Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Kasé5 » za nov 02, 2019 13:34

Theorie klopt helemaal :yes:
Wat me echter al 10tallen jaren opvalt is dat bedrijven met een handvol trekkers het werk niet eerder aan kant hebben dan vergelijkbare bedrijven die er maar 1 of 2 hebben. In tegendeel zelfs :? :?
Wordt er toch ergens weer tijd verspilt...
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor poekske » za nov 02, 2019 13:36

Kasé5 schreef:Theorie klopt helemaal :yes:
Wat me echter al 10tallen jaren opvalt is dat bedrijven met een handvol trekkers het werk niet eerder aan kant hebben dan vergelijkbare bedrijven die er maar 1 of 2 hebben. In tegendeel zelfs :? :?
Wordt er toch ergens weer tijd verspilt...

Efficiëntie.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor john verhaar » za nov 02, 2019 13:52

boer pieter schreef:kan ik niet betalen, nu heb ik een voor de helft van de nieuwprijs , maar nog lang niet op de helft van zijn leven

Jij bent toch ook een mooie,je doet ons geloven dat het zo geweldig is in DK met weinig koeien en geen compactvoeren word er zat verdiend maar geen geld voor een nieuwe trekkertje :? Ben je nou te gierig of hou je ons voor de gek :?:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Arno » za nov 02, 2019 14:09

Ik koop liever 3 gebruikte dan 1 nieuwe ,dat omkoppelen is altijd maar een heel gedoe en kost veel teveel tijd.
Affentoe een nieuwe voor bv groenvoeren wat elke dag moet gebeuren maar verder tegenwoordig maar zelden eigenlijk en ruil nooit in :no:
Heb daardoor wel s dat ik langs een veld rij en 1 van onze trekkers daar zie die we ff vergeten waren :lol: :oops:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za nov 02, 2019 14:59

Arno schreef:Heb daardoor wel s dat ik langs een veld rij en 1 van onze trekkers daar zie die we ff vergeten waren :lol: :oops:

:lol:

Dat veld zal dan ook wel niet langs de deur liggen schat ik.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Richt » za nov 02, 2019 16:02

Arno schreef:Heb daardoor wel s dat ik langs een veld rij en 1 van onze trekkers daar zie die we ff vergeten waren :lol: :oops:

Dan heb je der wel meer als dat je op vingers kunt tellen schat ik? :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor john jakobs » za nov 02, 2019 17:26

dan zul je ook wel een sloop trekker veld hebben
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor W.A » za nov 02, 2019 18:04

Maar als je meer trekkers dan mensen hebt... Krijgen ze toch wel een voorkeur. En hangen ze liever een keertje om ipv.met die oude stugge te moete rijden..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Mellek » za nov 02, 2019 18:24

Als je meer volk als trekkers hebt is er ook meer tijd om de boel om te bouwen. Nu met groenvoeren moek er echt niet aan denken om elke dag de boel om te bouwen. Trouwens ik dacht dat 4 + shovel bij ons veel was, maar was er laatst bij 1 die had er gewoon een stuk of 8 , met 80 koeien :)
Ik rij trouwens net zo graag op een Deutzje uit 1984 dan op een ding uit 2010, eerste heeft dan wel luchtgeveerde stoel, maar oud heeft ook wel wat, als het een beetje netjes is en goed werkt uiteraard.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Grazy » za nov 02, 2019 18:28

Hou ook niet van omkoppellen dus dit is onze 6de :shock: trekker, waarvan drie met TTV (y) antieke trekkertjes niet meegeteld 8)
Nieuwe trekkers zijn hier belachelijk duur (n) alleen in 2012 een nieuwe gekocht omdat een trekker met fronthef hier toen nog niet te vinden was :no:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Arno » za nov 02, 2019 19:08

john jakobs schreef:dan zul je ook wel een sloop trekker veld hebben

:lol: inderdaad voor scraper trekkers :yes: maar niet voor groter spul nee ,zo oud zijn ze ook weer niet :no:
Maarruh ,in het seizoen sta je er verbaasd van hoeveel je er nodig hebt en dan zijn 3 trekkers met 4000 uur veel handiger als 1tje met 100 :idea: .
Doe hetzelfde met kleine trekkers die we voor van alles gebruiken (scrapen ,zan indoen ,zaagsel spreaden ,fly sprayer etc etc),hebben er genoeg van dat er altijd wel een stuk of 4-5 extras in de schuur staan ,zijn allemaal oudjes.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor john jakobs » za nov 02, 2019 22:22

geeft niks arno hier wordt een trekker die 1 jaar jonger is dan ik het vaakst gestart ook een ford bdw
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hindrik » za nov 02, 2019 23:25

john jakobs schreef:geeft niks arno hier wordt een trekker die 1 jaar jonger is dan ik het vaakst gestart ook een ford bdw

Eén uit de duizend serie om het voer aan te schuiven?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » zo nov 03, 2019 04:43

Een 3000 of 5000 :P?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » zo nov 03, 2019 07:06

john verhaar schreef:
boer pieter schreef:kan ik niet betalen, nu heb ik een voor de helft van de nieuwprijs , maar nog lang niet op de helft van zijn leven

Jij bent toch ook een mooie,je doet ons geloven dat het zo geweldig is in DK met weinig koeien en geen compactvoeren word er zat verdiend maar geen geld voor een nieuwe trekkertje :? Ben je nou te gierig of hou je ons voor de gek :?:

Ik ben zuinig :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie