Moderator: Moderators
auke schreef:wie heeft er ervaring met vervangen van de olie in de tandwielkast van een trioliet?
Handleiding heeft zegt dat je ook een pomp kunt gebruiken om te vullen of een vacuumpomp op de ontluchting aan te sluiten maar heb geen van beide
Kasé5 schreef:Waarom wil je die olie vervangen Dan?
Kasé5 schreef:auke schreef:wie heeft er ervaring met vervangen van de olie in de tandwielkast van een trioliet?
Handleiding heeft zegt dat je ook een pomp kunt gebruiken om te vullen of een vacuumpomp op de ontluchting aan te sluiten maar heb geen van beide
Waarom wil je die olie vervangen Dan?
Eén van mijn maaiers had kleine reparatie nodig na laatste snee dus stagiair na maaien ding laten schoonmaken en naar mech.bedr laten brengen en gezegd dat olie in overbrengingen ook maar ff vervangen moest worden. Haal ik 'm later weer op en zei de baas dat ze dik lol hadden gehad in de kantine; Een onderhoudsbeurt van een maaiers doet vrijwel geen hond en hadden ze helemáál niet van mij verwacht![]()
![]()
Weer wat geleerd
Kasé5 schreef:auke schreef:wie heeft er ervaring met vervangen van de olie in de tandwielkast van een trioliet?
Waarom wil je die olie vervangen Dan?
Eén van mijn maaiers had kleine reparatie nodig na laatste snee dus stagiair na maaien ding laten schoonmaken en naar mech.bedr laten brengen en gezegd dat olie in overbrengingen ook maar ff vervangen moest worden. Haal ik 'm later weer op en zei de baas dat ze dik lol hadden gehad in de kantine; Een onderhoudsbeurt van een maaiers doet vrijwel geen hond en hadden ze helemáál niet van mij verwacht![]()
![]()
Weer wat geleerd
auke schreef:Kasé5 schreef:Waarom wil je die olie vervangen Dan?
Onderhoud is behoud . Olie zit er al 12 jaar in en volgens de handleiding moest het elke 2 jaar worden ververstDus dacht ik net als jij met je maaier : dat moet ververst worden
Olie die eruit kwam was nog mooi geel en gezien de moeite die je moet doen om nieuwe erin te krijgen ga ik het de komende 10 jaar niet weer vervangen
MarcB schreef:Hier vervangen we de olie ideer jaar via service contract. Is vele malen makkelijker. Je kan onderdruk maken via je compressor. Je retour slang verlengen en daar een gaatje in maken en daar blaaspistool insteken en je blaast van de gearkast weg. Dan heb je zo alle olie erin.
Mellek schreef:MarcB schreef:Hier vervangen we de olie ideer jaar via service contract. Is vele malen makkelijker. Je kan onderdruk maken via je compressor. Je retour slang verlengen en daar een gaatje in maken en daar blaaspistool insteken en je blaast van de gearkast weg. Dan heb je zo alle olie erin.
Welke retourslang bedoel je eigenlijk?
Als ik het boek van de Kuhn PZ maaier lees, moet je ook elke 2 jaar alle olie verwisselen en bouten op moment nadraaien, want behuizing is aluminium, maar ja wie heeft er momentsleutel die boven de 200nm komt, ik niet. Heb de Kuhn schudder wel elke 5 jaar nieuwe vet in de tandwielkast gedaan, stelt ook niks voor en die volgens de dealer hebben ze die nog wel eens kapot, machines van 20 jaar oud dan wel.. Zal vet ook wel 20 jaar oud zijn.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten