Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Poekske » di feb 23, 2021 21:10

Tis een afweging en keuze die de politiek moet maken en ben blij dat ik ze niet moet maken. Ik heb wel es de rekensom gemaakt moest men bedrijf gesloten worden en ik krijg wat Vlaamse bedrijven krijgen, gecombineerd met het feit dat ik men gebouwen voor de zaak en verhuur gekocht heb ipv huren, en die kredieten kan bevriezen, dan kom ik tot de som dat ik zeker nog rond kom. Dan zelf nog wat erbij gaan werken en klaar. Maar das mijn situatie, en ben blij dak niet moet sluiten.
Poekske

Berichtdoor hulsteins » di feb 23, 2021 23:08

de grote coöperatieve vee-exportateur
vraagt nu 2 vaccinaties tegen FCO , hoe heet dat , cateraalkoorts ?
tegen de varianten 4 en 8
moeten minstens 2 maanden voor vertrek de eerste shot gehad hebben
De veeartsenpraktijken sms-en ook gelijk om je zo snel mogelijk aan te melden
want ze hebben flacons voor 50 shots en 't is moeilijk houdbaar
Dus beter goed vooruit zien , forget about improviseren op 't laatste moment

Ikzelf ben uitverkocht
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » di feb 23, 2021 23:15

je zou 't niet denken
maar er zijn toch 2 verschillende vaccins tegen mastitis beschikbaar
Volgens de experts kom je daarmee niet van mastitus af ,
maar heb je 't minder en de ziekteverschijnselen zijn minder
http://www.web-agri.fr/conduite-elevage ... 75611.html
le-vaccin-une-arme-de-plus-contre-les-mammites
het vaccin een wapen extra tegen mastitis
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Arno » di feb 23, 2021 23:48

Roderick schreef:
Flyinghollander schreef:
MarcB schreef:Ik snap van dat hele virus niets. Kijk je naar de getallen zie je dat er gemiddeld 0,035% van de mensen sterven dat zijn 35 mensen per 1000 mensen. En dat noemt men een pandemie, bij zoiets denk ik aan sterftecijfers van 10% en meer. Dan mag men nerveus worden. Nu is en word de economische schade vele malen groter met grote gevolgen op de lange termijn.
Het gevolg van deze crisis is dat rijke mensen alleen nog maar rijker worden en de arbeiders alleen maar armer.

3.5 persoon per 1.000 bedoel je. Wereldwijd meende ik 2 personen per 1.000

2.5 per 100 positief geteste mensen bedoel je.
Aannemend dat de helft maar getest is, kom je op 1 per 100.
Dat is 10x hoger dan de griep.
Buiten dat zijn er per dode nog 9 andere die medische hulp nodig hebben, dus dat is 1 op de 20 zeg maar. En daar zit hem de kneep.
Iedereen is doodsbenauwd Italian toestanden te krijgen wanneer ze alles vrij laten. NL zou potentieel 800.000 mensen kunnen krijgen die medische hulp nodig hebben, en als die allemaal tegelijk komen gaat het goed fout. Vandaar die beperkingen. Goed off slecht staat hierbuiten.
De redenatie erachter makes sense. :yes:

Net terug van een paar dagen zuid florida ,nix geen social distancing daar ,restaurants open ,bars open ,winkels open en je ziet erg weinig mensen met een zelfgemaakt ding voor hun mond rondlopen ,doen ze al 10 maanden daar en hospitals zijn niet vol en numbers zijn nix slechter als andere staten ,we gaan tegenwoordig regelmatig ff heen want lijkt wel de enigste normale plek tegenwoordig ,de santis for president (y) (y) :yes:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Talis » wo feb 24, 2021 05:40

hulsteins schreef:je zou 't niet denken
maar er zijn toch 2 verschillende vaccins tegen mastitis beschikbaar
Volgens de experts kom je daarmee niet van mastitus af ,
maar heb je 't minder en de ziekteverschijnselen zijn minder
http://www.web-agri.fr/conduite-elevage ... 75611.html
le-vaccin-une-arme-de-plus-contre-les-mammites
het vaccin een wapen extra tegen mastitis

Zorg dan gewoon dat het in 1 vaccin zit. Veel te duur zo.. Wij gebruikten vaak startvac om gevoelige koeien. Toen kregen we voornamellijk uberis onstekingen. Dan had je over moeten stappen op ubac.. Al met al werd het te duur. 8 euro per vaccin x 4x 2 is dus 64 euro per jaar per koe.. Wordt lastig rendabel rekenen.
Talis

Berichtdoor Niels » wo feb 24, 2021 06:17

Henk, ik denk dat je weer een paar reacties terug moet brengen naar "koeienvaccinaties"

Dan kan Coronavirus weer op rust. 8)
Niels

Berichtdoor john jakobs » wo feb 24, 2021 07:34

arno ;florida daar gaan toch alle oude rijke Amerikanen overwinteren
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Gerben77 » wo feb 24, 2021 09:09

Why might Florida be doing relatively well?

The comparison with other lightly regulated states suggests that Florida may be doing relatively well for reasons other than its low-regulation policy.

For example, Florida’s weather makes it easier for residents to eat and gather outdoors, even at this time of year. Scientists have generally said that the virus passes from person to person less easily outdoors than in cramped indoor spaces.

“I think it’s reasonable to say that the warmer weather certainly plays a part in Florida’s relative success,” said Brooke Nichols, an infectious-disease mathematical modeler at the Boston University School of Public Health. “It’s no longer incredibly hot, necessitating indoor gathering for air conditioning, but not too cold that people need to congregate indoors for heat.”

:arrow: :arrow: Zijn ook staten in Amerika of gedeeltes van staten die ook minder restricties hadden,, maar waar het corona virus wel harder toesloeg. Klint aannemelijk , mooi weer meer mensen buiten ipv hutje mutje binnen op elkaar .
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » wo feb 24, 2021 10:38

Klinkt logisch,dadelijk neemt hier de besmetting ook af,mensen gaan meer naar buiten en mooi weer met zon doet de rest.
De herfst en winter zullenl nog wel moeilijke periodes blijven,net als met griep en verkoudheid.
Daarom is het van belang dat iedereen zo snel mogelijk ingeent wordt.
Dan hopen we dat alles open kan blijven in de herfst en we weer op wintersport kunnen (y)of ff naar de zuidelijke zon :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Kasé5 » wo feb 24, 2021 10:48

Gewoon iedereen 's winters verplicht een week naar de zon, beter dan al dat geprik en kan Schiphol ook weer tanken :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hans van Bergen » wo feb 24, 2021 11:39

:yes: In Florida wonen alleen oude mensen en iedereen zit de hele dag buiten :yes: :lol: :lol: toch knap van de msm dat zo ff een fanta story inelkaar flatsen :lol: Flrorida bewijst net als Zweden en Japan dat veel van de maatregelen pure bullshit zijn en dat de media ons voorliegt
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor jvt » wo feb 24, 2021 12:56

jan.nl schreef:Klinkt logisch,dadelijk neemt hier de besmetting ook af,mensen gaan meer naar buiten en mooi weer met zon doet de rest.
De herfst en winter zullenl nog wel moeilijke periodes blijven,net als met griep en verkoudheid.
Daarom is het van belang dat iedereen zo snel mogelijk ingeent wordt.
Dan hopen we dat alles open kan blijven in de herfst en we weer op wintersport kunnen (y)of ff naar de zuidelijke zon :wink:

Juist, zie het als griep, weinig mensen die in julie en augustus griep krijgen, pinkengriep krijg je ook in november bij de pinken en niet tussen april en oktober.

Maar...zou niet graag politiek moeten beslissen wat wel of niet moet mbt maatregelen tegen corona, je doet het nooit goed. Typisch is wel dat wij zelf in maart 2020 al de lul waren, terwijl mijn ouders, net als meesten van de personen in de riscicogroepen, nergens naar kijken en nog steeds vrij gewaard zijn gebleven (gelukkig). Dat is enigste trouwens wat mij echt frustreerd..de groep waarvoor wij het allemaal doen, waarvoor het klauwen met geld kost voor bedrijven, kijkt zelf overal het minste na, hele dag koffie leuten met ander volk en gewoon alle verjaardagen af sjouwen. (n)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor teun » wo feb 24, 2021 14:21

goh dus het is net als met de kalfjes. Vroeger moesten ook altijd de deuren dicht want het tocht. Nu weten we dat frisse lucht beter is voor luchtweginfecties. Zou dat met mensen ook zo zijn? slapen met raam dicht, met z'n zessen in een auto, met 300 in een vliegtuig zou wel eens een infectie bron kunnen zijn. Met 100 man schaatsen buiten kan dan dus wel.

Ongeloofelijk dat men dat na een jaar nog niet door heeft.

Als je naar de regels in japan kijkt zijn ze daar veel praktischer, er zijn wel regels maar alleen regels die effect hebben.

En natuurlijk mensen die die regels opvolgen want daar zit ook nog wel een probleempje.

Vorig jaar zag je in florida trouwens dat wanneer het echt warm word, dat de besmettingen weer op lopen als iedereen in de airco kruipt.
teun

Berichtdoor G.U. » wo feb 24, 2021 14:52

“Florida has out texased Texas.” heb ik al horen zeggen. In florida zijn ze kennelijk niet zo bemoeizuchtig
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Talis » wo feb 24, 2021 19:08

teun schreef:goh dus het is net als met de kalfjes. Vroeger moesten ook altijd de deuren dicht want het tocht. Nu weten we dat frisse lucht beter is voor luchtweginfecties. Zou dat met mensen ook zo zijn? slapen met raam dicht, met z'n zessen in een auto, met 300 in een vliegtuig zou wel eens een infectie bron kunnen zijn. Met 100 man schaatsen buiten kan dan dus wel.

Ongeloofelijk dat men dat na een jaar nog niet door heeft.

Als je naar de regels in japan kijkt zijn ze daar veel praktischer, er zijn wel regels maar alleen regels die effect hebben.

En natuurlijk mensen die die regels opvolgen want daar zit ook nog wel een probleempje.

Vorig jaar zag je in florida trouwens dat wanneer het echt warm word, dat de besmettingen weer op lopen als iedereen in de airco kruipt.

Tis even off topic. Maar 2016 hebben we nieuwe stal geplaatst incl. een ingebouwd kalverhok. 1e jaar niet heel veel last met luchtwegen. Maar de deuren naar buiten toe geopend voor frisse lucht. maar aangezien de vogels daar ook graag langs wilden, jaar erop maar overdrukventilatie laten plaatsen. helemaal berekend en alles op norm.. Iets meer longproblemen dan jaar ervoor. maar wordt nu steeds erger. Na tijdens laaste winter ventilatie uitgezet en sindsdien niet meer aangezet en ook nog geen problemen... Dus ik weet momenteel niet wat beste is voor kalf...
Talis

VorigeVolgende

Keer terug naar Community