automatisch voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: automatisch voeren

Berichtdoor G.U. » vr sep 11, 2020 18:25

Dat ww kan een van de modjes toch wel weer tevoorschijn toveren?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » vr sep 11, 2020 19:12

CorjanD schreef:
boer pieter schreef:Brrŕrrrr ₩¥£€&%$#@ ik kan er niet meer tegen :twisted:

Rustig maar Pieter. Wat de 1 geweldig vind, vind de ander mischien weer helemaal niks :wink: En ik vond dat helemaal niks :oops:

Wat vond jij niks de vector of de voorraad bakken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor CorjanD » vr sep 11, 2020 21:28

De voorraad bakken. Best wel duur en dan moet je elke dag weer gaan volscheppen. Kun je het nezzo goed in de mengwagen kieperen. Das dan ff goedkoper.
CorjanD

Berichtdoor Richt » za sep 12, 2020 07:59

CorjanD schreef:De voorraad bakken. Best wel duur en dan moet je elke dag weer gaan volscheppen. Kun je het nezzo goed in de mengwagen kieperen. Das dan ff goedkoper.

dan moet je gewoon eens ysteem hebben als trioliet waar blokken in kunnen, maar das ook weer €€€
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » do sep 17, 2020 09:05

CorjanD schreef:De voorraad bakken. Best wel duur en dan moet je elke dag weer gaan volscheppen. Kun je het nezzo goed in de mengwagen kieperen. Das dan ff goedkoper.

is dat wel zo die bakken gooi je vol en klaar ,dan kan ie meerdere randsoenen maken , ook voor jv en droge koeien enz ook spaar je diesel en je hoeft ook geen trekker voor de menger , je hebt toch ook een toren silo zet er een bij en dan kun je daar uit voeren lijkt mij ideaal
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do sep 17, 2020 19:30

Las in de VT over een veehouder die vers gras voerde met zn fikkies :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » vr sep 18, 2020 13:25

lijkt me de capaciteit ver in kakt , maar als je die over hebt denk dat het prima kan , wordt die keuken tenminste elke dag schoon gemaakt
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor CorjanD » vr sep 18, 2020 13:50

boer pieter schreef:

is dat wel zo die bakken gooi je vol en klaar ,dan kan ie meerdere randsoenen maken , ook voor jv en droge koeien enz ook spaar je diesel en je hoeft ook geen trekker voor de menger , je hebt toch ook een toren silo zet er een bij en dan kun je daar uit voeren lijkt mij ideaal

Ja je kan even makkelijker meerdere rantsoenen maken. En je ben wat flexibeler met de tijden. Maar ik voer zelf maar 3 van de 14 dagen dus niet echt een problem. Nogmaals de looplijnen zijn wat lang hier, en met voorraad boxen zou ik 20% tijd kunnen winnen. Dus loop ik mischien met een paar jaar weer vast. En voorraad bakken vol scheppen in 15 minute per dag is onmogelijk! Dat heb ik bijna al nodig met 1 vracht vol scheppen. En met 1 torensilo er bij bouwen zijn we er niet. En heb ik dezelfde tijdwinst. Bietje kostbaar dus :wink:
En ja de laatste 9 jaar waren speciaal aan de vector kant goedkope jaren. Zeg maar omgerekend ruim 4000 euro aan afschrijving. Dat is zonder de kuilsnijders en trekkers. Jammer dat ze niet met een groter en sneller system uitgekomen zijn en houd het hier dus helaas op.
Voerkeuken word nu gebruikt voor opslag van losse grondstoffen. Dus daar op kan ik nu wat geld besparen
CorjanD

Berichtdoor gydo » vr sep 18, 2020 14:33

Ja je kan even makkelijker meerdere rantsoenen maken. En je ben wat flexibeler met de tijden. Maar ik voer zelf maar 3 van de 14 dagen dus niet echt een problem. Nogmaals de looplijnen zijn wat lang hier, en met voorraad boxen zou ik 20% tijd kunnen winnen. Dus loop ik mischien met een paar jaar weer vast. En voorraad bakken vol scheppen in 15 minute per dag is onmogelijk! Dat heb ik bijna al nodig met 1 vracht vol scheppen. En met 1 torensilo er bij bouwen zijn we er niet. En heb ik dezelfde tijdwinst. Bietje kostbaar dus :wink:
En ja de laatste 9 jaar waren speciaal aan de vector kant goedkope jaren. Zeg maar omgerekend ruim 4000 euro aan afschrijving. Dat is zonder de kuilsnijders en trekkers. Jammer dat ze niet met een groter en sneller system uitgekomen zijn en houd het hier dus helaas op.
Voerkeuken word nu gebruikt voor opslag van losse grondstoffen. Dus daar op kan ik nu wat geld besparen

Hoezo geen zelf rijder?
Zijn hier nogal wat boeren die daar naar toe gaan en zijn er erg goed over te spreken. En kosten (hier) niet meer als een trekker en mengwagen.
gydo

Berichtdoor Poekske » vr sep 18, 2020 15:11

Trekker kan nog anders werk doen Een zelfrijder niet. En cj doet alles zelf opt land (y)
Poekske

Berichtdoor G.U. » vr sep 18, 2020 15:19

Als de trekker niet voor de menger vandaan komt is het geen argument meer. Een zelfrijder heeft als voordeel dat je geen gemors meer over het erf hebt en niet meer heen en weer de kuil en menger hoeft te hobbelen. Verder vind ik het maar een dure toy
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » vr sep 18, 2020 15:21

G.U. schreef:Als de trekker niet voor de menger vandaan komt is het geen argument meer. Een zelfrijder heeft als voordeel dat je geen gemors meer over het erf hebt en niet meer heen en weer de kuil en menger hoeft te hobbelen. Verder vind ik het maar een dure toy

Als hij niet van voor de menger komt is ie 9 op 10 keer afgeschreven en dus zeker goedkoper dan zelfrijder. Wel mooie spullen die zelfrijdens
Poekske

Berichtdoor CorjanD » vr sep 18, 2020 19:41

Ja idd. Ik doe nog wat landwerk. En een derde trekker is hard nodig. Dus zo nu en dan trekken we de pin er uit, en knopen we er wat anders achter. Zelfrijders zijn ideal. Maar een duur prijskaartje en ben bang voor de levensduur en onderhoud
CorjanD

Berichtdoor Kasé5 » vr sep 18, 2020 20:37

Zelfrijders zijn inderdaad populair op grote bedrijven, dan kunnen ze vrij snel, secuur meerdere groepen zelf voeren. Melken laten ze liever aan anderen over. Qua kosten zijn ze nooit recht te rekenen maar zulke bedrijven kijken puur naar gemak en ook wel netheid van het erf
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henk » zo sep 20, 2020 09:24

gydo schreef:
Hoezo geen zelf rijder?
Zijn hier nogal wat boeren die daar naar toe gaan en zijn er erg goed over te spreken. En kosten (hier) niet meer als een trekker en mengwagen.

Jaren geleden door omstandigheden de coop een keer laten voeieren met de zelfrijder. Dat ging minstens 3x sneller (y) dan dat ik t zelf doe :oops: maar goed aan mezelf hangt geen prijskaartje per minuut... :wink:
Coop krijgt steeds meer klanten hier in de streek. Rijden nu met 2 zelfrijders.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie