Kuilafdekmethodes en de kosten daarvan

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Kuilafdekmethodes en de kosten daarvan

Berichtdoor pinguin » di jul 24, 2018 11:42

Ziet er netjes uit! Lijkt me nog wel beste klus met open en dichtmaken?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor MelkboerLuc » za apr 18, 2020 19:12

Op de muur de aftekening van de spanriemen telkens op 80 cm afstand. Ook de verschillende inkuillagen zijn zichtbaar.
Ja en blokjes 1200 kg er nog steeds op vanwege een bovenste droge laagAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Frans V » za apr 18, 2020 20:54

Je haalt de kuil uit net als ons met een pelikaanbak, wij krijgen altijd de tip voor een happer met mes of een u snijder voor een strakker snijvlak. Heb je dat ook overwogen en bewuste keuze van dit?
Ik denk dat het kan
Frans V

Berichtdoor MelkboerLuc » za apr 18, 2020 21:15

Frans V schreef:Je haalt de kuil uit net als ons met een pelikaanbak, wij krijgen altijd de tip voor een happer met mes of een u snijder voor een strakker snijvlak. Heb je dat ook overwogen en bewuste keuze van dit?

verleden jaar nieuwe CAT 370 gekocht.
verkoper heeft lang gepusht om een kuilhapper Redrock "er bij te nemen" à 10.000 €
Natuurlijk wel even overwogen maar we zullen nog een jaartje + wachten.
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor G.U. » zo apr 19, 2020 05:42

MelkboerLuc schreef:
Frans V schreef:Je haalt de kuil uit net als ons met een pelikaanbak, wij krijgen altijd de tip voor een happer met mes of een u snijder voor een strakker snijvlak. Heb je dat ook overwogen en bewuste keuze van dit?

verkoper heeft lang gepusht om een kuilhapper Redrock "er bij te nemen" à 10.000 €

:shock: Zijn die dingen zo duur? Die van mij was €2000. Was een blauwe maandag gebruikt dat wel maar zat nog als nieuw in de verf. Ding is 1,80 breed
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor auke » zo apr 19, 2020 11:48

aan de kuilhapper Luc. En 10.000 euro is wel heel erg veul. Die van mij koste 4.000 euro oid . Hapt 2.00 breed
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Flyinghollander » zo apr 19, 2020 12:03

https://www.traktorpool.nl/details/Uithaler-verdeler/Redrock-Telegator-200/5253353/

450 euro, hoogste een nieuwe hydro slang en misschien paar messen, maar je komt nooit op de 10 rug
Flyinghollander

Berichtdoor opelmanta » zo apr 19, 2020 12:20

Ik denk wat moet die man met een dikke rups, de Cat 3xx series is normaal een hydraulische kraan. Vandaar uit trekkers voorladers etcetera:
MelkboerLuc schreef:Sinds gisteren op het erf:
CAT 357D 125 pk, met AdBlue, met geveerde giek, centrale smering, omkeerventilators en TorqeLock om aanhangwagen te trekken 42km/u en nog enkele leuke opties.

Kunnen we er weer voor 18 jaar tegenaan na JCB 530/70 100 pkAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Mijn in onbruik geraakte Redrock happer is net te klein en niet deftig maar een stuk goedkoper.
Voor wie er belang bij heeft, hij past aan een kleine Volvo.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » zo apr 19, 2020 21:06

luc gaat dat goed met die buis in die hoek
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma apr 20, 2020 10:34

Flyinghollander schreef:https://www.traktorpool.nl/details/Uithaler-verdeler/Redrock-Telegator-200/5253353/

450 euro, hoogste een nieuwe hydro slang en misschien paar messen, maar je komt nooit op de 10 rug

Overige informatie

Werkbreedte 2 meter, tanden slecht, snijframe is krom

Zit wel wat meer werk aan Fly.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Flyinghollander » ma apr 20, 2020 11:30

Er waren genoeg te koop die er ook beter uitzagen maar hoogste prijs was 4.500 die ik vond
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » ma apr 20, 2020 12:05

john jakobs schreef:luc gaat dat goed met die buis in die hoek

Dat is een ‘gewone’ kopakker buis van pvc toch luc? Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat gaat. Hoe heb je dat verder met afdekken gedaan? Nog autobanden er op gehad? Hoevaak heb je de spanbanden nog strakker gedraaid?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor MelkboerLuc » ma apr 20, 2020 12:13

G.U. schreef:
john jakobs schreef:luc gaat dat goed met die buis in die hoek

Dat is een ‘gewone’ kopakker buis van pvc toch luc? Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat gaat. Hoe heb je dat verder met afdekken gedaan? Nog autobanden er op gehad? Hoevaak heb je de spanbanden nog strakker gedraaid?

een gewone pvc buis van diameter 110, ze zijn 1 eind gemoft maar we hebben ze niet in elkaar geschoven, zo kan het water er altijd wel ergens tussen en aflopen. Voorzichtig zijn met uithalen, er is er wel al eentje gesneuveld ondertussen maar daar gaan we niet van dood.
In het midden niks geen autobanden erop maar wel op de kopeinden, dat krijg je met die spanbanden niet aangespannen.
Het is een lasagnekuil, dus hebben we verschillende keren opengemaakt. Laat ons zeggen om de 4 weken. Net een week na inkuilen kan je gerust nog wat strakker draaien, maar heel het najaar en winter zijn wij eraf gebleven en staan goed strak. Het ligt er natuurlijk veel aan met welke ds je inkuilt, een nattere kuil gaat altijd zakken en dan komt de spanband natuurlijk los. Bij ons was allen droge sneden.
Onderschat het werk niet om 60 spanbanden aan te halen, door de spanner te steken, 1 flinke man aantrekken, 1 flinke man aanspannen ... Ik zou eigenlijk willen proberen om op het asje van de spanner een moer diameter 27 of 30 te lassen en dan met een batterij slagmoersleutel aandraaien
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor john jakobs » ma apr 20, 2020 12:55

(y) (y) daar is wel iets op te maken voor de accu slagmoersleutel,,,, onmisbaar apperaat als je graag wat klust
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jan.nl » di apr 21, 2020 07:28

MelkboerLuc schreef:

Met jou kuil is een happer ideaal,nu slaat de broei er in en voor het voerhek is het eind vd dag warm.
Met een kuilhapper heb je dat niet,spreek uit eigen ervaring.
Of dat ding nu 4 of 10 k kost maakt dan ook niet uit,want broei kost veel geld :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer