Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor boer pieter » wo sep 08, 2021 06:29

Bij jullie misschien maar het is hier al een paar jaar zo ,ze hebben het allemaal zo zwaar dit en dat , nu is de jeugd allemaal depri tjongejonge flauwe kul allemaal ze hebben het gewoon allemaal veel te goed, er is overal werk te krijgen maar ja dan moet je werken hé , gewoon aan het werk zetten dan maar onder je nivo kun je in de tussentijd wel door zoeken naar wat anders ipv een uitkering te krijgen en wachten op de juiste baan ,overkomt je niks van

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Gerben77 » wo sep 08, 2021 11:44

Jaap schreef; Gerben, de USA-boys reageren nog niet op je post.
Die link do sep 02, 2021 7:30 pm van Gerben is hier niet tezien !
Piet . FR.

Waren foto's van dit :
https://www.dairyherd.com/weather/everything-gone-new-jerseys-largest-dairy-devastated-hurricane-ida
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Poekske » wo sep 08, 2021 12:24

Piet . FR. schreef:
boer pieter schreef:Tjongejonge dit is oud nieuws ik roep het al jaren , je moet niet te groot worden, en gewoon netjes betalen als je al iemand moet hebben

Tis helemaal geen oud nieuws Pieter! was hier nooit een ploblem om mensen tekrijgen, laatste half jaar hier in de landbouw en bouw bv groot tekort aan mensen die willen werken.

Hoeveel moet je dan geven?
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo sep 08, 2021 18:30

Gaat niet om de vergoedingen, maar om de behandeling, bv waar mijn dochter werkt werken ze met robotten, en werken ze in ploegen dienst week 1 van 6 tot 13 week 2 van 10 tot 17 , en 1 keer 1n de 3 week een weekend, goede kennis van mij hebben 500 mk daar beginnen ze smorgens 3uur dan ongeveer 6 uur melken dan kalfjes doen en dan vrij smiddags komen er weer andere melker en dat om en om
Wat zou jij doen , ik zie het hier om mij heen die grote jongens hebben het moeilijk om een melker te vinden er zijn gewoon niet veel mensen die graag 5 of 6 uur willen melken ,ik ook niet , mijn andere dochter is kok heeft jaren in een restaurant gewerkt veel in het weekend en als andere mensen vrij zijn ,willen ook niet veel meer , nu werkt ze op een school waar studenten intern zijn veel betere tijden en weekend vrij , daar zit vaak het knelpunt , ook ik erger mij er soms aan maar het wel de realiteit
boer pieter

Berichtdoor MarcB » wo sep 08, 2021 19:19

Poekske schreef:
Piet . FR. schreef:
boer pieter schreef:Tjongejonge dit is oud nieuws ik roep het al jaren , je moet niet te groot worden, en gewoon netjes betalen als je al iemand moet hebben

Tis helemaal geen oud nieuws Pieter! was hier nooit een ploblem om mensen tekrijgen, laatste half jaar hier in de landbouw en bouw bv groot tekort aan mensen die willen werken.

Gaat helemaal niet om geld. Iemand die niet graag werkt gaat voor een dubbel loon niet plotseling wel graag werken.
Het zit fout met de mentaliteit van de mensen. Ik werk nu in de industrie, als ik gewoon zie hoe de mentaliteit van de mensen is. Ze willen gewoon niet doorwerken, ze weten allemaal wat hun rechten zijn. Maar hun belangrijkste plicht kennen ze niet en dat is werken.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor Poekske » wo sep 08, 2021 22:17

Oja vergeten zeggen , geen vakanties werken, niet voor 8 u beginnen, maar 2 dagen per week tot sluit werken, dus andere 2 weekdagen om 2 of 4 u weg, enkel de zaterdag voormiddag als fulltimer, de parttime medewerkes doen 1 op 2 zaterdag voormiddag, allemaal de zaterdag 'amiddag en volledige zondag thuis net als de donderdag hele dag thuis.
Poekske

Berichtdoor Kiwi » wo sep 08, 2021 23:07

Is hier in NZ niet anders. Als je echt wilt werken is er wel een baan voor je. Heb het zelf drukker dan ik me kan heugen. Heb 1 july vrij genomen en daarvoor was mijn laatste vrije dag met pasen. Is mijn eigen schuld hoor ( ben niet zo goed in nee zeggen als mensen me vragen).
Winter seizoen hebben we het in het weekend meestal druk met de kinderen hun wintersporten (rugby voor de jongens en voetbal voor de dochter), dus zijn we toch thuis. Kan dan net zo goed wat doen.
Dochter heeft me ingeboekt voor de eerste 2 weken van October: gaan dan kamperen en ze heeft me ook ingeboekt voor de summer holiday: dan gaan we (Covid permitting) 4 tot 5 weken rondtoeren op het Zuidereiland is het plan. Leven is zo slecht niet
Kiwi

Berichtdoor Roderick » do sep 09, 2021 00:51

MarcB schreef:
Poekske schreef:
Piet . FR. schreef:

Gaat helemaal niet om geld. Iemand die niet graag werkt gaat voor een dubbel loon niet plotseling wel graag werken.
Het zit fout met de mentaliteit van de mensen. Ik werk nu in de industrie, als ik gewoon zie hoe de mentaliteit van de mensen is. Ze willen gewoon niet doorwerken, ze weten allemaal wat hun rechten zijn. Maar hun belangrijkste plicht kennen ze niet en dat is werken.

:yes: :yes:
Hier zeggen ze dat ze $25 per uur willen met een $5 per uur mentaliteit. :lol: :lol:
Is gewoon een wereldwijd ellendig probleem :? , enorme slechte werk mentaliteit. (n) (n)
Nu met Covid en allerlei steun maatregelen waardoor ze thuis kunnen blijven en toch geld krijgen is het gewoon helemaal K#T met de wil om te werken. (n) (n)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do sep 09, 2021 08:11

Tja hier wil één van de vakbonden naar een 30 urige werkweek want 1 op de 5 werknemers zou tegen een burnout aan zitten...

Terwijl er al personeelstekorten zijn....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor boer pieter » do sep 09, 2021 08:18

Stop met die onzin , aan het werk, veel mensen voelen zich daar veel beter bij , uitkeringen stoppen schop onder de kont en aan de gang
boer pieter

Berichtdoor G.U. » do sep 09, 2021 09:45

Precies. Minder willen werken met behoud van loon. Ik vind het prima als ze hetzelfde werk gedaan krijgen. Maar dat zal wel weer niet. Ik geloof eerder dat dat overspannen worden van alles om het werk heen komt dan van het werk zelf.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Kasé5 » do sep 09, 2021 20:35

Sprak vanmorgen klauwbekapper die veel grote koppel behandelingen doet in Germany.
Hij zei, kon altijd zat hulp mee krijgen voor € 20,=. Nu kan ik ze niet krijgen voor € 30 per uur. Ook geen werk voor mietjes uiteraard :mrgreen:
En dan laten die boeren me ook nog meer dan 3 maand op de centen wachten, zei die.
Heb 'm maar gerust gesteld dat dat wel bij de schaalvoordelen zal horen maar tis natuurlijk schandalig.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor opelmanta » do sep 09, 2021 23:15

Gelijk heb je, een zwijn is het met zijn schijt € 20,-
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor W.A » vr sep 10, 2021 15:08

Hoezo een zwijn..? 20eur. X 40 X 4 = 3200. Weet niet of het netto is maar.... Ik heb het nooit verdiend met me'n beunwerkjes! En dan heb je nog geen zaterdag gewerkt..

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor auke » vr sep 10, 2021 20:27

zal uurloon zijn van een ZZP-er.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie