Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor poekske » wo okt 30, 2019 17:16

2 of 3000 uur is iets anders den een oude Dino met 10000uur of meer
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Hindrik » wo okt 30, 2019 19:10

Richt schreef:
poekske schreef:
boer pieter schreef:jij koopt ook wel eens wat nieuws of niet ,maar eeen trekker met 12000 uren zou ik ook niet zo maar kopen

Iets nieuws komt er omdat het vorige bijna rijp is hé :wink:

Nou das niet overal zo, wij hebben redelijk wat jong tweedehands materiaal gekocht over de jaren, zelf onze LW met een heel groot park heeft redelijk veel jong gebruikt spul gekocht wat nog lang niet af is, niet altijd maar toch veel, waarom dat dan bij de vorige weg gaat geen idee, te klein, te groot, kleur staat niet aan?

Lease mss ???
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » wo okt 30, 2019 19:46

Ik snap eik de sport er niet van om van zukke ouwe fossielen te kopen.
Dealer hier heeft mn Case 5120 ook weer te koop staan. 12.000 uur dus ideaal... :wink:
https://occasions.evax.nl/evax/landbouw ... 6b9ae.html
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Berjor » do okt 31, 2019 07:09

Henk schreef:Ik snap eik de sport er niet van om van zukke ouwe fossielen te kopen.
Dealer hier heeft mn Case 5120 ook weer te koop staan. 12.000 uur dus ideaal... :wink:
https://occasions.evax.nl/evax/landbouw ... 6b9ae.html

daar ben ik het mee eens. Koop gewoon een degelijke jongere tweedehands. Of het moet wel heeeeeeeel goedkoop zijn. Dus -6500

euro
Berjor

Berichtdoor kobonde » do okt 31, 2019 09:25

Richt schreef:
kobonde schreef:Iedere keer dat een traktor verhandeldt wordt, gaat er een dealer/handelaar op verdienen. Volgens mij is het goedkoopste
je trekkers/maschines helemaal af te rijden. Je ziet hier de LW en grote akkerbouw bedrijven de trekkers steeds langer
houden, meestal tot en 12000 tot 15000 uur.Afhankelijk van de kosten die er aan komen,daarna gaan ze voor export of sloop weg.

Klopt wel maar de eerste 2-3 jaar / 2-3000 uur gaat er veel van de markt waarde af, soms 30-40%, daarna stuk minder per jaar.

In de prijzen van nieuwe trekkers zit meer onderhandelingsruimte dan bij gebruikt, Ik vind jong gebruikten erg duur tov
fabrieks nieuwe, ook al omdat veel jong gebruikten veel ektra dingen hebben war ik niet voor wil betalen.
Daarnaast zijn na 3000 uur de banden al half versleten, maar soms kan je een 10 jaar oude trekker vinden met maar 3000
uur op de klok voor een derde van de prijs van een nieuwe.
kobonde

Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Kasé5 » do okt 31, 2019 19:53

Dan is het in elk geval geen courant ding :|
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor postma friesland » do okt 31, 2019 21:13

Das voor meeste vee bedrijven ook 0 interesant of ie courant is

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor pinguin » do okt 31, 2019 22:36

Ik heb liever een wat ouder type vooral als 2e trekker, Ford 10 serie, deutz dx serie john Deere 50 serie maakt me allemaal niet zoveel uit maar grotendeels mechanische trekkers, onderdelen goed verkrijgbaar en waardevast. Schrijft weinig af, loopt altijd en als t kapot is goed te repareren.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Richt » do okt 31, 2019 22:53

pinguin schreef:Ik heb liever een wat ouder type vooral als 2e trekker, Ford 10 serie, deutz dx serie john Deere 50 serie maakt me allemaal niet zoveel uit maar grotendeels mechanische trekkers, onderdelen goed verkrijgbaar en waardevast. Schrijft weinig af, loopt altijd en als t kapot is goed te repareren.

of als 3e/4e trekker :oops:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor wit » vr nov 01, 2019 05:50

pinguin schreef:Ik heb liever een wat ouder type vooral als 2e trekker, Ford 10 serie, deutz dx serie john Deere 50 serie maakt me allemaal niet zoveel uit maar grotendeels mechanische trekkers, onderdelen goed verkrijgbaar en waardevast. Schrijft weinig af, loopt altijd en als t kapot is goed te repareren.

of als 1e en 2e trekker :wink:
wit

Berichtdoor boer pieter » vr nov 01, 2019 09:55

ik heb ook een gebruikte trekker gekocht deze zomer en vind dat je best veel krijgt voor wat ik er voor heb betaalt ,nieuw is mij ook te duur gewoon omdat ik niet veel uren maak ,maar die uren die ik maak wil ik wel iets van luxe hebben je leeft maar 1 keer :yes: dus wil ik niet op een oud barel rijden
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor W.A » vr nov 01, 2019 18:21

boer pieter schreef:ik heb ook een gebruikte trekker gekocht deze zomer en vind dat je best veel krijgt voor wat ik er voor heb betaalt ,nieuw is mij ook te duur gewoon omdat ik niet veel uren maak ,maar die uren die ik maak wil ik wel iets van luxe hebben je leeft maar 1 keer :yes: dus wil ik niet op een oud barel rijden
Dan mot je een nieuwe kope!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor boer pieter » za nov 02, 2019 09:54

kan ik niet betalen, nu heb ik een voor de helft van de nieuwprijs , maar nog lang niet op de helft van zijn leven
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » za nov 02, 2019 10:02

Ik snap niet waarom je een oud barrel zou kopen, bij ons is de trekker die 20 jaar geleden al op het bedrijf was en
nieuw gekocht door de vorige eigenaar nr twee trekker. 8 jaar geleden een gebruikte gekocht, na 5 jaar en
veel reparaties koste weggedaan en een nieuwe gekocht. Deze nieuwe heb ik ook al schrijf je veel meer af geen hogere kosten
aan dan de gebuikte die we daarvoor hadden. En we gebruiken hem elke dag en dan is het erg lastig als die regelmatig in de werkplaats staat en je een trekker moet lenen om te kunnen voeren.
kobonde

Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Richt » za nov 02, 2019 12:04

kobonde schreef:Ik snap niet waarom je een oud barrel zou kopen, bij ons is de trekker die 20 jaar geleden al op het bedrijf was en
nieuw gekocht door de vorige eigenaar nr twee trekker. 8 jaar geleden een gebruikte gekocht, na 5 jaar en
veel reparaties koste weggedaan en een nieuwe gekocht. Deze nieuwe heb ik ook al schrijf je veel meer af geen hogere kosten
aan dan de gebuikte die we daarvoor hadden. En we gebruiken hem elke dag en dan is het erg lastig als die regelmatig in de werkplaats staat en je een trekker moet lenen om te kunnen voeren.

Licht er ook net aan hoeveel trekkers je op je bedrijf hebt en hoeveel bestuurders en hoeveel werk.
Wij hebben er hier nu 4, 1 voor zwaarder landwerk, 1 met voorlader om voer te laden, 1 voor mengwagen en een oude voor stro verdeler, die laatste 3 kunnen ook verschillende lichtere land werk taken doen (schudden, harken, kanten klepelen, mest weg brengen, mest over pompen) dan kan 1 persoon die klusjes doen en de ander kan wel gewoon door met voeren.

Hadden vroeger ook 2 trekkers, maar dan moet je als je aan het maaien bent eerst maaiers eraf koppelen, voorlader er weer op, voeren, en weer terug omkoppellen, zelfde bij bijna elk ander landwerk, blij dat dat niet meer nodig is.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie