Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor koen » za feb 22, 2020 20:24

G.U. schreef:Doe ik hier ook altijd. Nieuwmelkte vaarzen krijgen allemaal een beugel op. Al is het maar zodat ze weten wat het is. Heb een keer mijn bril uit de verste hoek van de melkstal moeten halen omdat zo’n trut schrok van het melkstel :oops:

heel herkenbaar hoor,de twee die van de week gekalfd hebben zijn inmiddels lekker rustig met melken,maar een nieuwmelkte krijgt een beugel op,en is ze echt heel onrustig dan hebben nog een touw voor de poten tot nu toe gelukkig maar 1 keer gehad
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor Henk » zo feb 23, 2020 13:50

koen schreef:
G.U. schreef:Doe ik hier ook altijd. Nieuwmelkte vaarzen krijgen allemaal een beugel op. Al is het maar zodat ze weten wat het is. Heb een keer mijn bril uit de verste hoek van de melkstal moeten halen omdat zo’n trut schrok van het melkstel :oops:

heel herkenbaar hoor,de twee die van de week gekalfd hebben zijn inmiddels lekker rustig met melken,maar een nieuwmelkte krijgt een beugel op,en is ze echt heel onrustig dan hebben nog een touw voor de poten tot nu toe gelukkig maar 1 keer gehad

Deed ik ook altijd :yes: Standaard aanmelken met een beugel, dan kennen ze die tool assut ooit nodig zou zijn :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » zo feb 23, 2020 22:14

Henk schreef:
koen schreef:

Deed ik ook altijd :yes: Standaard aanmelken met een beugel, dan kennen ze die tool assut ooit nodig zou zijn :yes:

Goed wij melken dan door de achterbenen, zal wel verschil uit maken, maar hier hooguit 1-2 vaarzen per jaar met beugel inmelken, op 50 afkalvende vaarzen per jaar. probleem is vaak dat je dat ding eerst moet zoeken als je em nodig bent :oops:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Talis » zo feb 23, 2020 22:34

nat
Talis

Berichtdoor melker » ma feb 24, 2020 13:25

Komende week nog meer :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » ma feb 24, 2020 15:14

Buienradar geeft voor de komende 14 dagen regen op :cry:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » ma feb 24, 2020 15:36

G.U. schreef:Buienradar geeft voor de komende 14 dagen regen op :cry:

Hier ook, net laatste mest (hopelijk) in de silo gepompt, nog 10cm ruimte over, voor evt regen buien, kelders kunnen nu nog 10-14 dagen tot vol maar dan moet er echt wat gebeuren :?
Richt

Berichtdoor Grazy » ma feb 24, 2020 18:18

Hier al 4 maanden geen regen gezien (y) (y) Kijk er ook niet naar uit :no: Super wintertje zover (y) (y)
TRUMP 2020 (y) (y)
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor koen » di feb 25, 2020 15:54

tussendoor regen,ff rust en dan melken,na het melken traditioneel snert eten,en pannekoeken vanwege de laatste dag van carnaval,samen met wat buren
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor Kiwi » ma maart 09, 2020 20:23

Voor het eerst sinds 20 december weer eens regen gehad waar je nat van werd: 15 mm. Is een druppel op de gloeiende plat, maar hoop doet leven. Vandaag 23 graden en dan weer 25 graden voorspeld en misschien wat regen in het weekend.
Kiwi

Berichtdoor Gerben77 » ma maart 09, 2020 21:20

@ kiwi .....fijn (y) (y) .
Hebben de meeste melkveehouders hun koppel vervroegd droog gezet of 1 per dag melken ?

https://niwa.co.nz/climate/information-and-resources/drought-monitor
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Kiwi » ma maart 09, 2020 21:58

De meesten melken 1 keer per dag die ik ken, als het celgetal het toelaat. De taktiek is hier een beetje om de lichtste en jongste dieren droog te zetten.
Ben nu bij een buurman aan het melken die 5 weken in Aspen aan het skien is. Melkt nog wel 2 keer per dag, maar de produktie is maar heel gewoontjes. Ik hoef alleen maar de morgen melking te doen, want vanaf kerst melk ik niet meer in de middag ( ben ook op once a day 9OAD)). Is persoonlijk. Heb het geld niet nodig en is te warm in de put en te veel vliegen en heb betere/leukere dingen te doen in de middag.
Kiwi

Berichtdoor Henk » di maart 10, 2020 12:13

Van mij mag al onze regen naar kiwi toe :yes: :wink:
Graskuil gaat hard. Khad al minstens een week aan t grazen willen zijn. Helaas voorlopig alleen maar een boel regen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di maart 10, 2020 15:37

Henk schreef:Van mij mag al onze regen naar kiwi toe :yes: :wink:
Graskuil gaat hard. Khad al minstens een week aan t grazen willen zijn. Helaas voorlopig alleen maar een boel regen.

Ja die regen hier mogen ze ook hebben...
Richt

Berichtdoor Kiwi » ma maart 23, 2020 23:14

Hebben weer regen gehad. Rond de 45 mm deze keer. Had niet veel later moeten komen. Is nu nog hoop op een redelijke finish van het seizoen. Op z'n minst it will lift farmers's spirits. Ook heel belangrijk.
Kiwi

VorigeVolgende

Keer terug naar Community