Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor auke » za nov 14, 2020 22:11

john jakobs schreef:en je school niemand besmet :?: :?: :?:

vanavond gebeld door collega dat hij ook positief getest was. Andere collega ( die ik helemaal niet heb gezien) krijgt morgen uitlsag

Klassen die van hem en mij les hebben gehad gaan maandag en dinsdag over op online lessen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor auke » za nov 14, 2020 22:12

Niels schreef:Als je in hetzelfde huis samen in isolatie kan en 1,5 meter afstand houden is genoeg om besmetting van familieleden te voorkomen, dan zal de besmettelijkheid wel meevallen.

Sterkte Auke.

of die 1.5 is voldoende om besmetting te voorkomen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor opelmanta » zo nov 15, 2020 10:25

Beterschap, even een appeltje extra deze week.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Flyinghollander » zo nov 15, 2020 22:23

auke schreef:
john jakobs schreef:en je school niemand besmet :?: :?: :?:

vanavond gebeld door collega dat hij ook positief getest was. Andere collega ( die ik helemaal niet heb gezien) krijgt morgen uitlsag

Klassen die van hem en mij les hebben gehad gaan maandag en dinsdag over op online lessen

dat dezelfde dag geen uitslag krijgt, heb ook getest via eigen test straat bedrijf, s'avonds al uitslag
Flyinghollander

Berichtdoor john jakobs » ma nov 16, 2020 09:15

zou voor een gezin een drama zijn als je na 7 dagen iemand van je gezin besmet en na 7 dagen weer een zit je zomaar een maand thuis , dan allemaal maar tegelijk of thuis in qarant
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor hulsteins » wo nov 18, 2020 23:29

Niels ?
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » ma jan 04, 2021 13:00

teun schreef:

Henk lijkt nu ook al zo'n twijfelaar. Hij heeft zijn leven kunnen we wel zeggen te danken aan de medische zorg na zijn aanvaring met de stier en ziektes daarna. En nu gaan twijfelen aan de werking van een vaccin waardoor je ander mensen in gevaar brengt. Die hele hormoon behandeling in Tilburg is ook verzonnen door dezelfde pharmacy bedrijven die nu dit vaccin ontwikkelen.

Dat zie je niet goed Teun :no: Wantrouwen bij de mensen is vooral tegen de overheid, niet tegen de medische wereld.
Ik denk dat we het er met zn allen over eens kunnen zijn dat politici vaak liegen, draaien en geen oor hebben voor Jan met de pet.
Nagenoeg iedereen weet van de toeslag-affaire en van de stikstofperikelen.
Hierin zwijnen en liegen politici alle kanten op. En wel zo overduidelijk dat iedereen dat snapt en er geen goed woord voor over heeft :no: Dus de overheid staat al met 2-0 achter :idea:

Dan is het niet meer dan logisch dat je de hele boel kritisch volgt. Omdat we weten dat politici nergens geen flikker om geven.
Heb rond de feestdagen geregeld mezelf verdiept in de vaccins. In het algemeen komt het solide over (y)

Ik durf te stellen dat wanneer de overheid niet zo zou liggen drammen over het vaccineren maar bijv eenmalig zou zeggen "nou mensen. hier is het vaccin, zie maar wat je dr mee doet" dat de weerstand hier tegen miniem zou zijn.

Maar wat doet de overheid? Die wil hun macht weer doen gelden en dreigen met consequenties voor mensen die zich niet laten vaccineren. En da's ideale voeding voor degenen die er al wat huiverig in stonden en nu helemaal de kont tegen de krib gooien.

Alles valt of staat met verantwoordelijken die om kunnen gaan met hun macht.
En daar schort het helaas steeds vaker aan...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » ma jan 04, 2021 13:37

Ik ga wel eerst, heb er wel vertrouwen in. Hier ook al volop Corona, medewerker en zijn hele gezin positief getest en een broer met gezin ook positief. Medewerker had toevallig met kerst week vrij anders waren we allemaal positief waarschijnlijk. Is via zijn familie besmet waren via vermoedelijk kinderen bijna 20 positief. Mensen zitten zo maar paar week thuis wanneer ze in contact zijn geweest met positief getesten :( Gelukkig nu vrij snel uitslag na testen, was paar maand terug ook drama, zaten ze ook zo maar week thuis :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Roderick » ma jan 04, 2021 13:38

Henk schreef:
teun schreef:

Henk lijkt nu ook al zo'n twijfelaar. Hij heeft zijn leven kunnen we wel zeggen te danken aan de medische zorg na zijn aanvaring met de stier en ziektes daarna. En nu gaan twijfelen aan de werking van een vaccin waardoor je ander mensen in gevaar brengt. Die hele hormoon behandeling in Tilburg is ook verzonnen door dezelfde pharmacy bedrijven die nu dit vaccin ontwikkelen.

Dat zie je niet goed Teun :no: Wantrouwen bij de mensen is vooral tegen de overheid, niet tegen de medische wereld.
Ik denk dat we het er met zn allen over eens kunnen zijn dat politici vaak liegen, draaien en geen oor hebben voor Jan met de pet.
Nagenoeg iedereen weet van de toeslag-affaire en van de stikstofperikelen.
Hierin zwijnen en liegen politici alle kanten op. En wel zo overduidelijk dat iedereen dat snapt en er geen goed woord voor over heeft :no: Dus de overheid staat al met 2-0 achter :idea:

Dan is het niet meer dan logisch dat je de hele boel kritisch volgt. Omdat we weten dat politici nergens geen flikker om geven.
Heb rond de feestdagen geregeld mezelf verdiept in de vaccins. In het algemeen komt het solide over (y)

Ik durf te stellen dat wanneer de overheid niet zo zou liggen drammen over het vaccineren maar bijv eenmalig zou zeggen "nou mensen. hier is het vaccin, zie maar wat je dr mee doet" dat de weerstand hier tegen miniem zou zijn.

Maar wat doet de overheid? Die wil hun macht weer doen gelden en dreigen met consequenties voor mensen die zich niet laten vaccineren. En da's ideale voeding voor degenen die er al wat huiverig in stonden en nu helemaal de kont tegen de krib gooien.

Alles valt of staat met verantwoordelijken die om kunnen gaan met hun macht.
En daar schort het helaas steeds vaker aan...

Dat NL een corrupte bende is weten de meeste van ons al 20 jaar, en het wordt steeds erger. :yes: :yes:
Maar dat is geen excuus om nou zo enorm wantrouwend en dwars te zijn tegenover het hele virus gebeuren. :yes:
Het lijkt wel een NL trekje, want hier zijn het ook vooral de NLers die helemaal koekoek gaan over dat hele virus gebeuren. :roll: :roll: Het lijkt wel ofdat ze dwars willen zijn om het dwars zijn. :roll: (n) (n) :x

Heel simpel, dat je NL niet vertrouwd, vooruit, dat snap ik dan nog wel. :yes:
Maar elk westers land in de wereld heeft zo'n beetje dezelfde strategie en dezelfde vaccins.
Ook landen die stukken minder verrot zijn dan NL :yes:
Buiten dat loopt Israel heeel ver voor op de rest van de wereld met enten :yes: , die hebben al 12% van de bevolking gedaan, en denken aan het eind van deze maand klaar te zijn. (y) (y)
Je gelooft toch niet dat een land dat gebouwd is op de overlevende van de holocaust, nu hun eigen mensen de dood in jaagt met een giftig vaccin. :roll: :roll:
Garanties zijn er niet, en ga je ook niet krijgen. 1 op de zoveel duizend legt het loodje van vaccins, dat zal nu niet anders zijn.
Maar we moeten om ooit nog weer open te kunnen, dus vrijblijvend is geen optie :no: :no:
We moeten naar die 80 of liever 90% dekking om dit te eindigen :yes: , dus een beetje sociale druk met vaccinerings bewijzen is helemaal nog niet zo'n gek idee :no:

Buiten dat vertelde een ouwe NL emigrant mij een tijdje terug dat in de jaren 50 Canada begon te enten tegen polio, maar de gereformeerde NL gemeente weigerde dat zoals altijd natuurlijk weer te doen. Dus na jaren met uitbraken hier en daar in de Kerk gemeentes, heeft de overheid in de jaren 60 al de niet gevaccineerden uit die gemeente een brief gestuurd dat ze konden komen vaccineren of hun health card (ziekenfonds) werd hen ontzegd....dus geen ziektekosten dekking meer. :no: :no:
Dus hij met zijn ouders en broers en zussen in een rijtje het vaccin halen, en het hele polio probleem was weg, en is ook weg gebleven. :yes: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Hans van Bergen » ma jan 04, 2021 16:23

Het om religieuse redenen niet in enten is puur een NL aangelegenheid. Dat de NL overheid rotter is dan anderen is natuurlijk een Joke gezien ook de USA verkiezingen :lol: En Ca doet daar niets voor onder :no: De vaccins, overigens worden ontwikkeld op universiteiten en nie door de fabrikanten :no:

Iedereen, zeker die ziek is, laat zich volplempen met medicijnen en vraagt zich niks af :no: . As ik zeg dat er beta hydroxie meta globine gemengt is met try chloor hexa oxide in zit dan zegt jouw da net zoveel as mien.

Opt volgende dance festival pakken we grust een pilletje wah geperst is int fietsenschuurtje van ome Joop :yes: (y) . Ik snap da ok met die kutmuziek :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » ma jan 04, 2021 16:26

Roderick en van Wijk kunnen jullie ondertussen wah licht schijnen op het gebeuren in Veen waar men consequent auto's affakkelt :?: Why :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » ma jan 04, 2021 16:46

Die gereformeerden die antivax zijn om hun geloof zijn echt van de pot gerukt. Als god het wil dan blijven we gezond roepen ze. Maar als god het niet wilde dan was er ook geen vaccin
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Roderick » ma jan 04, 2021 17:23

Hans van Bergen schreef:Het om religieuse redenen niet in enten is puur een NL aangelegenheid. Dat de NL overheid rotter is dan anderen is natuurlijk een Joke gezien ook de USA verkiezingen :lol: En Ca doet daar niets voor onder :no: De vaccins, overigens worden ontwikkeld op universiteiten en nie door de fabrikanten :no:

Iedereen, zeker die ziek is, laat zich volplempen met medicijnen en vraagt zich niks af :no: . As ik zeg dat er beta hydroxie meta globine gemengt is met try chloor hexa oxide in zit dan zegt jouw da net zoveel as mien.

Opt volgende dance festival pakken we grust een pilletje wah geperst is int fietsenschuurtje van ome Joop :yes: (y) . Ik snap da ok met die kutmuziek :yes:

Zal ik je maar eens weer uit jouw bekrompen fantasy wereld helpen Hans,
NL politiek is wel verrotter en corrupter dan de meeste westerse landen :yes: :yes: , het feit dat een terroristische organisatie als Pvdd in de kamer zit zegt al genoeg.
Laten we het maar niet hebben over extreem linkse partijen zoals GL of CU. (n) (n)
Is ook geen land in de westerse wereld waar zo met de waarheid gedraaid wordt als in NL met het stikstof verhaal, dus stop maar met jezelf wijs maken dat NL wel ok is. :roll: :roll:

Rest van het verhaal ben ik wel met je eens :yes: :yes: (y)
Roderick

Berichtdoor Roderick » ma jan 04, 2021 17:26

Hans van Bergen schreef:Roderick en van Wijk kunnen jullie ondertussen wah licht schijnen op het gebeuren in Veen waar men consequent auto's affakkelt :?: Why :?:

Is traditie wah :yes: :yes: :roll:
Die flauwekul is al meer als 20 jaar aan de gang, en is vooral een uiting van de hyprocrisie in de gereformeerde gemeenschappen. :yes:
Heel de week schijt aan alles en iedereen die niet jouw kerkje komt, maar Zondags voor in de kerk, en alles is weer goed. :roll:
Roderick

Berichtdoor MarcB » ma jan 04, 2021 17:57

@ Roderick in Israël heeft men doelstelling om eind deze 2milj mensen gevaccineerd te hebben.
En verders de hele wereld is door en door rot. Maakt niet uit uit welk land je komt of woont. Overal gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Men gebruikt deze pandemie om bepaalde dingen er door te krijgen.
Mooiste voorbeeld is hier in Dk. In heel Europa moeten de nertsen weg of zijn al weg. Hier was er ook al sprake van dat het over enkele jaren gedaan zou zijn. Maar deze pandemie en de gevoeligheid van deze beestjes ervoor heeft gezorgd dat dat hoofdpijn dossier weg is voor de toekomst.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

VorigeVolgende

Keer terug naar Community