maaier met of zonder kneuzer?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Maaier met kneuzer

Poll eindigt op wo apr 09, 2008 14:50

>
ja
27
61%
>
nee
17
39%

Totaal aantal stemmen : 44

Re: maaier met of zonder kneuzer?

Berichtdoor Poekske » do apr 08, 2021 13:43

Ik ben geen fan. En zeker voor maaiers niet. @nestor, ik maai soms met een Kuhn gmd 5221 ofzo, getrokken 5. 2 meter, zelfs perceeltje van 30x20 meter lukt ermee. Plezier om mee te maaien
Poekske

Berichtdoor boer pieter » do apr 08, 2021 14:23

Getrokken maaiers werken super vooral die aan 2 kanten maaien
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Jappie » do apr 08, 2021 15:50

Vorig jaar ook een andere achtermaaier gekocht ook een 6 seizoenen gedraaid, ding was goed onderhouden, en is ingeruild op triple ivm loonwerk maaien. Koste ongeveer 40% vd nieuw prijs
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do apr 08, 2021 16:01

Poekske schreef:Ik ben geen fan. En zeker voor maaiers niet. @nestor, ik maai soms met een Kuhn gmd 5221 ofzo, getrokken 5. 2 meter, zelfs perceeltje van 30x20 meter lukt ermee. Plezier om mee te maaien

GMD 5251

Maai ik ook mee van de WTV. Maait mooi en idd ook kleine hoekjes mee te maaien.

https://www.reesinkagri.com/producten/v ... md-5251-tc
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Poekske » do apr 08, 2021 16:40

Hookwood Holsteins schreef:
Poekske schreef:Ik ben geen fan. En zeker voor maaiers niet. @nestor, ik maai soms met een Kuhn gmd 5221 ofzo, getrokken 5. 2 meter, zelfs perceeltje van 30x20 meter lukt ermee. Plezier om mee te maaien

GMD 5251

Maai ik ook mee van de WTV. Maait mooi en idd ook kleine hoekjes mee te maaien.

https://www.reesinkagri.com/producten/v ... md-5251-tc

Pleziertje hé :D handje aan de ventielen en maaien maar
Poekske

Berichtdoor nestor973 » vr apr 09, 2021 07:01

Poekske schreef:Nooit 2e hands kopen, maaiers!

Dat idee heb ik ook lange tijd gehad, tot je eens de rekening maakt. Alle hooimateriaal was/is hier
aan vervanging toe, en ik heb volgende offerte liggen :

- Hark 9m : 23000
- Achtermaaier 3.5m : 17500
- Frontmaaier 3.2m : 17000
- Front aftakas : 5000

Maakt samen 62500€ . Ik weet niet hoe het bij u zit, maar wij leveren nog steeds aan het fijne milcobel,
en met basisprijzen die de laatste 2j niet boven de 29€ komen , zal dit niet gebeuren.

Daarom vorige week een zeer nette vicon hark gekocht van 4j oud voor 10.000€

Mijn oog staat op een getrokken vicon maaier, maar aangezien die frontaftakas ook nog een issue is leek
een heel brede achtermaaier mij ook een optie. Alleen geen ervaring mee.

Ik ben een Krone 6200 gaan bekijken hier in de buurt, die was dus 6m breed maar had geen middendissel en
dat vond ik jammer. De machine was niet jong maar zag er zichtbaar heel netjes en goed onderhouden uit
en had niet veel gemaaid. als je het onderstel aandachtig bekeek.
Met een prijs van 6500€ was het een koopje. Maar hij geraakt ze volgens mij door de omvang niet aan de straatstenen
kwijt. Getrokken maaiers geraak je hier sowieso niet kwijt. Raar want ze boeien mij wel.
Ik ken persoonlijk iemand die met een Alterna 500 heeft gewerkt en was daar zeer over te spreken . Maar er is weinig
aanbod.
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Mellek » vr apr 09, 2021 08:05

Vind dat ook nogal geld, hier een Kuhn van 3.20, was 6 jaar geleden 9000 euro met inruil van een kapotte maaier (schroot).
Daarvoor ook een gebruikte Vicon 3m gekocht van iets van 4,5k en ding maait ook nog steeds met een keer een nieuw lager.
Zitten dan wel geen kneuzers op maar dat heeft ook met de pk's te maken, en wij kuilen ook goed voer met 1-2x schudden.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Poekske » vr apr 09, 2021 10:12

Nestor, dat zijn veel te hoge prijzen. En een hark, dat valt mee. Maar maaier, zeker nieuw! Hoeveel ha doenje per keer? Met een 3.5 doe je vlot 3 ha per uur. Een uurtje langer maaien ipv een frontmaaier is dan veel rendabeler. Klagen over te lage prijzen en dan 34000 geven om te maaien bij 110 koeien, das belachelijk. Ofwel luxeprobleem :mrgreen: en anders vraag je de loonwerker mee voor een halve dag. Machines van 15k kopen die dan 50uur per jaar draaien, is gewoon te zot voor woorden
Poekske

Berichtdoor nestor973 » vr apr 09, 2021 11:43

Poekske schreef:Nestor, dat zijn veel te hoge prijzen. En een hark, dat valt mee. Maar maaier, zeker nieuw! Hoeveel ha doenje per keer? Met een 3.5 doe je vlot 3 ha per uur. Een uurtje langer maaien ipv een frontmaaier is dan veel rendabeler. Klagen over te lage prijzen en dan 34000 geven om te maaien bij 110 koeien, das belachelijk. Ofwel luxeprobleem :mrgreen: en anders vraag je de loonwerker mee voor een halve dag. Machines van 15k kopen die dan 50uur per jaar draaien, is gewoon te zot voor woorden

Ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt. Ga eerst maar even prijs vragen, en dan niet van Samasz of SIP,
want daar heb ik al geen zin meer in , ik koop dan liever een 2e hands pottinger, kuhn of krone.

Ik ga dan ook GEEN 34000€ uitgeven aan maaiers, snedes lopen op tot 50ha en je moet al goed gek zijn om dat met
een enkele maaier van 3.5m te gaan afsnorren. Daarvoor ben ik te oud geworen 8) Loonwerker komt hier nu ook
meehelpen, maar ik moet uiteindelijk wel een maaier hebben , met of zonder frontmaaier.
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor jan.nl » vr apr 09, 2021 12:15

nestor973 schreef:

Dat idee heb ik ook lange tijd gehad, tot je eens de rekening maakt. Alle hooimateriaal was/is hier

Maakt samen 62500€ . Ik weet niet hoe het bij u zit, maar wij leveren nog steeds aan het fijne milcobel,
en met basisprijzen die de laatste 2j niet boven de 29€ komen , zal dit niet gebeuren.

Mijn oog staat op een getrokken vicon maaier, maar aangezien die frontaftakas ook nog een issue is leek

Ik ben een Krone 6200 gaan bekijken hier in de buurt, die was dus 6m breed maar had geen middendissel en
dat vond ik jammer. De machine was niet jong maar zag er zichtbaar heel netjes en goed onderhouden uit
Met een prijs van 6500€ was het een koopje. Maar hij geraakt ze volgens mij door de omvang niet aan de straatstenen
kwijt. Getrokken maaiers geraak je hier sowieso niet kwijt. Raar want ze boeien mij wel.
Ik ken persoonlijk iemand die met een Alterna 500 heeft gewerkt en was daar zeer over te spreken . Maar er is weinig
aanbod.

Loonwerker komt op 8 euro /ha met harken,heb je gelijk personeel :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Poekske » vr apr 09, 2021 12:23

jan.nl schreef:
nestor973 schreef:

aanbod.

Loonwerker komt op 8 euro /ha met harken,heb je gelijk personeel :wink:

Hier niet, kost minstens 20 euro.
Poekske

Berichtdoor john jakobs » vr apr 09, 2021 21:40

zou niet bang zijn van een getrokken maaier , maar wel van een schijvenmaaier tweede hands
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor opelmanta » vr apr 09, 2021 22:02

nestor973 schreef:Iemand al ervaring met zo'n ding ?

https://www.agriaffaires.nl/tweedehands ... inger.html

op mijn moestuintjes vast niet zo handig :shock: :lol:

Wat zet je er voor, eerdere kneuzers van Krone trokken als een ploeg. Doen ook meer dan plastic wrijfvingerdingesen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor wit » vr apr 09, 2021 22:03

Gewoon alles door de loonwerker laten doen Nestor.
Houd je meer tijd over voor je andere hobby,en je verdiend er waarschijnlijk nog meer mee ook.
je denkt dat je het weet , tot je weet dat je dat denkt
wit

Berichtdoor boer pieter » za apr 10, 2021 04:48

wit schreef:Gewoon alles door de loonwerker laten doen Nestor.
Houd je meer tijd over voor je andere hobby,en je verdiend er waarschijnlijk nog meer mee ook.

Zo is dat
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie