Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Henk » ma feb 22, 2021 11:15

hulsteins schreef:mRNA vaccins hebben de wedstrijd met kop en schouders gewonnen

100 miljoen mensen gevaccineerd

veel minder bijwerkingen en
effectief tegen (bijna) alle varianten

Effe uit het 'koeienvaccinatietopic' gehaald...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » ma feb 22, 2021 13:53

je punt hiermee henk is?????
Talis

Berichtdoor opelmanta » di feb 23, 2021 07:45

Talis schreef:je punt hiermee henk is?????

Dat het netter staat als je reageert in het juiste topic.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Henk » di feb 23, 2021 11:19

opelmanta schreef:
Talis schreef:je punt hiermee henk is?????

Dat het netter staat als je reageert in het juiste topic.

Vooral duidelijker
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » di feb 23, 2021 13:28

hulsteins schreef:mRNA vaccins hebben de wedstrijd met kop en schouders gewonnen

Het is vooral een commercieel succes. Nog even afwachten of ze het ons door de strot gaan drukken dan we elk jaar weer gevaccineerd moeten worden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor teun » di feb 23, 2021 13:37

G.U. schreef:

Het is vooral een commercieel succes. Nog even afwachten of ze het ons door de strot gaan drukken dan we elk jaar weer gevaccineerd moeten worden

Als je daarmee duizenden levens bespaart en de economie aan de gang houd mag daar wat mij betreft wel iemand wat aan verdienen. Ik kan niet wachten tot we aan de beurt zijn.

Vorige week is onze buurman geent ze zijn hier nu aan de 65 + groep begonnen.
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor teun » di feb 23, 2021 13:50

https://www.health.harvard.edu/blog/why ... 0121021599

voor de mensen die geinformeerd willen zijn.
teun

Berichtdoor MarcB » di feb 23, 2021 14:00

Ik snap van dat hele virus niets. Kijk je naar de getallen zie je dat er gemiddeld 0,035% van de mensen sterven dat zijn 35 mensen per 1000 mensen. En dat noemt men een pandemie, bij zoiets denk ik aan sterftecijfers van 10% en meer. Dan mag men nerveus worden. Nu is en word de economische schade vele malen groter met grote gevolgen op de lange termijn.
Het gevolg van deze crisis is dat rijke mensen alleen nog maar rijker worden en de arbeiders alleen maar armer.
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Flyinghollander » di feb 23, 2021 14:15

MarcB schreef:Ik snap van dat hele virus niets. Kijk je naar de getallen zie je dat er gemiddeld 0,035% van de mensen sterven dat zijn 35 mensen per 1000 mensen. En dat noemt men een pandemie, bij zoiets denk ik aan sterftecijfers van 10% en meer. Dan mag men nerveus worden. Nu is en word de economische schade vele malen groter met grote gevolgen op de lange termijn.
Het gevolg van deze crisis is dat rijke mensen alleen nog maar rijker worden en de arbeiders alleen maar armer.

3.5 persoon per 1.000 bedoel je. Wereldwijd meende ik 2 personen per 1.000
Flyinghollander

Berichtdoor MarcB » di feb 23, 2021 14:21

Flyinghollander schreef:
MarcB schreef:Ik snap van dat hele virus niets. Kijk je naar de getallen zie je dat er gemiddeld 0,035% van de mensen sterven dat zijn 35 mensen per 1000 mensen. En dat noemt men een pandemie, bij zoiets denk ik aan sterftecijfers van 10% en meer. Dan mag men nerveus worden. Nu is en word de economische schade vele malen groter met grote gevolgen op de lange termijn.

Dat kan ook, maar ik bedoelde 10.000.
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor G.U. » di feb 23, 2021 14:38

MarcB schreef:
Flyinghollander schreef:

Dat kan ook, maar ik bedoelde 10.000.

Dat komt op hetzelfde neer. Iig, de sterftecijfers zijn niets om ongerust over te worden. Het is natuurlijk verloop dat iets meer dan 1% jaarlijks overlijd. Daar hoeven we helemaal niet hysterisch over te doen. Dat hoort bij het leven. Het is natuurlijk ruk als het je naasten betreft. Maar om de hele samenleving nu te gaan gijzelen voor het onvermijdelijke...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Talis » di feb 23, 2021 15:30

En als de politiek slim was gingen ze dit gebruiken om mensen bewust te maken dat ze veel te dik zijn. Want daar zit het grote probleem. Dikke oudere mannen daar liggen de ic vol mee.
Talis

Berichtdoor Roderick » di feb 23, 2021 17:35

Flyinghollander schreef:

2.5 per 100 positief geteste mensen bedoel je.
Aannemend dat de helft maar getest is, kom je op 1 per 100.
Dat is 10x hoger dan de griep.
Buiten dat zijn er per dode nog 9 andere die medische hulp nodig hebben, dus dat is 1 op de 20 zeg maar. En daar zit hem de kneep.
Iedereen is doodsbenauwd Italian toestanden te krijgen wanneer ze alles vrij laten. NL zou potentieel 800.000 mensen kunnen krijgen die medische hulp nodig hebben, en als die allemaal tegelijk komen gaat het goed fout. Vandaar die beperkingen. Goed off slecht staat hierbuiten.
De redenatie erachter makes sense. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Poekske » di feb 23, 2021 19:22

Stel je de moment maar es voor dat je naar het hospitaal gaat en men zegt olaa volzet, geen plek meer voor u. De reden dat alles lam ligt is om dit scenario te vermijden. Want het heeft toch wel geknepen dat ze gingen moeten selecteren...
Poekske

Berichtdoor Flyinghollander » di feb 23, 2021 20:44

Ja en wat doet het met al die mensen die hun zaak, baan kapot zien gaan. verplicht huis verkoop, hoe lang moet je het door laten gaan dat alles dicht is? Maar de gemiddelde mens is ook lul, dat ze niet even thuis blijven als ze zich niet lekker voelen, want zo erg ziek ben ik niet en gaan ze rustig op stap.

Ik ken genoeg ondernemers die er niet leuk voor staan en die krijgen niet allemaal geld van overheid.
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Community