Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Richt » do jun 02, 2022 06:00

Poekske schreef:Ik maai de helft nog niet met men zitmaaier :mrgreen:

Beetje zitmaaier kost net zo veel als een robot inderhand, en dan moet je er zelf nog op zitten. Als onze maaier af is komt er ook een robot, alleen is onze na 14 jaar nog steeds in top toestand dus zal nog wel ff duren :mrgreen:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » do jun 02, 2022 06:59

Ik hobbel er wekelijks 2500 m2 af memme zitmaaier :yes: Is telkens al snel 2- 2,5 uur...

Maare...over actualiteiten gesproken; ik hoorde dat ze hier in Brabant de bemesting-vrije zones langs beken en riviertjes willen oprekken van 0-5 meter naar 150-250 meter :? HvP ligt over de hele lengte langs een beek. Daar is enkele jaren geleden 20 meter afgegaan voor een ecologische zone. Bij 250 meter valt de helft van alle grond erin...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » do jun 02, 2022 08:32

Richt schreef:

Beetje zitmaaier kost net zo veel als een robot inderhand, en dan moet je er zelf nog op zitten. Als onze maaier af is komt er ook een robot, alleen is onze na 14 jaar nog steeds in top toestand dus zal nog wel ff duren :mrgreen:

Ik zei al als kind dat ik later een zitmaaier wou. En dat wist het vrouwtje. Dus op maandag een bod op huis met tuin, dinsdag werd bod aanvaard, donderdag zitmaaier gekocht en de vrijdag compromis van de koop van ons huis getekent :cheers: ik wou een zitmaaier, geen robot.
Poekske

Berichtdoor jvt » do jun 02, 2022 08:41

Hier uitbesteed. De sociale werkplaats komt maaien, 3 man met duwmaaiers, 2 met kruiwagen en de opzichter die de bus met dubbele cabine rijd en meteen de kantjes met motorzeis bijwerkt. 250 euro per jaar, wordt het 14x voor gemaaid. Laatste dagen is het dan wel wat lang, maar kan voor 250 euro geen robot neer zetten die blijft hangen op takje of iets dergelijks, zeker geen zitmaaier met benzine en onderhoud. En zelf een schurfthekel om op dat ding te zitten, gazon is niet 100 procent vlak dus bar slecht voor de rug want vering is nihil op zo'n ding. Niet de oplossing voor iedereen maar wij vinden het geweldig
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor G.U. » do jun 02, 2022 08:50

Heb hier een honda duwmaaier, dat zijn de besten :yes: Gaat driekwart liter in de tank en neemt een halve liter in het uur. En voor de tuin helemaal gemaaid is moet er getankt worden :mrgreen:
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor melker » do jun 02, 2022 08:54

Bij mijn ouders loopt de 2e of 3e robotmaaier al, ca 3000m2 gras, komt wel overal, achter langs bomen, hier en daar tussen door, ook al eens sloot gevallen, grootste probleem is de mollen of muizen, zo nu en dan bijten die geleidingskabel kapot, molshopen blijft hij wel eens op liggen en taaie pollen maait hij ook niet, vooral in voorjaar eerste keer zitmaaier er over heen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Richt » do jun 02, 2022 09:02

jvt schreef:Hier uitbesteed. De sociale werkplaats komt maaien, 3 man met duwmaaiers, 2 met kruiwagen en de opzichter die de bus met dubbele cabine rijd en meteen de kantjes met motorzeis bijwerkt. 250 euro per jaar, wordt het 14x voor gemaaid. Laatste dagen is het dan wel wat lang, maar kan voor 250 euro geen robot neer zetten die blijft hangen op takje of iets dergelijks, zeker geen zitmaaier met benzine en onderhoud. En zelf een schurfthekel om op dat ding te zitten, gazon is niet 100 procent vlak dus bar slecht voor de rug want vering is nihil op zo'n ding. Niet de oplossing voor iedereen maar wij vinden het geweldig

is ook niet gek, voor dat geld kun je geen maaier kopen, en zij hebben wat te doen (y)
Richt

Berichtdoor jan.nl » do jun 02, 2022 10:33

Hebben hier een diesel zitmaaier,totaal kleine ha wekelijks,robot ook aan gedacht,maar niet zo handig ding tussen de campers,zo,n ding gaat dan natuurlijk aan de haal met stoelen en zit uiteindelijk onder de camper vast :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Richt » do jun 02, 2022 10:48

jan.nl schreef:Hebben hier een diesel zitmaaier,totaal kleine ha wekelijks,robot ook aan gedacht,maar niet zo handig ding tussen de campers,zo,n ding gaat dan natuurlijk aan de haal met stoelen en zit uiteindelijk onder de camper vast :wink:

je bent ook een van de weinigen hier die met gazon maaien geld verdient hier denk ik :wink:
Richt

Berichtdoor jan.nl » do jun 02, 2022 15:02

Richt schreef:
jan.nl schreef:Hebben hier een diesel zitmaaier,totaal kleine ha wekelijks,robot ook aan gedacht,maar niet zo handig ding tussen de campers,zo,n ding gaat dan natuurlijk aan de haal met stoelen en zit uiteindelijk onder de camper vast :wink:

je bent ook een van de weinigen hier die met gazon maaien geld verdient hier denk ik :wink:

:yes: ,het is geen hoge kunst hoor,iedereen kan het :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Richt » do jun 02, 2022 20:56

jan.nl schreef:
Richt schreef:

:yes: ,het is geen hoge kunst hoor,iedereen kan het :wink:

locatie is wel een dingetje :wink:
Zitten er wel aan te denken paar camper plaatsen te maken, is voor de verandering wat makkelijker geworden die te maken sinds corona waar ze gemerkt hebben dat ze er te weinig hebben in de regio (en dat er in 2020 bijna 80 000 campers bij gekomen zijn in duitsland :shock: )
Richt

Berichtdoor Kasé5 » do jun 02, 2022 21:01

Nog ff over het massale wapenbezit in de States,
Vandaag in veel kranten een artikel hierover;
VS, per 100 inwoners 120 vuurwapens!!!
Canada 34
Rusland 12
Ned. 2,6 ....
Maar ook Columbia maar 10 :roll:

Per dag in de States 124 doden door een vuurwapen. Gister weer 5 doden in een ziekenhuis door patiënt wiens rug-operatie niet geslaagd was.

Heb echt niet de illusie dat één van ons mee zal maken dat wapenbezit daar ooit weer af zal nemen maar in deze tijd waar mensen echt nergens meer begrip voor hebben niet echt een safe situation.
Kogelwerend vest wordt langzamerhand een must
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Richt » vr jun 03, 2022 08:51

Kasé5 schreef:Nog ff over het massale wapenbezit in de States,
Canada 34
Rusland 12
Ned. 2,6 ....

Per dag in de States 124 doden door een vuurwapen. Gister weer 5 doden in een ziekenhuis door patiënt wiens rug-operatie niet geslaagd was.

Heb echt niet de illusie dat één van ons mee zal maken dat wapenbezit daar ooit weer af zal nemen maar in deze tijd waar mensen echt nergens meer begrip voor hebben niet echt een safe situation.

Denk jij dat in een Land als Colombia alle wapens geregistreerd zijn?
Richt

Berichtdoor Henk » vr jun 03, 2022 09:48

Canada 34
Rusland 12
Ned. 2,6 ....

Nooit geweten dat iedereen jaarlijks bij de RVO het aantal wapens in bezit moet opgeven...

Ik denk dat geen enkel land ook maar enig idee heeft wat er aan wapenarsenaal is want het gros is illegaal.
Was toevallig gisteren nog iemand veroordeeld omdat ie zn garagebox stampvol wapens had liggen. Duizenden :!:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » vr jun 03, 2022 10:58

Henk schreef:
Canada 34
Rusland 12
Ned. 2,6 ....

Nooit geweten dat iedereen jaarlijks bij de RVO het aantal wapens in bezit moet opgeven...

Ik denk dat geen enkel land ook maar enig idee heeft wat er aan wapenarsenaal is want het gros is illegaal.
Was toevallig gisteren nog iemand veroordeeld omdat ie zn garagebox stampvol wapens had liggen. Duizenden :!:

Zijn wel schattingen van. En dat is een veelvoud van het aantal legale wapens. De politie weet precies hoeveel wapens er uitgegeven zijn op de jachtaktes en sportverloven. Die moeten elk jaar opnieuw aangevraagd worden dus dat is scherp in beeld bij de autoriteiten
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Community