G.U. schreef:Strooi je de helft met 24 meter en rij je 12 meter. Heb je 100 % overlap en heb je minder stooifouten
Zo doe ik dat ook altyd maar als het even kan laat ik het doen

Moderator: Moderators
G.U. schreef:Strooi je de helft met 24 meter en rij je 12 meter. Heb je 100 % overlap en heb je minder stooifouten
boer pieter schreef:Waarom niet doe regelmatig een farmwalk met de honden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Richt schreef:met 110ha in totaal 50 stukken 5km rond de farm op zoon 9 plekken
Richt schreef:maar met kunstmest strooien in voorjaar zie je erg goed hoe grasmat er bij ligt op verschillende percelen, en waar het evt nog wat nat is of sporen zitten
Richt schreef:maar met kunstmest strooien in voorjaar zie je erg goed hoe grasmat er bij ligt op verschillende percelen, en waar het evt nog wat nat is of sporen zitten
Henk schreef:Puntje van aandacht is dat GPS systemen zwaar favoriet zijn bij het boevengilde...
Maar ik neem aan dat dit spul ook te verzekeren is
Richt schreef:boer pieter schreef:Waarom niet doe regelmatig een farmwalk met de honden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
leuk als je al het land direct om de stal hebt, met 110ha in totaal 50 stukken 5km rond de farm op zoon 9 plekken is dat wat lastiger, is geen DK hier, even alle percelen bijlangs en doorlopen ben je een goede middag kwijt, en is ook niet nodig, maar met kunstmest strooien in voorjaar zie je erg goed hoe grasmat er bij ligt op verschillende percelen, en waar het evt nog wat nat is of sporen zitten, dan en tijdens maaien eerste snede kun je mooi zien welke percelen eind van de zomer over de kop moeten.
Henk schreef:Puntje van aandacht is dat GPS systemen zwaar favoriet zijn bij het boevengilde...
MarcB schreef:Henk schreef:Puntje van aandacht is dat GPS systemen zwaar favoriet zijn bij het boevengilde...
Dat valt wel mee Henk. Dieven hebben meer interesse in de uitgebreide systemen, en ze sparen ook op transportkosten want meestal gaan ze naar de plaatsen waar ze meerdere in 1 keer kunnen meenemen.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten