Nieuwbouwstallen (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwbouwstallen (deel 7)

Berichtdoor Roderick » ma feb 01, 2021 23:22

G.U. schreef:Vind die damwand op die foto’s nog steeds niet om aan te gluren

Smaken verschillen zullen we dan maar zeggen. :lol: :lol: :wink:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor john jakobs » di feb 02, 2021 02:13

met die oude trekker gaat wel is dat ook damwand rene
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » di feb 02, 2021 10:16

auke schreef:
wilde voor de nieuwe wagenschuur rode damwand, paste mooi bij de oude schuur.
toen dacht ik blauw. achterkant stal is ook blaue en stond ook een blauwe mestsilo. verboten!
ik kon kiezen uit groeb of zwart. dus maar groen.

zie ik later vlakbij wel een schuur staan met rode damwand :evil:

Is meestal een gevalletje het juiste poppetje naar de gemeente sturen :yes:
Ik wilde perse rode dakplaten, grindpanelen en de puntgevels ook in rode dakplaat.
Welstand steigerde tegen alles. Zei de architect van ons huis 'geef mij da stapeltje tekeningen van de stallen maar mee dan komt da best in orde'. Wij :shock: ja gij wel :roll:
Daags dr op belt ie op. Alles was goedgekeurd :yes:
Je moet er iemand heen sturen die goed bij Welstand ligt :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di feb 02, 2021 10:18

Richt schreef:
weet niet wat voor damwand men in Eersel gebruikt maar hier en op vorige bedrijf redelijk wat damwand gehad en dat zag er jaren later nog net zo uit als nieuw

Nee is niet plaatsgebonden :no: Je ziet het her en der overal in NL :yes: afblottend damwand. Of damwand wat door de zon helemaal verkleurt naar een bleke vage kleur.
Zo heb je ook dakplaten met dakpanprofiel. Ook daar ligt her en der veel bagger waarvan de toplaag dr helemaal af blot :?

Henk

Berichtdoor Henk » di feb 02, 2021 10:19

jvt schreef:
Och...in Oploo stallenbouw 8 jaar uitgelopen en nog geen vergunning :evil:

Ik hoorde dat er nu 16 woningen op je voormalig terrein komen :yes:

Henk

Berichtdoor jvt » di feb 02, 2021 10:35

Henk schreef:
jvt schreef:

Ja nu wel. Vraag is nog wat precies met oude boerderij, komen drie woningen in, of ze af mogen breken en terug opbouwen met ongeveer zelfde voorgevel, omdat het karakteristieke wederopbouw boerderij is, staan weinig zo'n grote, of dat gevel moet blijven staan of zelfs alles moet blijven staan. Komt ook nog minimaal 1 woning bij tussen watermolen en volgende woning 300 meter verderop, aan overkant van de weg. En veel kans als alles dadelijk gemeente land van cuijk is dat ze over jaar of 10 wel alles volpleuren met woningen...voorheen zaten er aantal varkensboeren in de weg met hun stankcirkels maar doen stuk voor stuk mee met opkoopregeling. Maar die project gaan uitvoeren is (y) (y) (y) volk, eentje wil ook graag weg uit st tunnis en zelf naar oploo toe, iets wat ook voor 200% te snappen is, of niet John Jacobs :wink:
Maar we zijn 8 jaar verder, nog steeds schandalig wat er toen gebeurd is, denk bij 99 van 100 gemeentes balletje anders was gerold, maar destijds waren ambtenaren de baas in het gemeentehuis met bijzonder zwakke wethouder erbij, en vriendje van ambtenaren was juist de ex ambtenaar achter ons. Ziijn wijf ( hij is ondertussen overleden aan al zijn gezuip en gerook) en buurvrouw erlangs maken nu trouwens weer volop herrie en bezwaar tegen plannen, boer zat in de weg, nu woningen is ook niet de bedoeling,kortom, volk wat met stuk hout achter in de nek geslagen moet worden. Maar wij hadden nooit klaar gekregen wat nu mag, daarvoor moet je de juiste contacten hebben en koper van toen had die wel, wij niet. Maar had ook geen acht jaar daar meer willen wachten, te oud om nog te emigreren, al hadden we dan wellicht wel betere portefeulle gehad en andere keuzes gemaakt voor nieuwe locatie. Maar achteraf is altijd makkelijk lullen. Nu schouders ( allebei ondertussen) het af laten weten en ook andere lichaamsdelen flink last beginnen te krijgen van artrose, is het kwestie van vooruit kijken en gas erop houden. Waren fosfaatrechten ook hier, en duur, wellicht dat we nu weer andere keuzes zouden maken.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Schoonvelde » di feb 02, 2021 14:54

jvt schreef:
Henk schreef:
jvt schreef:

Ja nu wel. Vraag is nog wat precies met oude boerderij, komen drie woningen in, of ze af mogen breken en terug opbouwen met ongeveer zelfde voorgevel, omdat het karakteristieke wederopbouw boerderij is, staan weinig zo'n grote, of dat gevel moet blijven staan of zelfs alles moet blijven staan. Komt ook nog minimaal 1 woning bij tussen watermolen en volgende woning 300 meter verderop, aan overkant van de weg. En veel kans als alles dadelijk gemeente land van cuijk is dat ze over jaar of 10 wel alles volpleuren met woningen...voorheen zaten er aantal varkensboeren in de weg met hun stankcirkels maar doen stuk voor stuk mee met opkoopregeling. Maar die project gaan uitvoeren is (y) (y) (y) volk, eentje wil ook graag weg uit st tunnis en zelf naar oploo toe, iets wat ook voor 200% te snappen is, of niet John Jacobs :wink:
Maar we zijn 8 jaar verder, nog steeds schandalig wat er toen gebeurd is, denk bij 99 van 100 gemeentes balletje anders was gerold, maar destijds waren ambtenaren de baas in het gemeentehuis met bijzonder zwakke wethouder erbij, en vriendje van ambtenaren was juist de ex ambtenaar achter ons. Ziijn wijf ( hij is ondertussen overleden aan al zijn gezuip en gerook) en buurvrouw erlangs maken nu trouwens weer volop herrie en bezwaar tegen plannen, boer zat in de weg, nu woningen is ook niet de bedoeling,kortom, volk wat met stuk hout achter in de nek geslagen moet worden. Maar wij hadden nooit klaar gekregen wat nu mag, daarvoor moet je de juiste contacten hebben en koper van toen had die wel, wij niet. Maar had ook geen acht jaar daar meer willen wachten, te oud om nog te emigreren, al hadden we dan wellicht wel betere portefeulle gehad en andere keuzes gemaakt voor nieuwe locatie. Maar achteraf is altijd makkelijk lullen. Nu schouders ( allebei ondertussen) het af laten weten en ook andere lichaamsdelen flink last beginnen te krijgen van artrose, is het kwestie van vooruit kijken en gas erop houden. Waren fosfaatrechten ook hier, en duur, wellicht dat we nu weer andere keuzes zouden maken.

Cashen en dan Camper was het dan geworden?
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di feb 02, 2021 16:02

Schoonvelde schreef:
jvt schreef:
Henk schreef:

Cashen en dan Camper was het dan geworden?

John Jacobs heeft de camper al. Of ben je ook al aan het cashen John?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor john jakobs » wo feb 03, 2021 04:39

probeer elke dag te cashen maar nog steeds kleine bedragen, vooral marktplaats dingen die je niet meer nodig denkt te hebben,momenteel ,, melkmeters en pusators , metatron 12 serie 50 nog aangesloten op stroom ,x transponders ,hoofdcomputer van een melkstal die we hier graag opgebouwd hadden
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jvt » wo feb 03, 2021 08:48

john jakobs schreef:probeer elke dag te cashen maar nog steeds kleine bedragen, vooral marktplaats dingen die je niet meer nodig denkt te hebben,momenteel ,, melkmeters en pusators , metatron 12 serie 50 nog aangesloten op stroom ,x transponders ,hoofdcomputer van een melkstal die we hier graag opgebouwd hadden

wie het kleine niet eert...

Maar om ff terug te komen, en dan gauw weer on-topic, als ik zie wat ik lichamelijk heb ingeleverd laatste 3 jaar, en dan bedoel ik niet aan gewicht :wink: , is de kans dat ik nog 15 jaar, ondanks uitbesteden melken, de zaak hier kan runnen twijfelachtig aan het worden. Zit genetisch in onze familie, artritisch en weet dus zelf hoe eea zich kan ontwikkelen
jvt

Berichtdoor G.U. » wo feb 03, 2021 09:05

Dat is flink balen joost. Hoe wil je dat gaan doen de komende jaren. Meer werk uitbesteden of overweeg je te gaan stoppen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor jvt » wo feb 03, 2021 09:48

G.U. schreef:Dat is flink balen joost. Hoe wil je dat gaan doen de komende jaren. Meer werk uitbesteden of overweeg je te gaan stoppen?

Hebben afgelopen jaar de keuze gemaakt om grootste gedeelte van huurgrond af te stoten, en voer aan te kopen. Is zonder meer een goede keuze geweest, niet alleen financieel maar ook voor geestelijke en lichamelijke rust. Voor de rest zien we wel hoe eea zich ontwikkeld, denk als we in financieel wat rustiger vaarwater zitten een keer de varkenstak af stoten en dan hoop ik alleen met de koeien toch richting pensioen te gaan. Nu in verkoop zetten ben ik nog niet aan toe, wil nog te graag. Maar zie wel zeer binnenkort een begrenzing op de bedrijven in vlaanderen komen, qua groei etc, had m eigenlijk al verwacht. Wellicht dat dat een positieve swing geeft aan vraag naar melkveebedrijven in wallonie, kan keuze misschien over paar jaar weer anders zijn. Pluk de dag zeg ik maar en misschien valt eea wel mee, maar is beetje hopen tegen beter weten in..
jvt

Berichtdoor Poekske » wo feb 03, 2021 10:57

Kan je bvb je varkens hokken niet verhuren? En jongvee afstoten en kopen uit Duitsland?
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo feb 03, 2021 11:02

Poekske schreef:Kan je bvb je varkens hokken niet verhuren? En jongvee afstoten en kopen uit Duitsland?

Varkens weg en jv zelf houden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » wo feb 03, 2021 13:13

boer pieter schreef:
Poekske schreef:Kan je bvb je varkens hokken niet verhuren? En jongvee afstoten en kopen uit Duitsland?

Varkens weg en jv zelf houden

Stalletjes moeten geld opbrengen hé.
Poekske

Vorige

Keer terug naar Koe en stal