Boeren in Frankrijk

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Frankrijk

Berichtdoor G.U. » wo jan 01, 2020 12:39

Flyinghollander schreef:die bij dokkum? bedoel je?

Jep, heeft inmiddels wel een man of tien in dienst
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Flyinghollander » wo jan 01, 2020 18:08

die had de boerderij ook verkocht, snap ook niet hoe het allemaal uit kan. Was eens op omrop fryslan
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » wo jan 01, 2020 21:00

Flyinghollander schreef:die had de boerderij ook verkocht, snap ook niet hoe het allemaal uit kan. Was eens op omrop fryslan

En bij yvonne jaspers. Hij kan het wel heel mooi vertellen. Ik doe het hem niet na maar denk ook dat hij aardig wat meer risico durft te nemen dan een gemiddelde boer als ik
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » do jan 02, 2020 08:54

heb je geld doe je wonderen heb je het niet blijft het donderen ,hoorde wel dat het in de zomer super draaide
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » do jan 02, 2020 10:56

Er zijn gewoon best veel verdienmogelijkheden, gewoon kijken wat de markt vraagt.
Kennis/collega van me vertelde oudjrsdag dat hij samenwerking aan gaat met grotere horecabedrijf in Giethoorn. Zij gaan dan arrangement aanbieden met rondvaart Giethoorn, bezichtiging melkvee/schapebedrijf en daarna buffet of alacarte.
Dan krijg je in 1x zeg maar bv morgen om 16 uur bus van 40-60 pers. Daar kun je dan evt. paar leuke girls voor inhuren want je weet wat er komt.
Beter dan zo'n vlaggetje ad weg met "ijsco te koop" of verse melk voor 10 cent per deciliter.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor jan.nl » do jan 02, 2020 11:51

Kasé5 schreef:Er zijn gewoon best veel verdienmogelijkheden, gewoon kijken wat de markt vraagt.
Kennis/collega van me vertelde oudjrsdag dat hij samenwerking aan gaat met grotere horecabedrijf in Giethoorn. Zij gaan dan arrangement aanbieden met rondvaart Giethoorn, bezichtiging melkvee/schapebedrijf en daarna buffet of alacarte.
Dan krijg je in 1x zeg maar bv morgen om 16 uur bus van 40-60 pers. Daar kun je dan evt. paar leuke girls voor inhuren want je weet wat er komt.
Beter dan zo'n vlaggetje ad weg met "ijsco te koop" of verse melk voor 10 cent per deciliter.

Juist,dat kan een toekomst zijn voor boeren dicht bij steden of recreatie gebieden,de veehouderij ten dienste van recreatie. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Henk » do jan 02, 2020 16:55

Je moet er wel van houden :| Wel grappig dat ze bij neventakken op de farm overal '-boer' achter plekken :) Ijscoboer, zorgboer etc terwijl het weinig met je vak van doen heeft.
Vind je al die extra takken leuk vooral doen :yes: alleen wil het substantieel iets bijdragen aan je inkomen kost het ook veul tijd :yes: dus moet je weer extra mensen inhuren of je hoofdtak lijdt er onder.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » do jan 02, 2020 22:26

Tja, daar gaat hetvaak fout. Men wil er iets bij doen wat geen arbeid mag kosten(€€). Dan weet je toch ook direct al dat het niet nuttig is. Je moet iets oppakken waar je gewoon de arbeid voor in kunt huren!!
Een aannemer metselt toch ookniet in z 'n uppie een heel huis :?:
En als je als melkveehouder niet regelmatig een vervanger kunt permitteren weet je toch ook dat je zelf niet zo verdienstelijk bent :?:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » vr jan 03, 2020 09:14

je moet volgens mij pas beginnen aan zo iets als tijd over hebt ,wand als je er extra man kracht voor moet in huren gaan die met de winst er vandoor
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » vr jan 03, 2020 10:19

boer pieter schreef:je moet volgens mij pas beginnen aan zo iets als tijd over hebt ,wand als je er extra man kracht voor moet in huren gaan die met de winst er vandoor

winst moet gewoon hoger zijn als de extra kosten, zoals met alle andere zaken...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor poekske » vr jan 03, 2020 10:49

Gras is altijd groener aan de overkant, tot je het afmaait. Zag je hier een 6 jaar terug, in iedere straat een boerderij die vlees verkocht want dat was het nieuwe goud. Moet je nu eens spreken, geven ze meestal wel toe dat het ook maar mager uurloon is...
poekske

Berichtdoor melker » vr jan 03, 2020 12:48

Enigste neventak die je er als boer makkelijk bij kan doen is beleggen, als boer doe je al niet anders met voer aankoop, land kopen, vee aan en verkopen. Op zelfde manier op beurs beleggen, zit wat risico aan maar ik heb met weinig werk nog niks beter kunnen vinden :no: En nu krijg ik weer commentaar dat je ook veel kunt verliezen, wie niet waagt die niet wint :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » vr jan 03, 2020 13:27

poekske schreef:Gras is altijd groener aan de overkant, tot je het afmaait. Zag je hier een 6 jaar terug, in iedere straat een boerderij die vlees verkocht want dat was het nieuwe goud. Moet je nu eens spreken, geven ze meestal wel toe dat het ook maar mager uurloon is...

Ik begrijp jou redenatie :D
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor poekske » vr jan 03, 2020 13:38

Ik weet ook wat alles kost...
poekske

Berichtdoor jvt » vr jan 03, 2020 15:14

al dat gezanik over neventakken moet niet nodig zijn, basis is melken en melkprijs moet met gestegen kosten gewoon omhoog. Op een tegenwoordig gemiddeld bedrijf van 8 ton melk is 2,5 ct al 20.000 euro, zonder extra werk, moet je al leuk wat flesjes melk verkopen via automaat, vlees verkopen via pakketten of boerderijcamping beginnen wil je dat netto overhouden
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie