Verlichting

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Verlichting

Berichtdoor boer pieter » vr dec 29, 2017 09:39

ik haal ze bij harald nyborg tl led vervang ze als de oude tl stuk is
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor onno » zo jan 14, 2018 21:41

Als je farm ledlampen kiest heb je lampen die ammoniak bestendig, stofdicht / waterdicht zijn, stevig kunstof dat ook de nodige klappen kan hebben, alles voor een lange levensduur.

Neem je ook nog een kwaliteits leverancier die specificeert hoeveel de leds in de verlichting afnemen over de levensduur dan kan je er van uit gaan dat je een lamp kan ophangen waar je (bij gemiddeld 12 uur per dag gebruik), 10 tot 12 jaar onderhoudsvrij en besparend mee uit de voet kan (gemiddeld 65% besparing tov TL).
onno

Berichtdoor Mellek » za nov 28, 2020 09:51

Ik heb in het tanklokaal ook een Beghelli "2x58w" LED strips balk hangen, verbruikt 64watt, hangt al paar jaar doet prima.
Wil nu de stal TL's uit 1975 ook vervangen voor gewoon OSRAM TL's van 120cm. 17watt, kosten 16,52 per stuk. Maar 4000K is dat goede kleur voor rundvee? Of maakt het voor de koeien niks uit?

http://www.lamp-discounter.nl/aanbiedin ... -840-120cm
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Poekske » za nov 28, 2020 10:14

Mellek schreef:Ik heb in het tanklokaal ook een Beghelli "2x58w" LED strips balk hangen, verbruikt 64watt, hangt al paar jaar doet prima.
Wil nu de stal TL's uit 1975 ook vervangen voor gewoon OSRAM TL's van 120cm. 17watt, kosten 16,52 per stuk. Maar 4000K is dat goede kleur voor rundvee? Of maakt het voor de koeien niks uit?

Incl btw?
Poekske

Berichtdoor opelmanta » za nov 28, 2020 15:38

Cadeau-tip: brilletje. Of je moet wat aan de verlichting van je beeldscherm doen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor MarcB » za nov 28, 2020 17:08

https://www.noxion.com/nl/producten/led ... -em-direct

Ik heb deze lampen in mijn stal, voldoende licht iets gelig 4000 lumen. Erg voordelig ongeveer een 5€ per lamp. Enigste nadeel bij de originele verpakkingen/ volle dozen waren vrij veel kapotte lampen. Gewoon gratis nieuwe gehad.
Ze gaan misschien niet zo lang mee als de duurdere lampen. Maar ik heb voor een 400€ alle lampen in de stal verwisseld.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor opelmanta » za nov 28, 2020 17:34

Als het maar scope 10 waardig is.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor MarcB » za nov 28, 2020 17:52

opelmanta schreef:Als het maar scope 10 waardig is.

:?:
MarcB

Berichtdoor opelmanta » za nov 28, 2020 19:04

Verplichte keuring brandverzekering. Als je nieuwe ledlampen niet goed in de tl armaturen passen dan ben je afgekeurd.
opelmanta

Berichtdoor MarcB » za nov 28, 2020 19:10

opelmanta schreef:Verplichte keuring brandverzekering. Als je nieuwe ledlampen niet goed in de tl armaturen passen dan ben je afgekeurd.

(y)
MarcB

Berichtdoor Poekske » za nov 28, 2020 19:12

MarcB schreef:
opelmanta schreef:Verplichte keuring brandverzekering. Als je nieuwe ledlampen niet goed in de tl armaturen passen dan ben je afgekeurd.

(y)

Voor 15 euro koop je een ganse led tl lampbak.
Poekske

Berichtdoor Richt » za nov 28, 2020 19:43

Poekske schreef:
MarcB schreef:

(y)

Voor 15 euro koop je een ganse led tl lampbak.

ja, en moet je oude bak er af schroeven en nieuwe er in schroeven, hier nu ook TL buizen door LED buizen vervangen, veel simpeler
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Mellek » za nov 28, 2020 20:28

Ik ben er ook mee bezig geweest, ombouwen enzo, maar je hebt 2 soorten LED-tl's, vervangers en voor led-armaturen met verschillende aansluitingen ben ik achter gekomen, ik had er wat gekregen van iemand en ze verkeerd aangesloten, brand ie 1 dag en kapot.
Maar de armaturen uit 1975, waren echt top-armaturen (y) (y) zijn er ook maar 3 kapot, maar zo mogen nu wel een keer met pensioen, zit ook al geen ene kap meer op en vroeger eigenlijk van die dikke TL -buizen. Dus gewoon alles even nieuw, heb zelf hoogwerker dus kan rij voor rij wel doen.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Andre' » za nov 28, 2020 22:06

Mellek schreef:Ik heb in het tanklokaal ook een Beghelli "2x58w" LED strips balk hangen, verbruikt 64watt, hangt al paar jaar doet prima.

Vorig jaar hier alles omgebouwd met led 4000 k de koeien maakt het geen bal uit....wel een hoop licht extra,
Enigste waar je op kan letten is geel en wit licht, was door elkaar geleverd. Wit licht is feller en geel wat minder. Ik had ze bestelt bij lichtpartner.nl
Andre'

Berichtdoor opelmanta » zo nov 29, 2020 07:44

Andre' schreef:Vorig jaar hier alles omgebouwd met led 4000 k de koeien maakt het geen bal uit....wel een hoop licht extra,
Enigste waar je op kan letten is geel en wit licht, was door elkaar geleverd. Wit licht is feller en geel wat minder. Ik had ze bestelt bij lichtpartner.nl

Geel licht = 3000 K. Erg wit licht = 6000 K.
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal