Moderator: Moderators
G.U. schreef:Wat me opvalt is dat ie daar achter het voerhek gewoon een betonvloer heeft. Die zal ook nog schoon moeten. Heb je alweer twee systemen naast elkaar lopen
Richt schreef:G.U. schreef:Wat me opvalt is dat ie daar achter het voerhek gewoon een betonvloer heeft. Die zal ook nog schoon moeten. Heb je alweer twee systemen naast elkaar lopen
schuif robot maakt ook geen boxen schoon, lijkt me lastig iets te vinden die beide goed kan doen
maistro schreef:Vraagje; we willen een strohok maken met doorsteken naar voerhek (achter voerhek roosters)om stro langer schoon te houden (voor droge koeien) .
Nu twijfel ik over rooster vloer , gaat daar niet teveel stro vanuit bak op roosters? Of is het beter emissie arme roosters te leggen?of alles stro?
maistro schreef:Vraagje; we willen een strohok maken met doorsteken naar voerhek (achter voerhek roosters)om stro langer schoon te houden (voor droge koeien) .
Nu twijfel ik over rooster vloer , gaat daar niet teveel stro vanuit bak op roosters? Of is het beter emissie arme roosters te leggen?of alles stro?
auke schreef:maistro schreef:Vraagje; we willen een strohok maken met doorsteken naar voerhek (achter voerhek roosters)om stro langer schoon te houden (voor droge koeien) .
net vanavond webinair van Joep Driesen gekeken over huisvesting van oa droge koeien.
Strohok lager dan de roosters en zo weinig mogelijk doorsteken maar helemaal vrije ruimte. Slagboom
hekken of kantelhekken als afscheiding. Zijn idee was dat doorsteken beperkingen zijn voor ranglage dieren die dus te weinig vreten wat weer de nodige problemen geeft
Arno schreef:Droge koeien moeten lekkel in schone en droge ligboxen liggen ,veel beter ,gezonder,goedkoper en arbeidsvriendelijker
Arno schreef:Droge koeien moeten lekkel in schone en droge ligboxen liggen ,veel beter ,gezonder,goedkoper en arbeidsvriendelijker
Henk schreef:Arno schreef:Droge koeien moeten lekkel in schone en droge ligboxen liggen ,veel beter ,gezonder,goedkoper en arbeidsvriendelijker
![]()
maar asse moeten kalven is een strohok wel fijn
![]()
@ GU hoe groot is je strohok
Heb zelf indertijd volledig strooisel gemaakt tot aan het voerhek. is 10 keer niks
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten