automatisch voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: automatisch voeren

Berichtdoor boer pieter » vr okt 09, 2020 17:07

Poekske schreef:
boer pieter schreef:Voor familie bedrijven geeft auto voeren meer tijd winst dan melk robotten loon voeren is nog beter als ik in nl woonde zou ik direkt daar voor kiezen

Als als als.

Hahaha ja zo ist en onder tussen ben ik blij dat ik hier woon en een bedrijf heb wat ik in Nederland nooit had kunnen krijgen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » vr okt 09, 2020 17:16

De loonwerker rijd hier iedere ochtend langs met de mengerij. Maar denk er niet over hem te laten voeren. Erf is er helemaal niet op klaar en daarnaar kost het voeren nu ook weer niet zoveel tijd. Nu krijg ik er ook nog eens geen factuur van :D
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Hindrik » vr okt 09, 2020 20:25

boer pieter schreef:Voor familie bedrijven geeft auto voeren meer tijd winst dan melk robotten loon voeren is nog beter als ik in nl woonde zou ik direkt daar voor kiezen

Waarom in DK niet Pieter? Ik meende dat de loonwerkers daar wat goedkoper zijn dan in NL
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Kasé5 » vr okt 09, 2020 20:42

Denen zijn eigenlijk allemaal akkerbouwers. Houden van grote machines. Daar moet je als melkveehouder goed gebruik van maken en dat doet Pieter :yes: Je moet daar niet zelf een opraper of een giertank aanschaffen :no:
Voeren is secure werk. Elke Boer weer ander rantsoen(en), iedere stal is weer anders. Heel wat anders dan vol gas met 300 pk met een 30 kuuper erachter
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » za okt 10, 2020 07:53

Hindrik schreef:

Waarom in DK niet Pieter? Ik meende dat de loonwerkers daar wat goedkoper zijn dan in NL

De meeste boeren zijn hier 200 plus en hebben wel personeel om te voeren , het is volgens mij meer voor boeren die net te groot om alles zelf te doen ,mijn achter buurman heeft bijna 2000 mk en die laat zijn koeien wel voeren door de loonwerker hij heeft alles uitbesteed aan die loonwerker maaien kuilen beregenen voeren kan hij een paar man besparen , voeren is secuur werk maar ook geen raket wetenschap, als je cowconnect heb kan iedereen wel voer laden , het is ideaal voor boeren die niks met machines hebben en dan kun je zelf mooi met je koeien bezig zijn en daar moet je het mee verdienen
boer pieter

Berichtdoor Richt » za okt 10, 2020 08:22

boer pieter schreef:
Hindrik schreef:

De meeste boeren zijn hier 200 plus en hebben wel personeel om te voeren , het is volgens mij meer voor boeren die net te groot om alles zelf te doen ,mijn achter buurman heeft bijna 2000 mk en die laat zijn koeien wel voeren door de loonwerker hij heeft alles uitbesteed aan die loonwerker maaien kuilen beregenen voeren kan hij een paar man besparen , voeren is secuur werk maar ook geen raket wetenschap, als je cowconnect heb kan iedereen wel voer laden , het is ideaal voor boeren die niks met machines hebben en dan kun je zelf mooi met je koeien bezig zijn en daar moet je het mee verdienen

hoelang is die LW daar dan dagelijks aan het voeren ?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » za okt 10, 2020 11:01

geen idee hebben een zelfrijder en meerdere locaties zal wel een paar uurtjes wezen
boer pieter

Berichtdoor h.groothuis » za okt 10, 2020 11:05

De enigste tijdswinst van auto voeren is eigenlijk het leegdraaien voor de koeien zoals ik het zie...of je nu het voer voor een dag in de bakken of voerkeuken zet of direct in de mengert gooi zie ik de tijdswinst niet zo in :no:

bij auto melken doe ik in de 1,5 uur dat ik het spitsuurtje heb insemineren, boxen krabben, voer aandrukken en kalveren voeren wat je na melkstalrondje nog eens extra moet doen met 1 man :yes:
h.groothuis

Berichtdoor boer pieter » za okt 10, 2020 15:26

Als je alleen koeien hebt misschien wel ,maar een voerrobot zo als ik heb voert bij ons alles van half jaar tot mk, 9 verschillende prakjes melken ongeveer 1,5 uur ,maar Goed ik zie het zo en heb met bijde gewerkt, ieder zijn ding vind ook robotten intersant maar hier volgens mij gewoon veel te duur ,daar komt nog bij dat ze hier toch wel een probleem hebben met de service, kunnen slecht aan personeel komen vooral in het weekend
boer pieter

Berichtdoor Kasé5 » za okt 10, 2020 19:57

Weet bíjna geen vak meer waar ze geen personeelstekort hebben :? :cry:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Poekske » zo okt 11, 2020 04:00

Kasé5 schreef:Weet bíjna geen vak meer waar ze geen personeelstekort hebben :? :cry:

Ik mag niet klagen. De € doen veel, ook op zondag. En de sfeer
Poekske

Berichtdoor Poekske » zo okt 11, 2020 04:16

boer pieter schreef:Als je alleen koeien hebt misschien wel ,maar een voerrobot zo als ik heb voert bij ons alles van half jaar tot mk, 9 verschillende prakjes melken ongeveer 1,5 uur ,maar Goed ik zie het zo en heb met bijde gewerkt, ieder zijn ding vind ook robotten intersant maar hier volgens mij gewoon veel te duur ,daar komt nog bij dat ze hier toch wel een probleem hebben met de service, kunnen slecht aan personeel komen vooral in het weekend

Had je bedrijf, om wat voor situatie dan ook, 3 verschillende stallen gehad. Ging je wel veranderen van mening want dan werkt je systeem niet.
Poekske

Berichtdoor jan.nl » zo okt 11, 2020 09:40

Kasé5 schreef:Weet bíjna geen vak meer waar ze geen personeelstekort hebben :? :cry:

Met de corona komen er veel ontslagen.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » zo okt 11, 2020 11:42

dat is waar maar dan nog willen er niet veel mensen om 4 uur in de ochtend op zondag bij een boer in de stal staan te sleutelen als er iets kapot is ,daan moeten ze eerst wel heel erg honger hebben
als als als poekske ,maar ik heb maar 1 stal en die is eigelijk helemaal op het voersysteem heen gebouwt ,en ook dan werkt het wel hoor ik ken wel een die 2 stallen heeft en daar heeft ie een rail heen gaat ook prima ,je ziet het hier wel meer ,ook met een vector rijden ze zo naar een andere stal
boer pieter

Berichtdoor Henk » zo okt 11, 2020 12:44

Poekske schreef:Had je bedrijf, om wat voor situatie dan ook, 3 verschillende stallen gehad. Ging je wel veranderen van mening want dan werkt je systeem niet.

Routing bepaalt mede het succes :yes: Kan je karretje binnen 1 stal blijven kan ie meer beessies voeieren dan wanneer het karretje meerdere stallen af moet :yes:
De WTC hiero krijgt steeds meer klanten waar ze met hun zelfrijders moeten voeieren :yes: Denk dat dit vooral komt omdat een veehouder dan niet hoef te investeren :no:
Nadeel heb je pas bij een slechte melkprijs. Jij krijgt dan maandelijks nog steeds die factuur :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie