Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor jvt » za okt 16, 2021 09:08

[quote="Henk"]Is bij ons een doodzonde jvt :yes: iets kapot wegzetten. Dat gaat meteen de werkplaats in en wordt tussen de soep en de erpel gefixt :yes: Maar ik snap dat gij minder tijd hebt als mij :wink:

Goed lezen Henk...monteur kwam shovel maken, en kan hem moeilijk buiten laten staan sleutelen. Dus shovel werkplaats/schuur ingereden met verwachting dat deze met een halve dag wel gefixt zou zijn. Helaas kwam hij gistermiddag pas om 15.00 weer vd plaats
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor koen » ma okt 18, 2021 19:24

frisjes maar en mooie dag hier,alle koeien vandaag geschoren, en met Steven vanavond de koeien gemolken,broertje had het druk met de geiten,vandaag had broertje nog een verassing voor mij want zaterdag 27 november is de hhh show in Zwolle,en daar mag ik dan met Steven naar toe,en broertje blijft die dag thuis voor het werk hier,best blij mee want ik ben nog bijna niet weggeweest dit jaar,maar... in januari ga ik er een dag of 7 uit!
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor Kiwi » wo okt 27, 2021 21:14

Wisselvallig in deze regio. Wel eindelijk rond de 20 graden en dat mocht wel eens. Bijna nog geen mais gezaaid hier: te nat en wisselvallig. Is gewoon een late lente. Hopelijk maakt de zomer het weer goed. Grasgroei tot aan nu toe heel gewoontjes en nog niet veel gekuild of balen gemaakt.
Kiwi

Berichtdoor koen » zo okt 31, 2021 16:28

beetje triestweer,geen regen,vanmiddag met broer en 2 zussen naar de begraafplaats geweest om bloemen te brengen bij het graf van onze ouders ter ere van 2 november,daarna koffie gedronken hier,nu ff een boterham maken,en steven is er ook zo dan kunnen we gaan melken en kan broer bij de geiten aan de slag
koen

Berichtdoor boer pieter » ma nov 01, 2021 09:02

Harde wind en koud veel regen gehad zitten nog veel aardappelen in de grond hier
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » ma nov 01, 2021 10:46

Hier zat regenmeter vanmorgen vol :cry: . Er bleef gisteravond ff een rooie pit hier hangen.
Zelfs de grond op maiskuil waar dekkleden overheen liggen is er nog voor de helft afgespoeld.
Zal mij benieuwen of onze bio-buurman de koeien nu binnen houdt.... Zal wel weer, net als altijd, richting december worden :roll:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » ma nov 01, 2021 11:56

Buiten groeit alleen het haar nog maar dus mooi binnen laten

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor koen » ma nov 01, 2021 21:30

vandaag droog goed door kunnen werken,en weer iets leuks meegemaakt,steven zou vanmiddag koe dora scheren,en dat was gebeurd maar vanavond bij het melken,was ze een beetje taai,duurde lang eer er wat melkgift op gang kwam,broertje komt de stal binnen en zegt meteen:och die autistische koe,heeft steven op de verkeerde plek gezet,ik lachen en ja hoor ze stond weer gauw op haar vertrouwde plek hier in de grupstal,en niks aan de hand mee haha
koen

Vorige

Keer terug naar Community