf maar die heeft ze zo vaak. Andere symptomen heeft ze niet maar we houden de vinger aan de pols.
De prednison lijkt aan te slaan bij mijn broer. Koorts wat gezakt, wat minder benauwd, weer wat eetlust en wat praatzin (y)
Echter het kan nog alle kanten op aldus de arts. Ach, we proberen er de positieve puntjes maar uit te pikken en te koesteren.
Zelf ben ik over het kantelpunt heen gok ik. Pijn tussen de schouderbladen en luchtwegen is minder. Ook wat meer lucht nu.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » do maart 26, 2020 14:15

Mooi om te horen Henk..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Talis

Berichtdoor john jakobs » do maart 26, 2020 16:36

(y) (y)
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Richt » do maart 26, 2020 16:38

(y)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Grazy » do maart 26, 2020 17:18

Mooi dat de dames gevrijwaard zijn kunnen ze je tenminste nog een beetje verwennen (y) Hopen dat het zo blijft (y) Beterschap!!
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor hulsteins » do maart 26, 2020 17:18

Henk heb voor hetere vuren gestaan (y)

Volgens het RIVM neemt het aantal overledenen en het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten "minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten".

Van 'wij zijn de enigen ter wereld die weten hoe 't moet'
belanden we aan op : 'zie je wel we hebben toch nog iets goed gedaan'
:?
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor melker » do maart 26, 2020 17:34

Kunnen we over paar maand achteraf pas iets zinnigs over zeggen :( Hoorde net van kennis dat ziektebeeld wisselend verloopt, zijn dochter heeft het gehad en ervaren als griepje, zijn schoondochter daarentegen nog steeds goed ziek. Haar man en kinderen hadden het dan weer niet, wonen wel in zelfde huis.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor hulsteins » do maart 26, 2020 17:55

alle problemen liggen voor ons , niet achter ons
hulsteins

Berichtdoor Talis » do maart 26, 2020 18:45

problemen liggen achter je. Oplossingen voor je..
Tot nu toe gaat het goed in nederland. ic kan alle patienten nog goed aan. In italie is sinds afgelopen zaterdag de 14 dagen lockdown. Wat levert het op hullie?? nog steeds allemaal doden. Waarom?? Door de paniekzaaiers onder ons. iedereen ging voor de lockdown nog snel hamsteren. Grootste besmettingsbron zijn de supermarkten. Ze hebben hier nu eindelijk ook doekjes en ontsmettingspray voordat je gaat winkelen.. Dat had natuurlijk direct gemoeten.
Talis

Berichtdoor hulsteins » do maart 26, 2020 18:50

Het coronavirus in het kort
Het coronavirus verspreidt zich vooral van mens op mens via nies- en hoestdruppeltjes. De kans dat je besmet raakt via oppervlakken zoals deurklinken is klein. Deze kans wordt kleiner als je vaak je handen wast.

hier zeggen ze 't tegenovergestelde
Vandaag zeggen de beste artsen uit Parijs dat de supermarkten dicht moeten
want de winkelwagentjes etc zijn onverantwoorde besmettingsbron

ieder neemt de info als ie wil en doet 't er mee wat ie wil

als de deurklink door 'n ander besmet is , ken je je handen net een uur gewassen hebben
en dan pak je die deurklink en heb je nog meer kans dat je je gelijk besmet
want je heb al je natuurlijke huidbarrières kapot gewassen :yes:
effe zelf nadenken
hulsteins

Berichtdoor hulsteins » do maart 26, 2020 18:51

heb jee niet 't idee dat je alles mis heb Talis ?

3 weken lang onzin verkopen en nu blijf alleen ik over om de schuld aan te geven :lol: :lol: :lol:

nou is 't mijn schuld dat er 17 miljoen NLers naar de super rennen
en jee vond 't nog zo'n goed idee om er daarom maar 'n melkstakinkje aan te wagen
hulsteins

Berichtdoor MarcB » do maart 26, 2020 19:05

Och de grootste problemen komen nadat het virus voorbij. Wat gaat men doen om de bedrijven te redden, wat wil de overheid doen. In hoeverre gaan de banken de crisis gebruiken om schoon schip te maken.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

VorigeVolgende

Keer terug naar Community