Vastzetten Energieprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Vastzetten Energieprijzen

Berichtdoor boer pieter » zo mei 01, 2022 16:50

Nou deze man is in oktober begonnen met robots en kwam van een oude 2 keer 10 met ongeveer 400 koeien , nu is de stroomprijs 3 keer over de kop gegaan , dat is wel even een verschil, maar goed voor jullie maakt het waarschijnlijk niks uit , maar het is niet voor niets dat er weer veel te koop komen hier , hoorde van mijn schoonzoon die loonwerker is dat ze veel problemen hebben met het geld innen, 1 ding waar ze hier niet zo goed in zijn is credit geven , niet betalen is niet meer leveren , ze trekken hoe zo de stekker eruit en kun je fluiten naar je centen, maar verder is met mij alles goed hoor mooi weer alle graan gezaaid en deze week de mais er in
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » zo mei 01, 2022 18:09

Gaan dit jaar maar zelf stroom opwekken dmv panelen,Alles verzwaren om te kunnen salderen ,zolang dat kan. :yes:
Oorlog in Oekreine zal waarschijnlijk jaren duren,de Britten hebben al gezegd dat rusland deze oorlog moet verliezen,en uit alle gebieden moet vertrekken.Dus de olie en gaskraan gaat dicht. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Poekske » zo mei 01, 2022 19:07

jan.nl schreef:Gaan dit jaar maar zelf stroom opwekken dmv panelen,Alles verzwaren om te kunnen salderen ,zolang dat kan. :yes:
Oorlog in Oekreine zal waarschijnlijk jaren duren,de Britten hebben al gezegd dat rusland deze oorlog moet verliezen,en uit alle gebieden moet vertrekken.Dus de olie en gaskraan gaat dicht. :yes:

Inderdaad de korte pijn en gas en olie laten bij de Russen. Alle prijzen zullen hoog worden als ze het al niet zijn en zo hoog blijven. Tot economie in elkaar dondert na de zomer. Komende week , tussen slagerij en trekkerwerk :cheers: in, eens een nieuwe prijsberekening uitvoeren (n)
Poekske

Berichtdoor opelmanta » zo mei 01, 2022 23:01

boer pieter schreef: een oude 2 keer 10 met ongeveer 400 koeien

Harrebarre, veel meer kun je er niet van zeggen. Harrebarre.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Richt » ma mei 02, 2022 05:52

opelmanta schreef:
boer pieter schreef: een oude 2 keer 10 met ongeveer 400 koeien

Harrebarre, veel meer kun je er niet van zeggen. Harrebarre.

Kennis melkt er 380 in een 2x8, Melkers daar zijn er happy mee, 5 melkbeurten per week voor voltijd loon
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » ma mei 02, 2022 07:38

Is mooi voor hun , en veel geluk er mee
boer pieter

Berichtdoor koen2 » ma mei 02, 2022 08:38

We vergelijken regelmatig. Als je robots die goed vol zitten vergelijkt met een grote nieuwe melkstal voor evenveel koeien is t verschil in verbruik heel klein

Verstuurd vanaf mijn SM-G525F met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor boer pieter » ma mei 02, 2022 08:55

Denk ik niet ,ik melk gemiddeld 120 koeien in een 2keer 10 in 1,5 uur 3 uur per dag als ik 2 robotten koop gebruiken we gewoon 2 keer zoveel stroom

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Poekske » ma mei 02, 2022 08:59

Verwarmen van water, gas of stroom
Dat is het grote verschil
Poekske

Berichtdoor jvt » ma mei 02, 2022 09:33

Poekske schreef:Verwarmen van water, gas of stroom

als er echter geen gas ligt aan de straat, heb je weinig keuze sam...hier 2x 300 liter electroboilers, wordt je niet blij van nu
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Poekske » ma mei 02, 2022 09:42

jvt schreef:
Poekske schreef:Verwarmen van water, gas of stroom

als er echter geen gas ligt aan de straat, heb je weinig keuze sam...hier 2x 300 liter electroboilers, wordt je niet blij van nu

Propaangas, zonneboiler,?
Poekske

Berichtdoor W.A » ma mei 02, 2022 11:01

Zonnepanelen.. en stroom laten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor wijnbergen » ma mei 02, 2022 11:40

boer pieter schreef:Nou deze man is in oktober begonnen met robots en kwam van een oude 2 keer 10 met ongeveer 400 koeien , nu is de stroomprijs 3 keer over de kop gegaan , dat is wel even een verschil, maar goed voor jullie maakt het waarschijnlijk niks uit , maar het is niet voor niets dat er weer veel te koop komen hier , hoorde van mijn schoonzoon die loonwerker is dat ze veel problemen hebben met het geld innen, 1 ding waar ze hier niet zo goed in zijn is credit geven , niet betalen is niet meer leveren , ze trekken hoe zo de stekker eruit en kun je fluiten naar je centen, maar verder is met mij alles goed hoor mooi weer alle graan gezaaid en deze week de mais er in

sinds de robots verbruik ik hier een kwart meer in totaal dan voor de tijd, komt ook denk ik omdat de melkstal nog steeds draait, als die stopt en er komt nog een robot bij dan daalt het verbruik denk ik. Een melkstal die 9 uur plus wassen en spoelen draait loopt ook niet gratis.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Poekske » ma mei 02, 2022 12:11

W.A schreef:Zonnepanelen.. en stroom laten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

Wordt leuk in de winter. Int donker melken dus met dat beetje zon dan je warm water maken?
Poekske

Berichtdoor koen2 » ma mei 02, 2022 14:10

Hebben al zonnepanelen. Aant kijken voor iets erbij voor in de winter. Kleine windmolen maar waait hier niet genoeg voor . Is ook meestal snachts minder wind.
Mini biogas maar da ga niet met het zand in de boxen. Dat geeft wel constant stroom

Verstuurd vanaf mijn SM-G525F met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie