Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor boer pieter » vr jul 05, 2019 05:13

Bij mij denk ik ook. Maar als boer sta je ook een beetje met de rug tegen de muur, je weet ook dat je niet direkt weer een nieuwe hebt, en of die beter is,dus soms moet je een oog dicht knijpen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » vr jul 05, 2019 05:49

Oog dichtknijpen zorgt voor irritaties, gewoon zoals jvt schrijft, weer uitleggen. Verkom je ergenissen mee. Hoeft niet elke dag, maar naar paar keer gewoon doen.
Flyinghollander

Berichtdoor koen2 » vr jul 05, 2019 06:02

Bedrijven met veel land ongeveer 15000 l melk per ha. Maar toch hoge kv kost. Iemand een ont leding van normale mais en gras ? Ik verwacht een stuk minder als in Vlaanderen.
Verder zeer dure personeels kosten . 25 a 30 per uur. Maar eficient ingezet. Allemaal simpele melkstal die uren maakte

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor poekske » vr jul 05, 2019 08:54

Idd jvt omschrijft het zeer goed. En personeelskosten van 25 a 30 per uur, waar kan ik tekenen?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » vr jul 05, 2019 09:32

dat vele kv snap ik ook nooit ,ken er hier ook genoeg die dat doen, en dat alleen maar om een hoge produktie te krijgen ,zie het ook bij mij in de studie groep hoge procductie en laag inkomen ,maar goed ieder zijn ding
boer pieter

Berichtdoor Kasé5 » vr jul 05, 2019 12:40

In jouw studiegroep hebben de bedrijven met hogere produkties lagere inkomens :?: :?: :?
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Niels » vr jul 05, 2019 12:46

Kasé5 schreef:In jouw studiegroep hebben de bedrijven met hogere produkties lagere inkomens :?: :?: :?

Wat doen die mensen dan in die studiegroep als ze elk jaar weer niet op zitten te letten? 8)
Niels

Berichtdoor boer pieter » vr jul 05, 2019 14:28

Kasé5 schreef:In jouw studiegroep hebben de bedrijven met hogere produkties lagere inkomens :?: :?: :?

ja en bijna allemaal boven de 300 mk zelf een met nog meer draait gewoon verlies :shock: zijn allemaal nederlanders ,zijn ook wel die het goed doen hoor ,maar inkomen gaat niet automatisch met de produktie omhoog ,heb al een keer een balletje op gegooid om eens wat meer naar de economie te kijken , maar is weinig animo voor ,zit ook al jaren bij een groepje deense boeren daar hebben we 1 keer per jaar een finansieele dag duiken we even in de papieren samen met een boekhouder en vergelijken we bepaalde kosten en opbrengsten super intersant ,deense boeren zijn erg open , :yes:
boer pieter

Berichtdoor Kasé5 » vr jul 05, 2019 14:45

Mocht de VTF dag toch Dk worden Pieter, dan graag zo dateren dat we ook naar die finansjeele dag kunnen :idea: :)
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » vr jul 05, 2019 16:20

Haha nou je staat verstelt hoe open deense boeren zijn ,ze zien het meer als werk, hebben ook vaak alles gescheiden van elkaar bedrijf en prive

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor gary » vr jul 05, 2019 17:53

boer pieter schreef:

ja en bijna allemaal boven de 300 mk zelf een met nog meer draait gewoon verlies :shock: zijn allemaal nederlanders ,zijn ook wel die het goed doen hoor ,maar inkomen gaat niet automatisch met de produktie omhoog ,heb al een keer een balletje op gegooid om eens wat meer naar de economie te kijken , maar is weinig animo voor ,zit ook al jaren bij een groepje deense boeren daar hebben we 1 keer per jaar een finansieele dag duiken we even in de papieren samen met een boekhouder en vergelijken we bepaalde kosten en opbrengsten super intersant ,deense boeren zijn erg open , :yes:

Bij een studieclub kijk je toch alleen maar naar de economie, waar heb je zoiets anders voor dan :?:
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor theo » vr jul 05, 2019 18:46

gary schreef:
boer pieter schreef:

Bij een studieclub kijk je toch alleen maar naar de economie, waar heb je zoiets anders voor dan :?:

KOFFIE DRINKEN :cheers: :cheers: :cheers: EN RODDELEN OVER ANDEREN :yes: :yes:
the sky is the limit
theo

Beroep: boer

Berichtdoor Jappie » vr jul 05, 2019 19:44

Wij proberen het altijd nachtwerk te laten worden :cheers: :cheers:
Heeft weinig van economie te doen vaak :lol:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Henk » di aug 27, 2019 11:36

Kan me herinneren dat dit jaren geleden es in een vakblad stond :yes:
Dacht toen al waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening