Gras 2020

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2020

Berichtdoor Jappie » vr dec 04, 2020 15:40

Voor een liefhebber??Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor jan.nl » vr dec 04, 2020 16:31

Arno schreef:
jvt schreef:op volgend..schijnbaar is rotorwagen ook minder geschikt om stal te voeren..wat is minder geschikt, gaat het zonder problemen of is het drama?

Gaat best met rotor wagen , bij jullie heb je het grote voordeel dat er veel gebruikte wagens te koop zijn voor een appel en een ei ,direct mee beginnen volgend jaar dus ,als je koeien binnen hebt en niet vers voerd laat je elke dag $$ liggen :yes:

Niet veel soeps voor weinig :no: Bij 25 k begint het erop te lijken.Dan nog een maaier van 15 k voorop.
Maar dan heb je leuk begin setje :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor wijnbergen » vr dec 04, 2020 16:58

jvt schreef:op volgend..schijnbaar is rotorwagen ook minder geschikt om stal te voeren..wat is minder geschikt, gaat het zonder problemen of is het drama?

We rijden hier ook met een rotorwagen, ik heb er geen problemen mee, het gras wordt niet warm
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor wijnbergen » vr dec 04, 2020 16:59

MarcB schreef:joost als je wil gaan stalvoederen ben je veel beter uit met ierse wagen waar de maai unit aan de opraapwagen hangt

te duur en veel te smalle maaier :arrow: veel sporen in je land
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor jvt » vr dec 04, 2020 17:14

Heel makkelijk, heb er nooit aan willen beginnen puur om dat we geen tijd hadden. Nu we stuk minder grond hebben, kom ik qua arbeidsbezetting beter voor de dag, soya vlog prijzen zijn gekkenwerk aan het worden dus als het 1 moment is om te beginnen is het wel dit voorjaar. Maar wil niet te gek veel uitgeven, ken mezelf, kan goed zijn dat ik bij dalende eiwitprijzen al heel gauw spul weer aan de kant zet, door werk, toch teveel grond meenemen, sporen etc. Dus had gehoopt met eigen frontmaaier met kneuzer aan de gang te gaan, zal dus wel een gebruikte trommelmaaier zonder worden. Opraapwagen ben ik mee bezig, een hele mooie mengele die eigenlijk alleen hooi heeft gezien, een 745
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Jappie » vr dec 04, 2020 17:54

jvt schreef:Heel makkelijk, heb er nooit aan willen beginnen puur om dat we geen tijd hadden. Nu we stuk minder grond hebben, kom ik qua arbeidsbezetting beter voor de dag, soya vlog prijzen zijn gekkenwerk aan het worden dus als het 1 moment is om te beginnen is het wel dit voorjaar. Maar wil niet te gek veel uitgeven, ken mezelf, kan goed zijn dat ik bij dalende eiwitprijzen al heel gauw spul weer aan de kant zet, door werk, toch teveel grond meenemen, sporen etc. Dus had gehoopt met eigen frontmaaier met kneuzer aan de gang te gaan, zal dus wel een gebruikte trommelmaaier zonder worden. Opraapwagen ben ik mee bezig, een hele mooie mengele die eigenlijk alleen hooi heeft gezien, een 745
Gelijk kopen dat ding mooie karren. Kneuzer desnoods op zijn zuinigst en brullen

Jappie

Berichtdoor Poekske » vr dec 04, 2020 17:59

Kun je dienkneuzerrol er niet gewoon uit schroeven? Of snijbrander erin :cheers:
Poekske

Berichtdoor Mellek » za dec 05, 2020 13:49

wijnbergen schreef:
MarcB schreef:joost als je wil gaan stalvoederen ben je veel beter uit met ierse wagen waar de maai unit aan de opraapwagen hangt

Jaa, :roll: hoe breed is dat ding eigenlijk, heb nu 3.20, is eigenlijk ook het maximale in het verkeer. Maar moet ik niet denken dat morgen ineens met 2,40m ofzo moet knooien.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Mellek » za dec 05, 2020 13:51

https://www.boerderij.nl/Mechanisatie/A ... 0-340196E/

2,40 nu 2,20 :|

http://zerograzer.ie/machine-sizes/
1,85 - 2,40

Je moet al een hele kar hebben voor je 2,40 mag maaien
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor king » za dec 05, 2020 14:00

Mellek schreef:
wijnbergen schreef:

Jaa, :roll: hoe breed is dat ding eigenlijk, heb nu 3.20, is eigenlijk ook het maximale in het verkeer. Maar moet ik niet denken dat morgen ineens met 2,40m ofzo moet knooien.

3.20 is officieel zelfs verboden, moet je ontheffing voor aanvragen :roll:
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Jappie » za dec 05, 2020 14:25

Ik heb ook 3.2 mtr voorop, kappen opgeklapt en de mesjes naar binnen is ie nog 2.99

Jappie

Berichtdoor edward28 » za dec 05, 2020 19:03

ik heb momenteel een disco 3.5m met kneuzer en wil een frontmaaier kopen, wat raden jullie aan om ook te kunnen groenvoeren?
edward28

Berichtdoor Poekske » za dec 05, 2020 19:21

edward28 schreef:ik heb momenteel een disco 3.5m met kneuzer en wil een frontmaaier kopen, wat raden jullie aan om ook te kunnen groenvoeren?

Pottinger of Kuhn. De wegen worden alsmaar smaller dus blijf binnen de 3 meter.
Poekske

Berichtdoor edward28 » za dec 05, 2020 22:32

Poekske schreef:
edward28 schreef:ik heb momenteel een disco 3.5m met kneuzer en wil een frontmaaier kopen, wat raden jullie aan om ook te kunnen groenvoeren?

Pottinger of Kuhn. De wegen worden alsmaar smaller dus blijf binnen de 3 meter.

Wordt zeker een Claas maar wilde eigenlijk weten of het een kneuzer mag zijn als je groen voedert?
edward28

Berichtdoor G.U. » za dec 05, 2020 22:51

Voor stalvoeren zou ik zeker een maaier zonder kneuzer gaan. Elke keer dat vers gras een opdonder krijgt wordt het bederfelijker van. Tenzij je het droogt, maar dat doet het niet op het voerpad
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer