Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor Richt » wo nov 23, 2022 12:29

Henk schreef:
M H schreef:Ho ho Jan.nl, hier alleen inkomen uit bedrijf...... niks ernaast, hoewel ik wel zie gebeuren dat dit gaat veranderen....... als kinderen allemaal op school zitten....... en zelf vind ik 24/7 op boerderij ook wat saai aan het worden

Saai :shock: :?:

In NL waar je weinig kunt ondernemen momenteel snap ik wel dat sommigen het saai gaan vinden.
Elke dag melken, voeren, melken, soms eens LW bellen, dat word word een keer saai, als bezoek van Vet/verkoper/controleur hoogtepunt van je week word, dan word het toch tijd voor wat anders?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Poekske » wo nov 23, 2022 13:06

Richt schreef:
Henk schreef:
M H schreef:Ho ho Jan.nl, hier alleen inkomen uit bedrijf...... niks ernaast, hoewel ik wel zie gebeuren dat dit gaat veranderen....... als kinderen allemaal op school zitten....... en zelf vind ik 24/7 op boerderij ook wat saai aan het worden

In NL waar je weinig kunt ondernemen momenteel snap ik wel dat sommigen het saai gaan vinden.
Elke dag melken, voeren, melken, soms eens LW bellen, dat word word een keer saai, als bezoek van Vet/verkoper/controleur hoogtepunt van je week word, dan word het toch tijd voor wat anders?

Zelf wat Landwerk doen geeft al eens wat afwisseling ipv enkel op stal te zitten
Poekske

Berichtdoor wit » wo nov 23, 2022 13:29

Richt schreef:
Henk schreef:

:roll: Als je melkveehouder bent geworden en je vind de werkzaamheden die erbij horen saai :roll: dan word het idd misschien tijd voor wat anders.
Je denkt dat je het weet ... tot je weet dat je dat denkt.
wit

Berichtdoor Richt » wo nov 23, 2022 13:39

wit schreef:
Richt schreef:
Henk schreef:

:roll: Als je melkveehouder bent geworden en je vind de werkzaamheden die erbij horen saai :roll: dan word het idd misschien tijd voor wat anders.

Ik vind melkveehouden en de werkzaamheden erg leuk, maar ook plannen en kijken hoe je verder je bedrijf ontwikkelen kunt in de melkveehouderij vind ik leuk, als je muur vast zit in hoe je bedrijf nu is en je bent begin 30, lijkt me dat voor komende 35 jaar toch eens saai worden.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor wit » wo nov 23, 2022 15:20

maar ook plannen en kijken hoe je verder je bedrijf ontwikkelen kunt in de melkveehouderij vind ik leuk

Dat kan altijd,ook hier :yes:
En als je van uitdagingen houd moet je zeker hier blijven :mrgreen:

ontopic, als je het hier al saai vind, moet het boeren in Canada al helemaal saai zijn :wink:
wit

Berichtdoor Roderick » wo nov 23, 2022 16:16

Waarom zou het hier saai zijn? :shock: :?:
Hier wordt het ondernemen geen sttobreed in de weg gelegd. :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor jan.nl » wo nov 23, 2022 19:20

Henk schreef:
jan.nl schreef:
Alle boeren hebben er wat naast,of een vrouw met goede baan :wink:

Was jij dat laatst niet Jan die wist dat vrouwen er vlot 5000 per maand bijeen harken :?:
Praktijk is voor 99% anders. Meeste vrouwen van boeren werken deeltijd. En het zijn zelden hoog afgestudeerde studiebollen.
We kunnen er van vinden wat we willen; het echte boeren gaat verdwijnen in Nederland. Dus maken we ons zelf wijs dat we 100% boer zijn terwijl je Iphone ondertussen je enige tool is en je er een half dozijn nevenbanen langs doet.
Nogmaals; prima (y) maar dan ben je gewoon een deeltijdboer.

Wat denk je van lekkere boerinnenkaas :wink:
Maar zonder gekheid,hier ook een boerin met eigen kinderopvang,zeer professioneel opgepakt. :yes:
Veel landwinkels tegenwoordig,loopt zo 4 man personeel in deeltijd..
Of het echte boeren gaat verdwijnen :yes: ,ik kan je alleen maar gelijk geven,daarom gaat iedereen er wat bij doen,en bij sommigen loopt dat wat uit de hand :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor wit » wo nov 23, 2022 22:35

Roderick schreef:Waarom zou het hier saai zijn? :shock: :?:
Hier wordt het ondernemen geen sttobreed in de weg gelegd. :no:

Werkzaamheden zijn hetzelfde als hier dus als je die hier saai gaat vinden is dat in canada niet anders :no:
"ondernemen" ,dan bedoel je waarschijnlijk ,groeien in een beschermde markt.
En dus meer van hetzelfde "saaie" :roll: werk.

Of het echte boeren gaat verdwijnen

:no:
wit

Berichtdoor Roderick » do nov 24, 2022 02:56

wit schreef:
Werkzaamheden zijn hetzelfde als hier dus als je die hier saai gaat vinden is dat in canada niet anders :no:
"ondernemen" ,dan bedoel je waarschijnlijk ,groeien in een beschermde markt.
En dus meer van hetzelfde "saaie" :roll: werk.

Zowiezo hebben de meesten hier meer grond, en hoog % akkerbouw gewassen in de rotatie, dus meer afwisseling daar.
Maar velen hebben ook een 2de en of 3de landbouw poot.
Wijzelf melkvee, vleesvee en akkerbouw.
Afwisselend dagelijks werk, daarbovenop ben je dan natuurlijk altijd wel aan het bouwen of verbouwen.
Nooit saai kan ik zeggen. :no: (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor wijnbergen » do nov 24, 2022 06:42

Ben hier ook wel altijd aan het bouwen of verbouwen of veranderen, als ik het alleen van het koeien melken moet hebben vindt ik het ook saai :yes:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer pieter » do nov 24, 2022 07:35

Tjongejonge ik vind het juist heerlijk die vrijheid, melken wat voeren overdag kun je doen en laten wat je wilt, niks saai aan je moet niet de hele dag op de dam gaan zitten , er is ook nog een leven naast de boerderij, mijn vrouw en ik gaan regelmatig even weg , dagje Duitsland even naar onze dochter in odense enz
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » do nov 24, 2022 08:52

Volgens mij zijn er veel boeren die niet door hebben hoe goed leven wij eigenlijk hebben, veel hebben nooit bij een baas gewerkt,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » do nov 24, 2022 10:14

wijnbergen schreef:Ben hier ook wel altijd aan het bouwen of verbouwen of veranderen, als ik het alleen van het koeien melken moet hebben vindt ik het ook saai :yes:

Wat is saai :?: kan ook makkelijk zijn.Bij veel standaard werk is je bedrijf wat makkelijker daar een ander te runnen. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor wijnbergen » do nov 24, 2022 11:51

boer pieter schreef:Volgens mij zijn er veel boeren die niet door hebben hoe goed leven wij eigenlijk hebben, veel hebben nooit bij een baas gewerkt,

Helemaal gelijk Piet, heb 10 jaar voor anderen gewerkt, het is prachtig om zelf je dag te kunnen indelen en zeker in de winter heb ik na 9 uur de hele dag tijd om te doen waar ik zin in heb :cheers:
wijnbergen

Berichtdoor wijnbergen » do nov 24, 2022 11:54

jan.nl schreef:
wijnbergen schreef:Ben hier ook wel altijd aan het bouwen of verbouwen of veranderen, als ik het alleen van het koeien melken moet hebben vindt ik het ook saai :yes:

Wat is saai :?: kan ook makkelijk zijn.Bij veel standaard werk is je bedrijf wat makkelijker daar een ander te runnen. :yes:

Het leuke van melkveehouden vind ik dat het veelzijdig is, de beesten, wat landwerk, altijd wel wat te verbeteren, de seizoenen met elk zn dingen wat moet gebeuren. Pas de mais met wat familie en de lw aan de bult gereden, dat is genieten.
https://www.tiktok.com/@nienkek03/video ... _webapp=v1

Tendens is hier alles uitbesteden en je alleen met de koeien bezig houden, dat is aan mij niet besteed :no:
wijnbergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie