Emigratie.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Emigratie.

Berichtdoor hulsteins » di sep 14, 2021 20:37

eerst iedereen maar eens z'n definitie van huis tuin en keuken boer geven

dan praten we weer
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Poekske » di sep 14, 2021 22:18

hulsteins schreef:eerst iedereen maar eens z'n definitie van huis tuin en keuken boer geven

dan praten we weer

Weinig show maar geld op de rekening :wink:
Poekske

Berichtdoor M H » wo sep 15, 2021 08:00

hulsteins schreef:eerst iedereen maar eens z'n definitie van huis tuin en keuken boer geven

dan praten we weer

Ik voel me niet zo erg een huis tuin en keuken boer, ben wel geregeld in huis, hou niet zo van de tuin(ieren) en voel me ook niet zo op mijn gemak in de keuken..... kan mezelf goed redden, maar is geen hobby......
M H

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 08:25

Zo als poekske dat omschijft vind ik wel een goede
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » wo sep 15, 2021 09:24

Poekske schreef:

dan praten we weer

Idd gestopte boer :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Poekske » wo sep 15, 2021 09:41

jan.nl schreef:
Poekske schreef:

dan praten we weer

Idd gestopte boer :wink:

Ja bij jullie mss maar normaal mag er wel ieder jaar ietsje bijkomen op de rekening toch. Of je ev groeien.
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 10:30

Vind ik ook poekske , er zijn nog legio boeren in nl met een 50 tot 80 koeien die het prima voor elkaar hebben , en ik ken er ook wel een paar die een opvolger hebben en dat kan ook best als je maar niet te veel schuld hebt
boer pieter

Berichtdoor G.U. » wo sep 15, 2021 13:28

En daar begint de schoen te wringen. Om het spul over te nemen moet er wel gefinancierd worden. Kun je nu weinig schuld hebben, maar als er een vrijstaande woning in het dorp vanaf moet en elke maand nog wat leefgeld tot je 80 bent dan is de financiële ruimte ook op. Als er dan ook nog investeringen aan staan te komen zoals asbest saneren, nieuwe sleufsilo’s alle land dat eigenlijk over de kop moet… dan is het nog een hele kluif
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Roderick » wo sep 15, 2021 13:57

Maar dat wil er bij Pieter niet in. :no:
Kun je voor of tegen zijn, maar bij beperkte bedrijfsgrootte komt het bij of na overname bijna altijd in de knel. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 14:19

Maar er is wel geld voor land of zelfs hele bedrijven er bij te kopen, ik weet zeker dat het wel kan , 50 mk zal dan wat te weinig wezen maar rond de 100 kan prima , groot is helemaal niet beter vooral in nl niet, ook hier niet, ik heb dan een paar meer maar is absoluut niet minder denk zelfs beter wat inkomen betreft helemaal, ook voor de toekomst is mijn bedrijf prima
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » wo sep 15, 2021 14:58

boer pieter schreef:Maar er is wel geld voor land of zelfs hele bedrijven er bij te kopen, ik weet zeker dat het wel kan , 50 mk zal dan wat te weinig wezen maar rond de 100 kan prima , groot is helemaal niet beter vooral in nl niet, ook hier niet, ik heb dan een paar meer maar is absoluut niet minder denk zelfs beter wat inkomen betreft helemaal, ook voor de toekomst is mijn bedrijf prima

De bedrijven die bedrijven bijkopen zijn allemaal paar 100 plus...
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor boer pieter » wo sep 15, 2021 16:48

Veel succes
boer pieter

Berichtdoor W.A » wo sep 15, 2021 17:17

Beter thuis een hokkie bijbouwen dan een bedrijf met alle ellende erbijkopen.. in ons geval dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » vr sep 17, 2021 11:31

jan.nl schreef:
boer pieter schreef:Maar er is wel geld voor land of zelfs hele bedrijven er bij te kopen, ik weet zeker dat het wel kan , 50 mk zal dan wat te weinig wezen maar rond de 100 kan prima , groot is helemaal niet beter vooral in nl niet, ook hier niet, ik heb dan een paar meer maar is absoluut niet minder denk zelfs beter wat inkomen betreft helemaal, ook voor de toekomst is mijn bedrijf prima

De bedrijven die bedrijven bijkopen zijn allemaal paar 100 plus...

En die kant gaat het onmiskenbaar op :yes:
Pieter zit overduidelijk in een sterfhuisconstructie. Ideaal wanneer je de laatste generatie bent en tegen het stoppen aan schuurt :yes: maar dodelijk wanneer er alsnog een volgende generatie op moet komen :idea:
Wij zitten zelf ook in dat schuitje. Je investeert immers nog amper wanneer je er mee gaat kappen. Ipv elk kwartaal btw terugvorderen issut alleen maar btw terugbetalen :(

Kweenie hoe het in DK is maar in NL bepaalt de bank wie uiteindelijk door mag en wie niet.
Heb je een schuldenvrije verouderde toko met 100 mk kan het nog zomaar zijn dat de bank er geen geld in wil steken, mocht er zich alsnog een opvolger aandienen.
Banken kijken naar omzet en netto verdiencapaciteit :yes: Kun je zeggen ja maar op een schuldenvrij bedrijf loopt het als een tiet :yes: maar ondertussen stroomt het geld massaal naar de belastingdienst :?

Jammer geld zei m'n vader altijd :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » vr sep 17, 2021 13:47

Belastingen betalen is teken van veel winst te maken en minder afschrijvingen te hebben. Of een bank geld leent of niet hangt af of je het kan terugbetalen ofwel maak je winst, of heb je cashflow genoeg om het te betalen. Wie geen belasting betaald verdient dus niet veel simpel.
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie