mest schuif of mest robot

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: mest schuif of mest robot

Berichtdoor Stef hooijman » ma dec 06, 2010 23:24

neem een zeil in holland.. en zolang als je er niet tegenan jaagt.. blijft ie heel.. het is toch los of dicht.. dure hobby die andere rotzooi. 90% van de tijd staat ie gewoon los.
beetjuhh melk makenn.. :P
Stef hooijman

Beroep: farmer
Interesses: voer en melk

Berichtdoor Vie » di dec 07, 2010 00:54

Sander schreef:kijk dat is nu info waar we wat aan hebben. 7 of 8 jaar levensduur voor zo'n doek is gewoon slecht.

Was wel et ouwe 'model'. diegene die er nu in zit is dikker en plastic kwaliteit moet ok beter wezen :roll: Offet ok echt zo is kan ik je voorlopig nog nie vertellen :no: Weet tuuk nie of het ideaal is voor et nederlandse klimaat, maar hier bevalt het best goed. En weet van meerdere bedrijven die hun huidige ventilatiesysteem eruit keilden en dit erin :idea: Vrij veel nieuwe stallen zit het ok in :idea: Hier ligt ie eigenlijk 4 tot 5 maanden plat, 4 tot 5 maanden dicht (stukkie open voor de vent tuuk) en de rest van het jaar is vaak de noordkant dicht en de zuidkant open, of gedeeltelijk open :idea:

Ik denk als ik nieuw moes bouwen dat het er wel weer in kwam :yes: Alhoewel ik moet zeggen dak geen prijzen, levensduur of onderhoudskosten van andere systemen ken :idea:
Vie

Berichtdoor Piet . FR. » wo sep 15, 2021 05:49

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Joz Barn E robot ? https://joz.nl/en/another-innovspace-award-for-joz/
We hebben met een nieuwe stal in aanbouw al rekening gehouden voor eventueel een manure robot.
Piet . FR.

Beroep: melkveehouder.

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 08:27

Als je teveel geld hebt mooie oplossing maar ik zou gewoon voor een touw schuiven gaan
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » wo sep 15, 2021 10:06

Touwschuiven zijn ook duur. Denk dat ze qua prijs niet eens heel veel uit elkaar lopen…
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 10:33

Denk ik niet, heb 2 touwschuiven die kosten het zelfde als 1 mestrobot en veel minder onderhoud liggen er nu 15 jaar in
boer pieter

Berichtdoor G.U. » wo sep 15, 2021 13:24

boer pieter schreef:Denk ik niet, heb 2 touwschuiven die kosten het zelfde als 1 mestrobot en veel minder onderhoud liggen er nu 15 jaar in

Dan zijn die touwschuiven heel snel duur geworden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 14:25

Verbaast mij niks alles is duur geworden maar ze zijn dan ook goed, die robots is vaak wat mee
boer pieter

Berichtdoor Piet . FR. » wo sep 15, 2021 17:24

boer pieter schreef:Denk ik niet, heb 2 touwschuiven die kosten het zelfde als 1 mestrobot en veel minder onderhoud liggen er nu 15 jaar in

Hebben hier ketting mestschuiven van Joz in de stal (zand stalls) is veel onderhoud aan bijna elk jaar hoekwielen en aandrijfwiel vervangen , om de twee jaar de schuiven 4 stuks reviseren .
Piet . FR.

Beroep: melkveehouder.

Berichtdoor melker » wo sep 15, 2021 19:10

Wat je ook doet hou er altijd rekening mee dat je bij storing direct trekker met schuif stand-by hebt staan, bij een roostervloer is het nog geen ramp wanneer dat robot ding eens een storing heeft, of paar dagen bij dichte vloer is het binnen dag dikke bende :( Schuiven werken op zich goed, gecoate kabel gaat circa 2 jaar mee, hebben altijd schuiver op reserve liggen, vaak dezijkant flappen geleiders die afbreken. Ligt nog wel eens koe voor de schuif wat vaak fout gaat, kabel stuk koe weg dat soort toestanden, vaak ‘s nachts natuurlijk. Nog geen loopwielen of hoekwielen vervangen na bijna 9 jaar.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Richt » wo sep 15, 2021 20:08

Bij onze touw Schuif op roosters alle hoekwielen na 6 hast vervangen, touw na 3-4 jaar en rubber onder schuif na 5 jaar. Bestuuring begint nu Problemen te krijgen, zit nog een « ouderwetse » Bestuuring op met draaiend klokje, daar moet een nieuwe in maar das nog niet de wereld aan kosten (loopt momenteel 1-2 keer per week vast)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor nestor973 » do sep 16, 2021 09:20

Piet . FR. schreef:

Hebben hier ketting mestschuiven van Joz in de stal (zand stalls) is veel onderhoud aan bijna elk jaar hoekwielen en aandrijfwiel vervangen , om de twee jaar de schuiven 4 stuks reviseren .

Daar zou ik van huiveren, is ook de reden waarom ik nooit met zand zou willen werken. Vast heel goed voor de koe,
maar daarmee is ook alles gezegd. Al rest moet kapot, schuiven, melkrobots. Gosh, je draagt het zand mee tot in je bed :lol:
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor koen2 » do sep 16, 2021 10:36

Klopt zand geeft slijtage. Nu al 12 jaar zand . Wil niet meer zonder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor Roderick » do sep 16, 2021 12:28

nestor973 schreef:
Piet . FR. schreef:

Daar zou ik van huiveren, is ook de reden waarom ik nooit met zand zou willen werken. Vast heel goed voor de koe,
maar daarmee is ook alles gezegd. Al rest moet kapot, schuiven, melkrobots. Gosh, je draagt het zand mee tot in je bed :lol:

:roll: :roll:
Dat zand in je bed hoor ik al 20 jaar, en er is geen grotere onzin dan dat.
Schuiven slijten zeker sneller, maar buiten dat valt het allemaal erg mee. :yes:
Maar ik begrijp dat die rooie botjes er niet goed tegen kunnen?? :roll: :?

Allemaal onzin van mensen die of een hekel aan koeien hebben of nog nooit met zand gewerkt hebben. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor koen2 » do sep 16, 2021 13:45

Al lang met rode botjes aant melken en kosten vallen ook mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie