GRAS 2021

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: GRAS 2021

Berichtdoor Talis » za jul 31, 2021 04:36

karst-jan schreef:De Juni kuil heeft dus meer Vem dan de Mei kuil. Das wel opvallend

niet opvallend . domme fout. Moet natuurlijk anderom zijn..
Talis

Berichtdoor melker » di aug 03, 2021 16:51

Gras droogt mooi, hebben er nog 25 ha van buurman bij die geen plek meer had en we zijn pas begin augustus :shock:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » di aug 03, 2021 18:21

Hier raakt het erf ook vol. Heb nog plek voor de derde snee. In het land staan al 150 balen. Vierde snee moet daar ook maar naast ben ik bang voor
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Talis » wo aug 04, 2021 04:48

misschien strooien we te weinig. maar heb tot nu toe niet heel veel kuil meer dan in de droge jaren.
Talis

Berichtdoor opelmanta » wo aug 04, 2021 06:53

Dan zit jij op niet droogte gevoelige grond.
Opbrengst dit jaar moet je eigenlijk ook niet vergelijken met de laatste drie jaar. Die waren gewoon slecht. In vergelijking met een gemiddeld jaar is er meer gras.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor jan.nl » wo aug 04, 2021 07:26

melker schreef:Gras droogt mooi, hebben er nog 25 ha van buurman bij die geen plek meer had en we zijn pas begin augustus :shock:

Jij kan de helft van je land wel verhuren aan zonneparadijs,en jaar gras vd buren erbij krijgen voor een fles berenburger :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor melker » wo aug 04, 2021 07:50

Fles per ha is al weer aan de dure kant maar ligt nog 1 sleufsilo leeg kan nog 300 ha in maar komt vol voor weinig dit jaar :yes:
melker

Berichtdoor Henk » wo aug 04, 2021 08:33

melker schreef:Fles per ha is al weer aan de dure kant maar ligt nog 1 sleufsilo leeg kan nog 300 ha in maar komt vol voor weinig dit jaar :yes:

Heb de aankomende snede al weer verkocht :yes: Down south is de vraag naar voer onverminderd groot :yes:

Mijn gras/klaver/lucerne percelen gedijen wat minder op nattigheid. De zode kan gewoonweg minder hebben dan 100% gras.
Laatste perceel wat ik bemest had ging vrij aardig. Het stoof niet maar ik reed ook geen sporen.
En toch kun je precies zien waar ik gereden heb met de zodebemester. Daar staat voornamelijk gras en amper luzerne/klaver, terwijl de rest van het perceel stijf staat van dat spul.

Kwam gisteren de loonwerker tegen met zn triple. Denk dat een klant vlug effe 2 (zo goed als...) droge dagen wilde meepikken :yes: Overburen is de tarwe gisteren gedorsen :yes: Zonnig en warm dus ideaal (y) Benieuwd of het stro ook nog droog wegkomt, want wind staat er helemaal nix :no: Broeierig warm en de zon steekt fel.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » wo aug 04, 2021 09:01

Mais staat hier in de buurt varierend van redelijk tot zeer slecht, wordt zowiezo laat en dikke kolven er in dan moet er nog wonder gebeuren. Hier is veel aanbod gras, paar loonwerkers met veel land en toch nog wel wat melkers die zijn gestopt.
melker

Berichtdoor Poekske » wo aug 04, 2021 10:06

Ik zag op fb een filmpje stro die geperst en gewikkeld werd :roll: wss om te voeren?
Poekske

Berichtdoor Nix » do aug 05, 2021 20:41

Hier heb ik ook een aantal percelen graszaadhooi gewikkeld zien worden. Er is voer zat en het ondergras groeit ook hard. Hoef je niet met rommel aan te komen. Er ligt nog genoeg graszaadhooi waar nu al geen kleur en frisse geur aan zit. Heb ook een perceel gezien dat er onderdoor gemaaid kan worden om het hooi weg te krijgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor Nix » do aug 05, 2021 20:44

Is het wat om koeien over dragline schotten te laten lopen? Of is dat snel glad met nattigheid. Een dam legen gaat het niet worden en het is voor 1 of 2 jaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor jan.nl » do aug 05, 2021 21:51

Nix schreef:Is het wat om koeien over dragline schotten te laten lopen? Of is dat snel glad met nattigheid. Een dam legen gaat het niet worden en het is voor 1 of 2 jaar.

Ja spiegel glad,een rol ligbox rubber kopen en
op de schotten vast maken.
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor opelmanta » vr aug 06, 2021 06:48

Afgekeurde vloerplaten wil ook. Van die lange betonnen uit de woningbouw met holtes erin. Maken ze verdiepingsvloeren van, is goedkoper dan schotten.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Kasé5 » vr aug 06, 2021 20:16

Nix schreef:Is het wat om koeien over dragline schotten te laten lopen? Of is dat snel glad met nattigheid. Een dam legen gaat het niet worden en het is voor 1 of 2 jaar.

Niet doen want ik denk niet dat je nieuwe wilt kopen :?:
Ik heb er wel eens naar gekeken voor een brugdek, puur voor landbouwverkeer maar die dingen zijn al dusdanig onder handen genomen door de draglines dat je daar je koeien niet over wilt jagen :!: :!:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer