maaier met of zonder kneuzer?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Maaier met kneuzer

Poll eindigt op wo apr 09, 2008 14:50

>
ja
27
61%
>
nee
17
39%

Totaal aantal stemmen : 44

Re: maaier met of zonder kneuzer?

Berichtdoor boer pieter » wo jun 08, 2022 05:27

Hoe loopt het met de robot
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Schoonvelde » wo jun 08, 2022 05:53

Kasé5 schreef:Hier met al die sloten 5 meter uit de rand, geen derogatie en verplicht 100% grondgebonden zitten we weer ongeveer op de 20 koeien waar pa ooit mee begon.

Het huidige landbouw systeem moet kapot lijkt het wel, eerder gaat Tjeerd niet rusten. Waarom? Een partij als D66 zou toch ook innovatie voor kunnen staan? Hier zit meer achter dan alleen stikstof, nitraat etc.
Blijkbaar is commerciele dierhouderij voor die politieke hoek not done. Echt een partij van leraren, beleidsmedewerkers, adviseurs, geen vieze handen maken ....
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor boer pieter » wo jun 08, 2022 07:08

De helft van de vliegtuigen kan er wel uit Schiphol kan het toch niet aan
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » wo jun 08, 2022 07:38

Schoonvelde schreef:
Kasé5 schreef:Hier met al die sloten 5 meter uit de rand, geen derogatie en verplicht 100% grondgebonden zitten we weer ongeveer op de 20 koeien waar pa ooit mee begon.

Het huidige landbouw systeem moet kapot lijkt het wel, eerder gaat Tjeerd niet rusten. Waarom? Een partij als D66 zou toch ook innovatie voor kunnen staan? Hier zit meer achter dan alleen stikstof, nitraat etc.
Blijkbaar is commerciele dierhouderij voor die politieke hoek not done. Echt een partij van leraren, beleidsmedewerkers, adviseurs, geen vieze handen maken ....

Moet nog zien of het allemaal nog gaat lukken,komt veel weerstand vanuit provincies,boeren gaan absoluut niet meewerken,dat is al helemaal duidelijk.
Dus dan moet ze onteigenen,maar daar heeft ze geen tijd voor...
Dan volgt uitrookbeleid,daarna weer verkiezingen... :yes:
Dus let maar op,van hele stikstof verhaal komt nix terecht,vd Wal gaat de politiek met hangende pootjes verlaten en de Groot en Jetten zijn partij wordt gehalveerd. (y)
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor h.groothuis » wo jun 08, 2022 07:57

jan.nl schreef:
Schoonvelde schreef:

Moet nog zien of het allemaal nog gaat lukken,komt veel weerstand vanuit provincies,boeren gaan absoluut niet meewerken,dat is al helemaal duidelijk.
Dus let maar op,van hele stikstof verhaal komt nix terecht,vd Wal gaat de politiek met hangende pootjes verlaten en de Groot en Jetten zijn partij wordt gehalveerd. (y)

Ik help het je hopen..ik lees die berichten soms met een knoop in de maag ...en dan mogen we in Drenthe nog niet klagen
h.groothuis

Berichtdoor Schoonvelde » wo jun 08, 2022 08:53

jan.nl schreef:
Schoonvelde schreef:

Ik heb idd ook een vermoeden dat er niks van terecht gaat komen op deze destrucieve manier. Overheid kan veel beter inzetten op de wortel en nuchter natuurbeleid. Wat nu gebeurt is gewoon nieuwe natuur om de bestaande natuur (die al verdubbeld is sinds 1900) heen creeeren, recreatie knuffel boeren stimuleren (prima) en bouwgrond mogelijk maken.
De kunst voor de LTO''s e.a. wordt om het grote nuchtere midden van de maatschappij aan onze kant te krijgen.
In Drenthe is dat al aan de orde, de VVD is daar niet voor niks aan het muiten. In onze gemeente de Wolden is de VVD gehalveerd bij de verkiezingen. Allemaal naar Gemeente belangen, de gemiddelde plattelands bewoner is de stadse retoriek en top down opleggen zat in Drenthe.

Bij de provinviale verkiezingen zijn de VVD en CDA bang dat 60% van hun stemmen naar BBB gaan, dus van binnenuit komt er nu opstand om het pluche te beschermen. Zo moet politiek dus blijkbaar werken.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor jan.nl » wo jun 08, 2022 09:34

Jep ,BBB wordt dadelijk bij landelijk verkiezingen bij de boeren de grootste,gevolgd door sgp/cu .
Van cda blijft nix meer over bij ongewijzigd beleid.... :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Henk » wo jun 08, 2022 09:44

Schoonvelde schreef:

Dat weten we al jaren.
Eerst het fosfaat...verdomme daar konden we de boeren niet genoeg mee pakken
Toen de CO2.... djuh dan krijgen we van de boeren te horen dat Schiphol en Tata ook aan de beurt zijn
En nu dus het stikstof. En ook dit lijkt te verzanden in een hoop gedoe. En dat vanwege een door de overheid gecreëerde situatie....

Punt is dat het de overheid gaat om ruimte en milieu-ruimte :idea: That's all :yes:
En waar is die eenvoudiger te halen dan op het platteland.
Nederland is een inimini landje waar de ambities het tienvoudige zijn van de beschikbare ruimte.

En omdat het via de stikstof ook dreigt vast te lopen wordt het volgende maar alvast van stal gehaald: het water :idea:

Want uiteraard worden de boeren ook hierin als hoofdschuldige aangewezen.
Logisch :yes: want die boeren hebben iets wat de overheid wil hebben :yes:

Meest trieste is nog wel de gelatenheid onder veel boeren. Die zijn het na het fosfaat, CO2 en stikstof allang kotsbeu allemaal. Velen doen alsof het er allemaal niet is en hopen dat het vanzelf weer overwaait.
Mark vd Oever FDF heeft het over verdeeldheid onder de boeren.
Maar het is geen verdeeldheid :no: Het is het apathisch gedrag van de boeren na jaren dag in dag uit alle hoeken te worden ingebeukt en non-stop als de kwaaie pier worden gezien.

En de overheid weet dat wanneer ze maar lang genoeg hun spelletje spelen dat er vanzelf een boel boeren mee kappen omdat ze er simpelweg niet meer tegen kunnen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » wo jun 08, 2022 10:07

Schoonvelde schreef:Ik heb idd ook een vermoeden dat er niks van terecht gaat komen op deze destrucieve manier. Overheid kan veel beter inzetten op de wortel en nuchter natuurbeleid. Wat nu gebeurt is gewoon nieuwe natuur om de bestaande natuur (die al verdubbeld is sinds 1900) heen creeeren, recreatie knuffel boeren stimuleren (prima) en bouwgrond mogelijk maken.
De kunst voor de LTO''s e.a. wordt om het grote nuchtere midden van de maatschappij aan onze kant te krijgen.
In Drenthe is dat al aan de orde, de VVD is daar niet voor niks aan het muiten. In onze gemeente de Wolden is de VVD gehalveerd bij de verkiezingen. Allemaal naar Gemeente belangen, de gemiddelde plattelands bewoner is de stadse retoriek en top down opleggen zat in Drenthe.

Bij de provinviale verkiezingen zijn de VVD en CDA bang dat 60% van hun stemmen naar BBB gaan, dus van binnenuit komt er nu opstand om het pluche te beschermen. Zo moet politiek dus blijkbaar werken.

Dat ze bang zijn voor opkomst BBB is idd nog beter dan dat het werkelijk tot nieuwe verkiezingen met grote BBB komt. We hebben alle vertrouwen in Caroline maar als ze werkelijk veel poppetjes om haar heen krijgt kan haar overtuiging ook weer heel snel verdampen weten we uit het verleden met andere 'snel-groeiers'
Eerst neef Moes vd VVD nog maar flink aanmoedigen; zijn goed bezig (y)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor MelkboerLuc » di jun 14, 2022 10:02

Henk schreef:
boer pieter schreef:Typisch Nederland ding kanten maaien

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Heb dat nooit gesnapt :no: dat liggen te pielen tussen de weidepalen in :?
Dan raak je weer es een paal, dan blijft de draad haken... Tis typisch zo'n karweitje wat je oppakt wanneer je nix zinnigs meer te doen hebt :D of in de trant van ja mn opa deed het :yes: mn pa ook :yes: dus... :wink:
Die kanten vreten de koeien wel af :yes:

Als je niet weet waar het over gaat dan moet je je niet verplicht voelen om te antwoorden Henk.
- het is maaigras of hooiland (4-5 snedes) er komen geen koeien op om de sloot af te vreten
- Het zijn slootjes waar net wel wat water instaat
- wel met een zachte zijkant als je steeds over hetzelfde rijdt
- er staan geen palen dus gewone snelheid aanhouden is leuk
- er durft wat riet in de slootjes te groeien en dat heb ik liever zo nauw mogelijk weggemaaid, dat valt teveel op als de natuurkarteerder weer eens langs komt. Dus van weerskanten half de sloot uitmaaien houdt het netjes.
- als je het iedere keer mee maait en meeharkt is het geen rotzooi maar gewoon gras met een klein beetje riet in.
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Henk » wo jun 15, 2022 07:00

Als je nix nieuws te melden hebt Luc voel je dan vooral niet verplicht... :wink:
Dus gewoon land zonder raster waar je de slootkanten schoon houdt door tot op de rand te maaien.
Is wat anders dan kantjes maaien he. Da's pielen met de maaier onder de draad of met de bossenmaaier dr achter aan :yes: Iedereen maait de randen mee wanneer er geen draad staat :yes: of klepelt ze 2x per jaar wanneer t de spuigaten uit loopt.
Was hier langs de Run eender. Riet wat t land opgroeit en dat maai je gewoon elke snede mee, blijft t netjes :yes:
Nieuwe boer heeft alles gedraineerd en gaat de sloten dichtdoen. Zal schelen in t riet... :wink:
Henk

Berichtdoor MelkboerLuc » wo jun 15, 2022 20:35

Henk schreef:Als je nix nieuws te melden hebt Luc voel je dan vooral niet verplicht... :wink:
Dus gewoon land zonder raster waar je de slootkanten schoon houdt door tot op de rand te maaien.
Is wat anders dan kantjes maaien he. Da's pielen met de maaier onder de draad of met de bossenmaaier dr achter aan :yes: Iedereen maait de randen mee wanneer er geen draad staat :yes: of klepelt ze 2x per jaar wanneer t de spuigaten uit loopt.
Was hier langs de Run eender. Riet wat t land opgroeit en dat maai je gewoon elke snede mee, blijft t netjes :yes:
Nieuwe boer heeft alles gedraineerd en gaat de sloten dichtdoen. Zal schelen in t riet... :wink:

MelkboerLuc schreef:Hier rijdt de loonwerker ook met dezelfde 5,20 van Kuhn. Ik laat hem liever niet meer komen omdat dat buitenwiel ook altijd op dezelfde plaats rijdt net naast een zachte sloot. Of erin. Na enkele maaibeurten zie je die zijkant van de sloot zooo wegzakken.
Neen, dan heb ik liever dat de loonwerker met zijn gedragen 4411 komt.

Ik had het duidelijk NIET over verloren hoekjes en kantjes maaien onder de draad en tussen de paaltjes laverend of een boerke met klompen en met de zeis en de bosmaaier. Geen idee waarom jij dat er moest bijhalen.
Ik gaf een eerlijke indruk over een loonwerkersmachine die ik al voldoende heb zien werken en waar ik naast de voordelen (capaciateit en wendbaarheid) ook de nadelen van zie.
Probleem mee Henk?
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Richt » do jun 16, 2022 04:49

MelkboerLuc schreef:
Henk schreef:Als je nix nieuws te melden hebt Luc voel je dan vooral niet verplicht... :wink:

MelkboerLuc schreef:Hier rijdt de loonwerker ook met dezelfde 5,20 van Kuhn. Ik laat hem liever niet meer komen omdat dat buitenwiel ook altijd op dezelfde plaats rijdt net naast een zachte sloot. Of erin. Na enkele maaibeurten zie je die zijkant van de sloot zooo wegzakken.

Ik had het duidelijk NIET over verloren hoekjes en kantjes maaien onder de draad en tussen de paaltjes laverend of een boerke met klompen en met de zeis en de bosmaaier. Geen idee waarom jij dat er moest bijhalen.
Ik gaf een eerlijke indruk over een loonwerkersmachine die ik al voldoende heb zien werken en waar ik naast de voordelen (capaciateit en wendbaarheid) ook de nadelen van zie.
Probleem mee Henk?

Wel goed om te weten idd, wij hebben een aantal greppel stukken, met elke 10 of 12m een greppel (is leemgrond, niet te draineren) eergisteren probleem met de achter maaier, een heel stuk met alleen 3m frontmaaier gemaaid, das dan echt ruk, komt met de wielen steeds net in de plekken die wat zachter zijn…
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » do jun 16, 2022 07:25

Henk schreef:
boer pieter schreef:Typisch Nederland ding kanten maaien

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Heb dat nooit gesnapt :no: dat liggen te pielen tussen de weidepalen in :?
Dan raak je weer es een paal, dan blijft de draad haken... Tis typisch zo'n karweitje wat je oppakt wanneer je nix zinnigs meer te doen hebt :D of in de trant van ja mn opa deed het :yes: mn pa ook :yes: dus... :wink:
Die kanten vreten de koeien wel af :yes:

Prima Luc, jouw feestje (y)
Vertrekpunt hierover echter was jij niet het middelpunt :no: maar een reactie op Pieter...
Henk

Berichtdoor Poekske » do jun 16, 2022 07:57

Richt schreef:
MelkboerLuc schreef:

Probleem mee Henk?

Wel goed om te weten idd, wij hebben een aantal greppel stukken, met elke 10 of 12m een greppel (is leemgrond, niet te draineren) eergisteren probleem met de achter maaier, een heel stuk met alleen 3m frontmaaier gemaaid, das dan echt ruk, komt met de wielen steeds net in de plekken die wat zachter zijn…

Trekker weeg beetje meer dan dat wiel van de maaier he
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie