Vakbladen (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Vakbladen (deel 3)

Berichtdoor Henk » di sep 27, 2016 10:01

Over 2015 hadden wij ook een zeg maar bovengemiddelde marge :) Fiscaal was het iets krapper :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » za nov 26, 2016 21:16

in Stal en Akker een artikel met als kop : Derogatie kan mij gestolen worden.

Melkveehouder had op 2-7-15 40 mk op 48 ha ,snap dat derogatie hem gestolen kan worden :yes:
Was net begonnen met nieuwbouw in 2015.
Melkt nu 80 koeien, vlgs mij word dat toch mest afvoeren zonder derogatie :roll:
Heeft stal gebouwd voor 128 koeien :shock:
Misschien moet hij toch nog eens berekenen of derogatie misschien toch wel interessant voor hem is :?
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor hulsteins » za nov 26, 2016 21:49

wil misschien voor eens en altijd van 't gezeik af zijn ?
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor poekske » zo nov 27, 2016 19:22

Als ie zen land voor bvb erpels, groenten of lelies kan verpachten, kan ik goed geloven dat die derogatie hem gestolen kan worden
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » zo nov 27, 2016 19:48

Vond het maar een zwetsverhaal. Heeft gebouwd voor 2,5 koe/ha en jv heeft ie ook dus moet ie blij zijn dat er (nog) derogatie bestaat :idea:
Land verhuren klinkt leuk :yes: en je hoort alleen maar de successen en de topprijzen, maar erpel ia hooguit eens in de 4 jaar, meeste groentes kan alleen als je grond vrij is van aaltjes en lelies is zelfs bij ons de grond nog te goed voor 8)

Henk

Berichtdoor poekske » zo nov 27, 2016 21:48

henk om de drie jaar erpels aan 1500 euro, jaartje erop spruiten aan 2000, en derde jaar gras die je verhuurt voor 1000 (bemesten voor de pachter ). of ander voorbeeld? eerste jaar vroege erpels en erna bloemkolen voor 1800, jaar erna mais of gras, jaar erop spinazie en prei voor 2000. zo gaat het hier reuzegezellig :roll:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » ma nov 28, 2016 13:56

En dat land blijft allemaal ziektevrij :shock: :?:
Verder zie je hier bonen/wortelen/spinazie en erwten en dat is het tegenwoordig wel zo'n bietje

1600 per ha excl. mest is redelijk gangbaar

Henk

Berichtdoor MelkboerLuc » do dec 01, 2016 08:58

mag het eens met een bloemetje :lol:
ik vond de laatste bijdrage van HvB in de Boerderij het beste in jaren (ongeveer)
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 02, 2016 10:31

Jij duidt op het feit dat ik iets positiefs zeg over crv fokkerij? Ja daar is hier op dit forum geen ruimte voor. Je mag alleen maar stieren gebruiken die overal negatief voor scoren want die voegen tenminste veel toe. Dat toch 70% ongeveer van de koeien 20 en in Vlaanderen 11% melkproduktie groei laten zien MET hogere gehaltes bewijst dat deze dieren heus wl wat kunnen sterker nog wereld kampioen zijn. In Duitsland Frankrijk Noorwegen VS en Canada kunnen de koeien dit niet. Maar op dit forum is daar geen ruimte voor. ZEKER al niet voor feiten en cijfers.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor MelkboerLuc » vr dec 02, 2016 10:59

Ow, dan zie jij het anders :oops:
ik had het meer over de manier WAAROP het geschreven werd, en eindelijk eens veel tekst en mening en eindelijk eens WEINIG cijfertjes-indexen-opsomming
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
MelkboerLuc

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 02, 2016 15:55

:yes: Klopt is altijd veel cijfers. Maar ik ook maar een boerke en geen professor so ik staaf mijn mening graag met cijfers. Zomaar wat rechtdoor zeveren van ik vind dat en ze zouwen eik zo moeten doen :no: daar moet ik niks van hebben (n) Of ga aan de slag (n) Ja hoe dan wa moek doen :?: Ik vertel liever PRECIES wat ik vind wat en hoe het moet gebeuren. JR heeft crypto. Ik heb in een stukje stap voor stap uitgelegd hoe je dat heel snel weer onder controle kunt hebben. Slechte kalfjes gaan naar groene stroom. Heb ik al vaak aandacht aan besteed. Slechte stiertjes zijn immers ook een indicatie dat de vaarsjes ook wel k#t zullen zijn. Dan kun je wel wel haar trekken aAa of inkruisen maar daar heb je dan geen ene reet aan. Ik constateer het niet alleen maar leg stap voor stap uit wat te doen. Dan wordt zon stukje nog ingekort en is de leesbaarheid wel eens minder ja. Dan lezen ze het maar 2/3/4 keer denk ik dan. Ik heb persoonlijk een hekel aan columns waar ik na het lezen van denk 'Ja ? en Nou???'
Ik merk wel dat boeren extreem conservatief zijn en nauwelijks ergens voor open staan. Het is echt niet zo dat ik er veel intresante discussies voor terugkrijg. Klauwenfokkerij of snelle goede biestverstrekking is gewoon allemaal KWATS. Veel verder komt het niet (n) En ja Luc dan heb je weer cijfers nodig om te laten zien dat 16% van de kalveren doodgaat en 44% van de koeien klauwproblemen hebben :idea:
Wat me tijdens het fosfaatdebat opviel was dat De Boerderij heel vaak werd aangehaald door diverse partijen. Nieuwe Oogst en Melkveemagazine allebei 0 keren
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » vr dec 02, 2016 21:03

denk dat luc nu spijt heeft van zijn compliment 8)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor MelkboerLuc » vr dec 02, 2016 22:08

Sander schreef:denk dat luc nu spijt heeft van zijn compliment 8)

klopt
ben weer weg voor een jaar ofzo
MelkboerLuc

Berichtdoor Sander » vr dec 02, 2016 22:21

:lol: :lol:
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Community