Moderator: Moderators
boer pieter schreef:Hier blijven de meeste loonwerkers gewoon een halve meter uit de kant
Poekske schreef:Richt schreef:MelkboerLuc schreef:
Hier rijdt de loonwerker ook met dezelfde 5,20 van Kuhn. Ik laat hem liever niet meer komen omdat dat buitenwiel ook altijd op dezelfde plaats rijdt net naast een zachte sloot. Of erin. Na enkele maaibeurten zie je die zijkant van de sloot zooo wegzakken.
Neen, dan heb ik liever dat de loonwerker met zijn gedragen 4411 komt.
Ik had het duidelijk NIET over verloren hoekjes en kantjes maaien onder de draad en tussen de paaltjes laverend of een boerke met klompen en met de zeis en de bosmaaier. Geen idee waarom jij dat er moest bijhalen.
Ik gaf een eerlijke indruk over een loonwerkersmachine die ik al voldoende heb zien werken en waar ik naast de voordelen (capaciateit en wendbaarheid) ook de nadelen van zie.
Probleem mee Henk?
Wel goed om te weten idd, wij hebben een aantal greppel stukken, met elke 10 of 12m een greppel (is leemgrond, niet te draineren) eergisteren probleem met de achter maaier, een heel stuk met alleen 3m frontmaaier gemaaid, das dan echt ruk, komt met de wielen steeds net in de plekken die wat zachter zijn…
nestor973 schreef:De vraag van het topic blijft nog steeds 'met of zonder kneuzer?'
Kuil analyses van 1e en 2e snede zijn binnen :
1e snede raaigras : gemaaid 2 mei, zware snede. 2x geschud , geharkt de dag erop : 34.5% DS
1e snede weidegras : gemaaid 9 mei, 1x geschud , geharkt en ingekuild 11 mei : 45 % DS
2e snede weidegras : gemaaid 10 juni, niet geschud, sanderdaags geharkt en ingekuild. : 43%DS.
Mijn conclusie. Gras is eerder te droog dan te nat. Kneuzer hier totaal overbodig.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten