Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Hookwood Holsteins » vr mei 03, 2019 14:29

Wim R schreef:Paard van Troye binnen gehaald RFC? Ledenraad weer volledig mee eens waarschijnlijk :mrgreen: :mrgreen: Weer een stap in de verkeerde richting (n) (n). Blijkbaar heeft het bestuur meer vertrouwen in personen uit die kringen dan mensen met normaal (boeren) verstand. Zijn de weg behoorlijk kwijt in Amersfoort.

https://www.melkvee.nl/artikel/195154-c ... ndcampina/

Jij kent haar schijnbaar?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor melker » vr mei 03, 2019 15:00

Ja, wacht eerst maar even af, heeft wel contacten in die scène. Misschien worden we nog gesponsord door de Postcode Loterij :)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » vr mei 03, 2019 17:12

Hookwood Holsteins schreef:
Wim R schreef:Paard van Troye binnen gehaald RFC? Ledenraad weer volledig mee eens waarschijnlijk :mrgreen: :mrgreen: Weer een stap in de verkeerde richting (n) (n). Blijkbaar heeft het bestuur meer vertrouwen in personen uit die kringen dan mensen met normaal (boeren) verstand. Zijn de weg behoorlijk kwijt in Amersfoort.

Ik lees maar wat. Is wel eens tijd dat jullie wat meer pro boer gaan denken. Pijlen staan laatste tijd enkel richting duurzaam en milieu . kan aan mij liggen maar de leden hebben de fabriek gemaakt. Zal waarschijnlijk wel een ander persoon te krijgen zijn met een andere achtergrond en dezelfde capaciteit . Al doen ze dit maar voor de eigen leden uit respect. Respect richting de landbouw is in geen velden of wegen te bekennen :no: , we worden door heel de vegan,milieu, media en ander groen gespuis al genoeg de grond ingestampt . Daarbij doen onze eigen landbouworganisaties en coöperaties er nog een behoorlijke schep boven op om nog roomser dan de paus te zijn. Sorry Hookwood maar het vertrouwen in de ledenraad van RFC is zeer diep gezonken bij mij. Of jullie hebben geen ruk te vertellen en alles is al beslist voor het jullie voorgesteld krijgen van het hoofdbestuur . Of alles voor zoete koek slikken wat het hoofdbestuur aan voorstellen doet met behoud van jullie betaalde functie binnen de coöperatie. Je zegt het maar.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor sivert » vr mei 03, 2019 21:48

Wim R schreef:

Ik lees maar wat. Is wel eens tijd dat jullie wat meer pro boer gaan denken. Pijlen staan laatste tijd enkel richting duurzaam en milieu . kan aan mij liggen maar de leden hebben de fabriek gemaakt. Zal waarschijnlijk wel een ander persoon te krijgen zijn met een andere achtergrond en dezelfde capaciteit . Al doen ze dit maar voor de eigen leden uit respect. Respect richting de landbouw is in geen velden of wegen te bekennen :no: , we worden door heel de vegan,milieu, media en ander groen gespuis al genoeg de grond ingestampt . Daarbij doen onze eigen landbouworganisaties en coöperaties er nog een behoorlijke schep boven op om nog roomser dan de paus te zijn. Sorry Hookwood maar het vertrouwen in de ledenraad van RFC is zeer diep gezonken bij mij. Of jullie hebben geen ruk te vertellen en alles is al beslist voor het jullie voorgesteld krijgen van het hoofdbestuur . Of alles voor zoete koek slikken wat het hoofdbestuur aan voorstellen doet met behoud van jullie betaalde functie binnen de coöperatie. Je zegt het maar.

Het is wel een feit dat in die kringen niet zo positief over boeren worden gedacht. Zo had ik eens een telefonische hoorzitting met een juriste van RVO. Er wordt dan een tijd vermeld waarop ze je bellen. Dan moet je dus klaar zitten en heb je van tevoren even tijd om die persoon te googelen. Bleek die juriste WD-achtige ideeën te hebben en schreef ze (richting zielsverwanten) dat alle boeren maar in de Noordzee moesten worden verzopen. Ik zie niet in dat andere WD-aanhangers daar significant anders over denken. Ze raakt al opgewonden van geitjes wegdoen, wat moet dat dan wel niet worden met koeien?
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » za mei 04, 2019 11:20

Da's het nadeel dat elk mens een eigen mening heeft en dit mee laat wegen in zijn of haar functie...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » za mei 04, 2019 11:48

Onvoorstelbaar :shock: :shock:
De volgende nieuwsfoto op melkweb is misschien wel de hele ledenraad in polonaise achter een vegan streaker.

Probeer ik dit jaar, met veel tegenzin van gezin en medewerker, ook eens wat naar de pijpen van de FCbobo's te dansen door de melkkoeien weer uit te laten en dan doen zij dit :evil: :evil:
Heb het gevoel dat ik een schilderijtje ophang terwijl ze aan de andere kant de hele muur proberen om te bonken.

Zal wel aan mij liggen JR maar begrijpen doe ik het niet meer :no: :no:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za mei 04, 2019 16:11

Kasé5 schreef:Onvoorstelbaar :shock: :shock:
De volgende nieuwsfoto op melkweb is misschien wel de hele ledenraad in polonaise achter een vegan streaker.

Probeer ik dit jaar, met veel tegenzin van gezin en medewerker, ook eens wat naar de pijpen van de FCbobo's te dansen door de melkkoeien weer uit te laten en dan doen zij dit :evil: :evil:
Heb het gevoel dat ik een schilderijtje ophang terwijl ze aan de andere kant de hele muur proberen om te bonken.

Wat is nou precies het probleem? Iedereen klaagt dat er overal beslissingen worden genomen op basis van emotie en aannames. Dit is precies hetzelfde. Op basis van het feit dat iemand een financiële functie heeft gehad bij de postcodeloterij en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft worden aannames gemaakt door leden-melkveehouders van RFC en wordt zo iemand op voorhand afgebrand. Dit terwijl men geen idee heeft wat ze gaat doen binnen de onderneming en wat haar drijfveren zijn om voor FrieslandCampina te gaan werken.

Duurzaamheid is iets wat hoog op de agenda staat bij FrieslandCampina en dat spreekt haar dus aan, iets wat op te maken is uit de artikelen over haar op MT.nl . Ik zelf wil graag eerst wat meer informatie voordat ik een mening over iemand ga vormen en heb daarom met Simone van Bijsterveld contact gehad en haar functie houdt in het kort in dat ze een project leidt wat als doel heeft om de analysesystemen voor cruciale bedrijfsgegevens op een hoger niveau te krijgen om sneller te kunnen schakelen en als onderneming verder te kunnen groeien.

Binnen RFC ben ik betrokken bij de Sustainable Community. Hierin zitten we met een aantal melkveehouders te samen met een heel aantal personeelsleden om te kijken hoe we duurzaamheid kunnen invullen en ook hoe we beter kunnen laten zien wat we eigenlijk allemaal al doen binnen de onderneming als ook op de melkveebedrijven. Het is voor een heel aantal personeelsleden een eye-opener om te zien wat we allemaal al doen. Om dit bewustzijn te versterken zal ik voorafgaand aan de meeting eind mei een masterclass duurzame melkveehouderij geven (in het engels) aan een delegatie van de business group ingredients.

Meer betrokkenheid tussen de melkveehouders en de onderneming en omgekeerd is iets waar ik mij graag voor inzet en waar ook veel interesse voor is. Afgelopen januari is de top 100 van RFC wezen melken bij een 50 tal leden van het district Arnhem. Dit werd als zeer inspirerend ervaren.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor bertus » za mei 04, 2019 16:32

Iemand met zo'n achtergrond :roll: geef je toch geen stuur in handen :no: , die zou ik zelfs de koffieautomaat nog niet :no: laten bedienen.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Roderick » za mei 04, 2019 17:36

Wat is nou precies het probleem? Iedereen klaagt dat er overal beslissingen worden genomen op basis van emotie en aannames. Dit is precies hetzelfde. Op basis van het feit dat iemand een financiële functie heeft gehad bij de postcodeloterij en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft worden aannames gemaakt door leden-melkveehouders van RFC en wordt zo iemand op voorhand afgebrand. Dit terwijl men geen idee heeft wat ze gaat doen binnen de onderneming en wat haar drijfveren zijn om voor FrieslandCampina te gaan werken.

Duurzaamheid is iets wat hoog op de agenda staat bij FrieslandCampina en dat spreekt haar dus aan, iets wat op te maken is uit de artikelen over haar op MT.nl . Ik zelf wil graag eerst wat meer informatie voordat ik een mening over iemand ga vormen en heb daarom met Simone van Bijsterveld contact gehad en haar functie houdt in het kort in dat ze een project leidt wat als doel heeft om de analysesystemen voor cruciale bedrijfsgegevens op een hoger niveau te krijgen om sneller te kunnen schakelen en als onderneming verder te kunnen groeien.

Binnen RFC ben ik betrokken bij de Sustainable Community. Hierin zitten we met een aantal melkveehouders te samen met een heel aantal personeelsleden om te kijken hoe we duurzaamheid kunnen invullen en ook hoe we beter kunnen laten zien wat we eigenlijk allemaal al doen binnen de onderneming als ook op de melkveebedrijven. Het is voor een heel aantal personeelsleden een eye-opener om te zien wat we allemaal al doen. Om dit bewustzijn te versterken zal ik voorafgaand aan de meeting eind mei een masterclass duurzame melkveehouderij geven (in het engels) aan een delegatie van de business group ingredients.

Meer betrokkenheid tussen de melkveehouders en de onderneming en omgekeerd is iets waar ik mij graag voor inzet en waar ook veel interesse voor is. Afgelopen januari is de top 100 van RFC wezen melken bij een 50 tal leden van het district Arnhem. Dit werd als zeer inspirerend ervaren.

Wat een gezemel over duurzaamheid :roll: :roll:
Als RFC echt duurzaam wil zijn, moeten ze eerst maar eens stoppen om die geloofsgekkies apart op te gaan halen. Constante op en neer gejakker met trucks om hier wel en daar niet op te halen op zondag :roll: , lekker duurzaam :lol: :lol: , geloof je het zelf nog :lol: :lol: :roll:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za mei 04, 2019 17:58

Roderick schreef:

Wat een gezemel over duurzaamheid :roll: :roll:
Als RFC echt duurzaam wil zijn, moeten ze eerst maar eens stoppen om die geloofsgekkies apart op te gaan halen. Constante op en neer gejakker met trucks om hier wel en daar niet op te halen op zondag :roll: , lekker duurzaam :lol: :lol: , geloof je het zelf nog :lol: :lol: :roll:
Tja dat valt iets mee Roderick. Normaal komen ze hier 's nachts behalve op zondag want dan komen ze 's avonds zodat ze dan na 12 uur in Staphorst of Genemuiden kunnen laden. En alles paßt toch niet in één auto dus heen en weer rijden blijf je houden.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Roderick » za mei 04, 2019 18:24

Je kunt er een mooie draai aan geven :roll:
Het blijft een onpraktisch, onduurzaam en onnozel iets.
Maar daar durven jullie niet aan als melkfabriek (n)
Voordat je jezelf op de borst klopt over duurzaam en pp, begin daar eerst maar eens aan :idea:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Erik1979 » za mei 04, 2019 19:47

Ze hebben afgelopen jaren bij de LTO Rabobank en Campina volledig de verkeerde koers gevaren. Er is een rat race gaande in vooral Nederland wie duurzamer is. Ze zijn alleen vergeten dat duurzaam produceren vooral economisch duurzaam moet zijn.

Toen met het einde quotum waren ze al van het padje af. Inplaats van die fout te herstellen blijven ze aan het blunderen. Best wel triest. Die bestuurders die dit mede veroorzaakt hebben horen niet meer op die posities te zitten. Nu halen ze nog meer zooi binnen. Begint bij linkse PvdA man . En nu een milieu activist van de postcode loterij. Als wij een beetje sparren met z'n alle dan vinden wij er nog veel meer.

Dit gaat veel mooie bedrijven de kop kosten. Terwijl er 15 jaar geleden een rijke melkveehouderij was.

Die rotzooi slaat ook over op de buurlanden. Ik begrijp niet dat er nog zoveel melkveehouders dit over zich heen laten komen.

John van Spithoven deed super werk als voorzitter van STAF. Hij heeft mij gisteren avond persoonlijk geschreven waarom hij stopt als voorzitter. Ik kan alleen zeggen dat ik geschockt ben.
Erik1979

Berichtdoor hulsteins » za mei 04, 2019 21:40

Roderick schreef:Je kunt er een mooie draai aan geven :roll:
Het blijft een onpraktisch, onduurzaam en onnozel iets.
Maar daar durven jullie niet aan als melkfabriek (n)
Voordat je jezelf op de borst klopt over duurzaam en pp, begin daar eerst maar eens aan :idea:

melkerts melk gaat naar naar lutjewinkel

dan denk je ook : NL melkers pas op je winkel

Ondertussen met de maand meer moeite om arla en dmk bij te benen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor bekapper » za mei 04, 2019 21:56

Ik kan maar niet begrijpen hoe organisaties en coöperaties hun eigen leden niet steunen of zelfs de concurrentie gelijk geven.
Als je die voordracht geeft, durf je dan ook te vertellen dat koeien op stal duurzamer zijn dan koeien buiten? Ik zie iig geen voordeel aan koeien buiten. Mss voor droge koeien maar zelfs daar moet je dan nog mee opletten.
bekapper

Berichtdoor Wim R » za mei 04, 2019 22:04

Dit bovenstaand verhaal is het probleem. Bewijst dat zelfs jullie de ledenraad en complete bestuurders de weg compleet kwijt zijn. Sorry hoe ver zijn jullie gezonken , wat wil je met bovenstaand verhaal duidelijk maken. Hier zit geen veehouder op te wachten :no: :no: . Wat een onzin. Jullie zijn gekozen als vertegenwoordiger van de leden, lijkt er meer op dat jullie er zitten voor de verdediging voor de vage ideeën en beslissingen van het hoofdbestuur en de rest van het management van RFC. Lijkt het erop dat duurzaamheid hoger op de agenda staat dan hoe de onderneming financieel presteert.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie