wijnbergen schreef:Denk dat je maar zo een 25% meer gras haalt van je land met maaien, dan is weiden ineens niet meer zo goedkoop
Moderator: Moderators
wijnbergen schreef:Denk dat je maar zo een 25% meer gras haalt van je land met maaien, dan is weiden ineens niet meer zo goedkoop
melker schreef:Uit ervaring, met stalvoeren benut je gras veel beter, minder afhankelijk van weer zit kwaliteit tegen pas je dat makkelijk aan met bijvoeding, melkt veel constanter. Wij gaan voor de weidepremie en kan allemaal net maar nat weer en lange droge periodes is iedere keer weer beproevingFrontmaaier en ladewagen hebben we voor inkuilen toch al, dubbel zelfs, vooral in nazomer benut je het gras meest optimaal. Heb ook wel eens anders beweerd, waren we extensiever en was er duur melkquotum als beperking. Dus al die fantastische verhalen over beweiden
broer heeft het altijd over weiden is lijden
boer pieter schreef:4 keer in kuilen elke keer mest er op en klaar koeien mooi binnen of een uitloop mooi constant minder schommelingen en gezondere koeien
Tommetje schreef:Dat weiden loopt fantastisch in het voorjaar, redelijk in de zomer (als het niet te droog is en er nog gras wil groeien), in september lukt het meestal ook goed (als er niet teveel roest op het gras komt), maar in oktober, november de laatste jaren is het nog warm genoeg voor grasgroei, maar de smakelijkheid van het gras niet goed genoeg om de koeien het nog allemaal te doen afgrazen (te weinig bijvoederen binnen zorgt op dat moment voor teveel terugval in productie). Maar je kunt wel nog wat besparen om eiwitcorrector/soja met dat najaarsgras.
Misschien dat stalvoeren voor najaarsgras wel een heel stuk beter is voor de smakelijkheid/opname, maar voor 1 a 2 maand in een jaar ga ik mij geen frontmaaier en opraapwagen aanschaffen.
melker schreef: Dus al die fantastische verhalen over beweidenbroer heeft het altijd over weiden is lijden
Kasé5 schreef:Om te stalvoeren in 2e helft van de zomer overweeg ik ook wel eens maar dan moet de melkprijs nog wel wat zakken voor ik dat aanhaal in m'n uppie.
melker schreef: Dus al die fantastische verhalen over beweidenbroer heeft het altijd over weiden is lijden
Ik schat dat Kasé niet verlegen zit om het werk wat er bij hoort....Henk schreef:Kasé5 schreef:Om te stalvoeren in 2e helft van de zomer overweeg ik ook wel eens maar dan moet de melkprijs nog wel wat zakken voor ik dat aanhaal in m'n uppie.
Bijzonder...
Dus pas wanneer de melkprijs louzy is wil jij geld gaan besparen...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten