Lely opstart Nestor blog

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Lely opstart Nestor blog

Berichtdoor maistro » zo jul 14, 2019 08:55

Mooi nestor , we zitten beetje met dezelfde situatie alleen dan met a2 's
Langer doordoen is niet echt een goedkope oplossing
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor nestor973 » zo jul 14, 2019 09:18

ten Hoeve schreef:Ik vind het toch bijzonder dat toen je 120 koeien ging melken je robot bezoek zo laag werd en dat je melkproduktie ook zo laag was en nooit meer omhoog kwam. Zoals ik al eerder heb gezegd die van ons kunnen rustig 130 koeien aan met 2.8 melkingen. Het weer is hier nu elke dag 30 graden en we zitten nu op 76 pond/koe/dag.

Met een galaxy ? :shock: Jij melkt 34 liter met 130 koeien aan 2.8 bezoeken (364 bezoeken in totaal ?) :shock: . Wel daar kan ik je alleen maar proficiat mee wensen. :mrgreen: :roll:

Je komt dan op 15.8 bezoeken per uur (rustig?) Zelfs als ik alle koeien handmatig aansloot aan een razend tempo kom ik niet veel verder dan 14-15 koeien per uur. Melksnelheid hier te traag?

maistro schreef:Mooi nestor , we zitten beetje met dezelfde situatie alleen dan met a2 's
Langer doordoen is niet echt een goedkope oplossing

Nee echt niet , ik heb nu al het gevoel dat deze investering zichzelf ruimschoots gaat betalen.
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor maistro » zo jul 14, 2019 09:48

ten hoeve heeft volgens mij a4/a5 600 koeien nestor
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor boer pieter » zo jul 14, 2019 14:05

Wat als je straks de robotten op de zelfde plaats zet en ze willen er niet in, goede kennis van mij heeft vorig jaar er een boerderij bij gekocht met 2 vms botjes liep ook voor geen meter zijn 11jaar oud ze hebben ze verzet en op rubber gezet loopt nu goed maar hebben Max 55 per box
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Andre' » zo jul 14, 2019 14:36

Hier hadden we net zoon verhaal en dan met de melkstal liep ook voor geen meter.Ook nooit niks kunnen vinden en ook geen zwerfstroom kunnen meten . Toen maar toch alles opnieuw laten aarden vacuumpomp frequntieregelaars en alles wat in de buurt staat van de melkput. . Sinds dien loopt het weer goed. Voor de kosten hoef je het niet te laten!
Andre'

Berichtdoor JLAAM » zo jul 14, 2019 18:04

De robots waar Tenhoeve over praat zijn dubbele sac futureline elite melkrobots.

130 koeien met 2,8 melkingen is ongeveer 365 melkingen door 1 robotarm per dag per 2 boxen
Neem nu 20u actief melken, rest is ongeveer 20procent vrije tijd die gebruikt wordt voor de reiniging, weigeringen,.... Dus 1200min melken per dag voor 365 melkingen is 3,28min. Bekijk dat over 2 boxen is een boxtijd van ongeveer 6,5min.

Lijkt me dus zeker haalbaar wat Tenhoeve beweerd op voorwaarde dat die boxtijd wel minder dan 7min is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
JLAAM

Berichtdoor nestor973 » ma jul 15, 2019 07:43

Dacht inderdaad ook wel dat het Galaxy USA boxen waren. Ik ben er wel vrij zeker van dat om deze waarde te behalen
er heel veel personeel de stal zal inlopen om de boel draaiende te houden.

Omtrent onze inloopproblemen. Ook hier werd een nieuwe aardpin geslagen , we dachten met de droogte dat die mss
niet goed meer zou gewerkt hebben , hoewel de meetwaarde ok was. Maar haalde ook niks uit.

Gestart op 2 juli : vanmorgen 29 Kg

Afbeelding

Zou anders eens de dagcurve tonen uit de galaxy tot 2 juli maar die pc is al afgesloten.
nestor973

Berichtdoor maistro » ma jul 15, 2019 08:03

Top voer je alle krachtvoer in robot of ook in krachtvoer boxen?
maistro

Berichtdoor nestor973 » ma jul 15, 2019 09:05

Nee voorlopig nog alles in de robot. Proberen het zo te houden als het lukt, we zien wel.
nestor973

Berichtdoor Arno » ma jul 15, 2019 12:22

Begint allemaal een beetje op een reclame spot for lely te lijken ,6 kg stijgen in 10 dagen :lol: :lol: :lol: :shock: :? lijkt me allemaal wat sterk ,koeien stijgen niet zomaar 30% en zeker niet in een paar dagen.
Tot niet zo heel lang geleden was de galaxy het allerbeste en nu ineens is dat nix en is het lely ,mooi voor nestor (y) (y) ik neem nl aan dat er wat korting bedongen is om een positief verhaal te internetteren
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Richt » ma jul 15, 2019 12:42

Arno schreef:Begint allemaal een beetje op een reclame spot for lely te lijken ,6 kg stijgen in 10 dagen :lol: :lol: :lol: :shock: :? lijkt me allemaal wat sterk ,koeien stijgen niet zomaar 30% en zeker niet in een paar dagen.
Tot niet zo heel lang geleden was de galaxy het allerbeste en nu ineens is dat nix en is het lely ,mooi voor nestor (y) (y) ik neem nl aan dat er wat korting bedongen is om een positief verhaal te internetteren

Naja als je van een niet meer goed werkend systeem komt is dat wel te halen, toen wij van versleten 2*3 Tandem naar 2*8 steile visgraat met nieuwe apparatuur gingen ook snel 5 liter er bij gekregen. Hadden we nieuwe apparatuur in de Tandem gezet hadden we die stijging ook wel gehad schat ik. Melkstal/robot die niet goed melkt kost altijd liters, welk merk dan ook, Een nieuwe SAC had met goede service vast het zelfde resultaat gehad, maar als ik het verhaal zo volg zit daar het probleem.
En daarbij, van 20 naar 30 stijg je veel sneller als van 30kg naar 35kg.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor nestor973 » ma jul 15, 2019 19:16

Arno schreef:Begint allemaal een beetje op een reclame spot for lely te lijken ,6 kg stijgen in 10 dagen :lol: :lol: :lol: :shock: :? lijkt me allemaal wat sterk ,koeien stijgen niet zomaar 30% en zeker niet in een paar dagen.

I wish. Valt me wat tegen dat sommigen dat blijkbaar denken. En zelfs durven stellen dat het aan slecht management ligt , aan alles behalve de robot. En geen goeie service gehad? Ligt hier nog een hoop facturen van de laatste servicebeurten.. :roll: Maar ik mag wsl niet spreken over de kwaliteit van de service :evil:

Voor de 37e keer. Die SAC heeft inderdaad heel goed gemolken. Waarom nu niet , dat weet ik niet, en het boeit me geen reet meer ook. Hij heeft me enorm veel frustratie bezorgd de laatste weken/maanden. :evil: :evil: De Galaxy is ooit voor MIJ de allerbeste keuze geweest. Maar die tijd is voorbij.

En straks ga je nog vertellen dat ik die grafiek ook nog vervalst heb. 8) 8)

Achja, zal ik maar stilletjes gelukkig wezen. :twisted: 8)
nestor973

Berichtdoor Arno » ma jul 15, 2019 19:43

Nahjah waarom dan dat lely fignet in al je posts :?: 8)
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor nestor973 » ma jul 15, 2019 19:49

Arno schreef:Nahjah waarom dan dat lely fignet in al je posts :?: 8)

Omdat een Galaxy vignet zeer belachelijk zou zijn :mrgreen: :mrgreen:
nestor973

Berichtdoor maistro » ma jul 15, 2019 19:53

nestor973 schreef:
Arno schreef:Nahjah waarom dan dat lely fignet in al je posts :?: 8)

Omdat een Galaxy vignet zeer belachelijk zou zijn :mrgreen: :mrgreen:

Goed bezig nestor!

Zie ook niet veel andere merken dan lely bij de top 25 topmelkers dat is ook al raar
maistro

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken