Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Poekske » wo feb 24, 2021 19:24

Iglos of dat klimaat nabouwen
Poekske

Berichtdoor Arno » wo feb 24, 2021 19:54

jvt schreef:Dat is enigste trouwens wat mij echt frustreerd..de groep waarvoor wij het allemaal doen, waarvoor het klauwen met geld kost voor bedrijven, kijkt zelf overal het minste na, hele dag koffie leuten met ander volk en gewoon alle verjaardagen af sjouwen. (n)

Hoe durven die mensen :shock: ,die moeten gewoon braaf thuis zitten en naar de regels luisteren totdat ze dood gaan. :?

Schei s uit zeg ,90% van die zgnd regels maken geen ene drol uit ,tis nog steeds veel gezonder om grotendeels een normaal leven te leiden ipv in de kast te kruipen en er alleen uitkomen met je poetslap om je mond om heel schuchtig een paar hoofdnoodzakelijke boodschappen te doen :? :yes: (y)

@gu
:yes: (y) (y) (y)
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor jvt » wo feb 24, 2021 22:08

Arno schreef:
jvt schreef:Dat is enigste trouwens wat mij echt frustreerd..de groep waarvoor wij het allemaal doen, waarvoor het klauwen met geld kost voor bedrijven, kijkt zelf overal het minste na, hele dag koffie leuten met ander volk en gewoon alle verjaardagen af sjouwen. (n)

Hoe durven die mensen :shock: ,die moeten gewoon braaf thuis zitten en naar de regels luisteren totdat ze dood gaan. :?

Schei s uit zeg ,90% van die zgnd regels maken geen ene drol uit ,tis nog steeds veel gezonder om grotendeels een normaal leven te leiden ipv in de kast te kruipen en er alleen uitkomen met je poetslap om je mond om heel schuchtig een paar hoofdnoodzakelijke boodschappen te doen :? :yes: (y)

Nee, dat wil ik niet zeggen Arno. Maar wij hebben alle shit en beperkingen voor hun welzijn, of die beperkingen nu zin of onzin zijn staat hier ff buiten. Als wij al deze shit als niet risicogroep toch moeten ondergaan, zou het toch minimaal netjes zijn dat juist die risicogroep zich er een beetje aan houd, alleen al uit solidariteit
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » do feb 25, 2021 05:34

Zag gisteren dat heel nl buiten was ,niemand die zich aan de regels houd op naar de derde golf
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Talis » do feb 25, 2021 05:39

boer pieter schreef:Zag gisteren dat heel nl buiten was ,niemand die zich aan de regels houd op naar de derde golf

hou toch op. In de buitenlucht valt het allemaal mee. 3e golf wordt de scheidings en faillesementengolf..
Talis

Berichtdoor boer pieter » do feb 25, 2021 05:41

Ik hoop het maar zag wat beelden op het journaal in het vondelpark daar was het echt wel druk ,zo iets zie je hier in normale tijden niet eens

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Poekske » do feb 25, 2021 06:05

3e golf of niet, tegen dan zijn de kwetsbare groepen geprikt.
Poekske

Berichtdoor Niels » do feb 25, 2021 06:37

boer pieter schreef:Ik hoop het maar zag wat beelden op het journaal in het vondelpark daar was het echt wel druk ,zo iets zie je hier in normale tijden niet eens

Ik zou er toch maar vast een beetje aan gaan wennen dat er nogal wat mensen zijn die de coronacrisis op een andere manier ervaren dan hoe jij het ervaart.

Beetje hetzelfde zoals met compact voeren, maar dan een ander onderwerp.
Niels

Berichtdoor boer pieter » do feb 25, 2021 06:52

Is dat zo hier merk ik er ook weinig van maar ik heb een schoon zus die in Groningen in het ziekenhuis werkt dan hoor je andere verhalen ,maar goed we leven in een vrije wereld dus als jij denkt dat het niks voor stelt prima bij mij ,

boer pieter

Berichtdoor Richt » do feb 25, 2021 08:30

Talis schreef:
teun schreef:goh dus het is net als met de kalfjes. Vroeger moesten ook altijd de deuren dicht want het tocht. Nu weten we dat frisse lucht beter is voor luchtweginfecties. Zou dat met mensen ook zo zijn? slapen met raam dicht, met z'n zessen in een auto, met 300 in een vliegtuig zou wel eens een infectie bron kunnen zijn. Met 100 man schaatsen buiten kan dan dus wel.

Ongeloofelijk dat men dat na een jaar nog niet door heeft.

Als je naar de regels in japan kijkt zijn ze daar veel praktischer, er zijn wel regels maar alleen regels die effect hebben.

En natuurlijk mensen die die regels opvolgen want daar zit ook nog wel een probleempje.

Vorig jaar zag je in florida trouwens dat wanneer het echt warm word, dat de besmettingen weer op lopen als iedereen in de airco kruipt.

Tis even off topic. Maar 2016 hebben we nieuwe stal geplaatst incl. een ingebouwd kalverhok. 1e jaar niet heel veel last met luchtwegen. Maar de deuren naar buiten toe geopend voor frisse lucht. maar aangezien de vogels daar ook graag langs wilden, jaar erop maar overdrukventilatie laten plaatsen. helemaal berekend en alles op norm.. Iets meer longproblemen dan jaar ervoor. maar wordt nu steeds erger. Na tijdens laaste winter ventilatie uitgezet en sindsdien niet meer aangezet en ook nog geen problemen... Dus ik weet momenteel niet wat beste is voor kalf...

Off topic, kalver igloos
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » do feb 25, 2021 09:21

boer pieter schreef:Ik hoop het maar zag wat beelden op het journaal in het vondelpark daar was het echt wel druk ,zo iets zie je hier in normale tijden niet eens

Idd, een hele zware mensbezetting per hectare :yes: en zag je de rotzooi die ze achterlieten :shock:
Wel grappig trouwens dat ze in Amsterdam zo'n plantsoentje een park noemen :D

Punt is; je houdt dit gegeven moment niet meer tegen :idea: De dagen lengen en als het dan ook nog es per ongeluk mooi weer dreigt te worden vliegt iedereen naar buiten :yes: En da's top (y) :yes:
Want zei Rutte niet dat mensen mekaar vooral thuis besmetten :?: :idea:

Het grote probleem van nu is dat Rutte ec geen idee hebben waar ze mee bezig zijn :no: Er zit geen enkele logica in hun afwegingen :no: Het is 100% puur theoretisch vanachter de computer bedacht met wat modellen. Hier had het hoofd IC van het UMCG het gisteren op tv over. Enthousiast vertelde ie dat ze gewoon wat getallen invoeren in een model, en voila:er komt precies uitrollen hoeveel mensen er de komende week naar het ziekenhuis moeten :yes: :lol:
Oftewel; met de getallen die ingevoerd worden wordt tevens de uitkomst op voorhand bepaald :idea: :yes:

Iets wat totaal niet is te verdedigen is dat de horeca niks mag. Afgelopen week meermalen de fiets op geweest. Overal zie je pop-up koffiekraampjes waar de mensen rijendik wachten :yes: en daarna gaan ze een eindje weiter op een kluitje op wat bankjes zitten :yes: terwijl er iets bestaat om deze onzin te voorkomen :yes: :arrow: Terrassen :idea:

Gelukkig zijn Brabo's iets minder bang dan de gemiddelde NL-er :mrgreen: en eik overal buiten de dorpen in de bossen en op de hei waren de terrassen gewoon open (y) :yes:
Ja officieel kon je er iets afhalen maar iedereen kroop met zn bestelling meteen op het terras om er van te genieten :yes: (y) en op sommige plaatsen kwamen ze je de bestelling gewoon brengen aan je tafeltje :yes: Good old times dus :cheers:
Het was er enorm druk iig :yes: dus over een paar weken weten we of Brabo piekt met een derde golf.

Beleid van de overheid biedt momenteel geen enkel perspectief. En dat vreet aan de ondernemers :idea:
Bedrijven gaan massaal naar de klote :idea: Het zou je eigen bedrijf maar zijn...
Overigens; Heb je je laten vaccineren moet je alsnog op 1,5 m afstand blijven, mondkap op en je houden aan alle voorschriften :roll:
Het wordt 2022 voordat iedereen gevaccineerd is :? en ondertussen passeert covid variant 164 en blijkt dat het vaccin daar niet voor helpt...

En het belangrijkste: de media moet stoppen met het dagelijks uitbraken van allerlei cijfers over covid. Nou is mn geheugen niet best maar zijn er mensen die herinneringen hebben aan een media die dag in dag uit berichte over indertijd de Mexicaanse griep of de influenza?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Niels » do feb 25, 2021 10:43

Mexicaanse griep Henk? Google eens griepgolf 2016 en je komt hier bij uit:
https://www.ad.nl/gezond/griepgolf-treft-veel-mensen-die-anders-nooit-ziek-zijn~aae8e106/

Was jij toen in paniek? Dat had best gekund in 2016.
Niels

Berichtdoor boer pieter » do feb 25, 2021 10:46

[quote="Niels"]Mexicaanse griep Henk? Google eens griepgolf 2016 en je komt hier bij uit:
https://www.ad.nl/gezond/griepgolf-treft-veel-mensen-die-anders-nooit-ziek-zijn~aae8e106/

Heb jij nog familie of mensen die jij kent die corona hebben gehad :?:
boer pieter

Berichtdoor teun » do feb 25, 2021 15:10

Talis schreef:
teun schreef:goh dus het is net als met de kalfjes. Vroeger moesten ook altijd de deuren dicht want het tocht. Nu weten we dat frisse lucht beter is voor luchtweginfecties. Zou dat met mensen ook zo zijn? slapen met raam dicht, met z'n zessen in een auto, met 300 in een vliegtuig zou wel eens een infectie bron kunnen zijn. Met 100 man schaatsen buiten kan dan dus wel.

Ongeloofelijk dat men dat na een jaar nog niet door heeft.

Als je naar de regels in japan kijkt zijn ze daar veel praktischer, er zijn wel regels maar alleen regels die effect hebben.

En natuurlijk mensen die die regels opvolgen want daar zit ook nog wel een probleempje.

Vorig jaar zag je in florida trouwens dat wanneer het echt warm word, dat de besmettingen weer op lopen als iedereen in de airco kruipt.

Tis even off topic. Maar 2016 hebben we nieuwe stal geplaatst incl. een ingebouwd kalverhok. 1e jaar niet heel veel last met luchtwegen. Maar de deuren naar buiten toe geopend voor frisse lucht. maar aangezien de vogels daar ook graag langs wilden, jaar erop maar overdrukventilatie laten plaatsen. helemaal berekend en alles op norm.. Iets meer longproblemen dan jaar ervoor. maar wordt nu steeds erger. Na tijdens laaste winter ventilatie uitgezet en sindsdien niet meer aangezet en ook nog geen problemen... Dus ik weet momenteel niet wat beste is voor kalf...

ik wel buiten.
wij zijn al lang aan het kijken naar iets wat meer personeel vriendelijk is dan hutjes maar voor de longen is niets zo goed dan buiten. En dat is met mensen net zo
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Niels » do feb 25, 2021 15:41

boer pieter schreef:
Niels schreef:Mexicaanse griep Henk? Google eens griepgolf 2016 en je komt hier bij uit:

Heb jij nog familie of mensen die jij kent die corona hebben gehad :?:

Positief geteste wel gehoord maar zieken of overledenen niet.
Niels

VorigeVolgende

Keer terug naar Community