Vroeger was het hier in Twente heel normaal. Je voerde van cta (tegenwoordig forfarmers) en cr delta komt de koeien insemineren. Die vanzelfsprekendheid is er niet meer

boer pieter schreef:Denk dat dat wel wat mee valt ik heb nogal wat deense vrienden met veel koeien en die denken echt over wat anders dan viking dat zit in hun DNA, en je moet ook niet vergeten dat er nog al wat oude boeren stoppen waar geen koeien meer in komen, maar gebruik jij maar udlandske tyr ik vind het best, maar ga niet beweren dat ze beter zijn
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter schreef:Denk dat dat wel wat mee valt ik heb nogal wat deense vrienden met veel koeien en die denken echt over wat anders dan viking dat zit in hun DNA, en je moet ook niet vergeten dat er nog al wat oude boeren stoppen waar geen koeien meer in komen, maar gebruik jij maar udlandske tyr ik vind het best, maar ga niet beweren dat ze beter zijn
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter schreef:Is goed hoor,fokkerij is maar een paar procent van het geheel en zwaar overschat ,maar plaats eens even een paar foto's van die super beesten
G.U. schreef:Elke keer als ik zei dat fokkerij niet het belangrijkste is werd mij gevraagd wat het verschil tussen kian en canvas is. -445 en +1408 kg melk... het doet er wel degelijk toe maar het is zeker niet allesbepalend
boer pieter schreef:G.U. schreef:Elke keer als ik zei dat fokkerij niet het belangrijkste is werd mij gevraagd wat het verschil tussen kian en canvas is. -445 en +1408 kg melk... het doet er wel degelijk toe maar het is zeker niet allesbepalend
Ik zeg niet het niet belangrijk is ,gewoon een goed FOK programma maken en aan geven wat jij wil en doorzetten niet iedere keer veranderen van strategie dan zie je dat je na jaren krijgt wat je wilt, ik wil een koe die dikke melk geeft en gemakkelijk produceert liters vind ik minder belangrijk en gezond dat heb ik nu aardig berijkt
Jozef schreef:Denk dat je dat hier in Nederland vergelijken kunt met crv. Denk dat daar de omzet ook al jaren terug loopt.
Vroeger was het hier in Twente heel normaal. Je voerde van cta (tegenwoordig forfarmers) en cr delta komt de koeien insemineren. Die vanzelfsprekendheid is er niet meer
wit schreef:Verschillen tussen bedrijven is 90 % management/milieu
Verschillen binnen bedrijf is 90 % fokkerij
boer pieter schreef:Nippen p is ook een viking afstamming vh bernell heb er 2 en nog een paar onderweg deze komt uit een viking suarez
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast