Mooi toch? Scheelt gas, is al voor verwarmd
Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Moderator: Moderators
Poekske schreef:melker schreef:Hier vanochtend laatste gras nog aan bult gereden, was allemaal vrijdag en zaterdag gemaaid, al met al flinke bult geworden. Kan jongvee hele winter van worden gevoerd.
Krijgen die puur najaarsgras? Is dat niet te eiwit rijk?
opelmanta schreef:Volgens mijn voeradviseur moet er wat suiker bij om het hele snelle eiwit te benutten. En om de pinken niet continu wat te vergiftigen met dat hele snelle eiwit.
Richt schreef:hier ook nog natte kuil van 2019 aan jongvee aan het op voeren, in de verdeelwagen met wat krachtvoer, 1-1,5kg/dier/dag en en goed wat hooi, vreten ze goed weg en beesten zien eruit. had ik niet verwacht.
Henk schreef:Richt schreef:hier ook nog natte kuil van 2019 aan jongvee aan het op voeren, in de verdeelwagen met wat krachtvoer, 1-1,5kg/dier/dag en en goed wat hooi, vreten ze goed weg en beesten zien eruit. had ik niet verwacht.
Welke leeftijdsgroep
Ja mooi he. Had ook nog een 15 ha gras aangevoerd. Stond er niet dik op maar wel kwaliteit.melker schreef:Veel adviseurs adviseren om dat late herfstgras weg te geven of eerder schapen te laten weiden, is volgens hun de kosten niet waardBen altijd blij met zulke buren
hoewel het soms wel een uur laden is voor wagen vol zit. Dit jaar konden we gewoon naast de deur 50 wagens vol ophalen, ook geen gedoe met mineralen aanvoer, zij blij wij blij
melker schreef:Veel adviseurs adviseren om dat late herfstgras weg te geven of eerder schapen te laten weiden, is volgens hun de kosten niet waardBen altijd blij met zulke buren
hoewel het soms wel een uur laden is voor wagen vol zit. Dit jaar konden we gewoon naast de deur 50 wagens vol ophalen, ook geen gedoe met mineralen aanvoer, zij blij wij blij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten