Gras 2020

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2020

Berichtdoor Mellek » vr sep 25, 2020 09:47

wit schreef:Hier ook laatste dag aug gemaaid :yes: ,eergisteren de koeien erin ,licht weidesneetje :?
'T is hier nog steeds gortdroog.

Tja hier vier opraapwagens van 19ha :roll: , knalgroen spul, maar ja kan mooi in lasagnekuil.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor opelmanta » vr sep 25, 2020 11:34

Aan het aantal balletjes te zien de afgelopen week vierde en vijfde snee ongeveer 2.000 kg per hectare.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor Henk » vr sep 25, 2020 14:20

Gisteren kon ik na eindelijk wat regen deels de rest van het jong ingezaaid gras maaien. De ondergrond was voorheen klaar stof. Dr was niet in te rijden :no:
Nu maaide het prima (y) Gras niet teveel van voorstellen. Na opkomst verbrand door de zon, zag kanariegeel :| daarna wat regen gehad waarop het weer wat frisser oogde maar de afgelopen weken was t weer gelijk verbrand.
Was iig geen massa :no: Van 4 ha had ik 3 volle Schuitemakers. Gisteren prima hard drogend weer op gehad :yes: Het dreigde wel met het weer maar voor de avond geen regen gehad :no: Vannacht 7 mm.
Heb nog 5 ha jong gras staan maar daar lag tot vandaag nog de beregeningsslang dwars door om een perceel cichorei te kunnen beregenen. Die hebben we vanmiddag opgerold. Denk maandag maaien en in etappes harken en opvoeieren :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » vr okt 16, 2020 19:00

Vandaag nog een 60 ha gemaaid, ook nog wat gratis gras er bij moet maandag maar in bult :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » vr okt 16, 2020 19:12

Heb hier woensdag gemaaid. T zou droog blijven de komende 10 dagen maar gister ochtend toch een paar mm water er in gehad. Gister alles nog maar een keer geschud en de natste percelen vandaag nog maar een keer. 18:00 zat alles in de baal. Heeft best nog wel gedroogd vandaag. Tegen de middag kwam het zonnetje er bij icm licht briesje is het allemaal mooi geslaagd. Morgen maar beginnen met balen opruimen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » za okt 17, 2020 11:01

Buurman geeft de laatste jaren zn laatste snede altijd aan mij (y) en in ruil veeg ik zijn sloten :yes:
In tegenstelling tot het noorden hebben we hier weinig zon gehad de laatste paar dagen. Dus maar mee begonnen om het vers op te voeieren :yes:

Henk

Berichtdoor Kasé5 » za okt 17, 2020 12:33

Weer 2 man blij :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor john jakobs » zo okt 18, 2020 06:52

hier nog wat gras verkocht , wat na de vroege piepers gezaaid was woensdag gemaaid vrijdag weg , was pressies goed
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » ma okt 19, 2020 09:47

Henk schreef:Gisteren kon ik na eindelijk wat regen deels de rest van het jong ingezaaid gras maaien. De ondergrond was voorheen klaar stof. Dr was niet in te rijden :no:
Nu maaide het prima (y) Gras niet teveel van voorstellen. Na opkomst verbrand door de zon, zag kanariegeel :| daarna wat regen gehad waarop het weer wat frisser oogde maar de afgelopen weken was t weer gelijk verbrand.

Zaterdag een perceel jong gras opnieuw ingezaaid en op een ander perceel een paar vlekken doorgezaaid. Normaal gesproken komt t met gras altijd goed maar wat afgelopen zomer ingezaaid is heeft toch flink op zn flikker gehad.
Het ontkiemde redelijk maar daarna meteen droogte op zn mieter. Toen weer een weekje groeizaam met regen en daarna weer droogte. Graan met daarna gras is dit jaar niet bepaald een winning number hier :no:

Henk

Berichtdoor Richt » di okt 20, 2020 09:21

gister bij een collega even 30ha bij elkaar geharkt, 5de en deels 6de sneede, was echt zoeken naar het gras, vooral toen het donker werd werd het lastig verschil te zien tussen wel of niet geharkt, GPS was allicht toch handig geweest :lol:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Mellek » di okt 20, 2020 13:46

Hier nog wat gras bijgekocht en eigen land schoon gemaait, vrijdagmorgen rond 11 uur begonnen met maaien en 's avonds opgeharkt zaterdagavond zat het onder plastic, viel me echt 100% mee, donderdag was het land hier nog te nat anders hadden we nog eerder gemaait maar ging nu ook super, dat van binnen 36 uur moet het gemaaide in de kuil zitten is wel gelukt en was ook niet nat ofzo.
Wel alles met 4-elements harken opgeharkt, gekochte zat beste snede op maar bij huis was het ook meer schoonharken, en ook meer laten liggen.
Mellek

Berichtdoor melker » di okt 20, 2020 20:22

Hier vanochtend laatste gras nog aan bult gereden, was allemaal vrijdag en zaterdag gemaaid, al met al flinke bult geworden. Kan jongvee hele winter van worden gevoerd.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Poekske » di okt 27, 2020 09:13

melker schreef:Hier vanochtend laatste gras nog aan bult gereden, was allemaal vrijdag en zaterdag gemaaid, al met al flinke bult geworden. Kan jongvee hele winter van worden gevoerd.

Krijgen die puur najaarsgras? Is dat niet te eiwit rijk?
Poekske

Berichtdoor Mellek » di okt 27, 2020 14:37

Als het lang genoeg is :)
Ga voor de grap nu eens bij de grasdrogerij kijken, hele terrein ligt vol, en daartussen liggen ook bulten gele rommel die ik de pinken nog niet zou voeren, even tot brok persen voor 24ct :?
Mellek

Berichtdoor Henk » di okt 27, 2020 15:22

Mellek schreef:Als het lang genoeg is :)
Ga voor de grap nu eens bij de grasdrogerij kijken, hele terrein ligt vol, en daartussen liggen ook bulten gele rommel die ik de pinken nog niet zou voeren, even tot brok persen voor 24ct :?

Hele terrein vol :?: Dat gras gaat toch broeien :?:

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer