Hoe het in de States werkt op die grote bedrijven is zws niet te vergelijken met hier.
Durf daarover geen zinnige beweringen te noemen.
Ik heb 27 jaar met personeel gewerkt. Voorheen met een vaste voor 40 uur en een losse voor het weekend. Later met alleen melkers. Zukke gasten werk je natuurlijk in

Je laat ze zien wat je van hen verwacht
Als dat zou betekenen dat ik, ondanks een inwerkperiode plus constatering dat ie goed functioneert, nadien hen alsnog blijvend moet nalopen, dan geef mijn portie maar aan fikkie.
Ben benieuwd wat je dan moet wanneer je zelf 2 weken op vakantie gaat...
Een controleur aanstellen om je volk te controleren

Maar wie controleert die controleur dan...
Wellicht heb ik het altijd uitermate goed getroffen met onze medewerkers, zou kunnen.
Mijn ervaring is dat ze allen hun best doen. Maar ook dat iedereen een eigen werkwijze heeft. En soms leer IK daarvan
Vroegah deed ik bijv een koe voorbehandelen en dan meteen aansluiten. Gegeven moment vertelde een nieuwe weekendmelker dat hij gewend was om eerst een aantal koeien voor te behandelen en daarna pas aan te sluiten. Dit gegeven, plus uiteraard de info van vtf

zorgde er voor dat ook ik structureel MIJN systeem ging aanpassen op de zijne

omdat ik vond dat hij een goed punt had

Of neem het veldwerk. Ik heb de afwijking

dat bij mij alles kaarsrecht moet. Wanneer een medewerker dat niet kan of -ws geheel terecht

- daar minder aandacht aan besteed en gewoon zorgt dat ie vlot doorwerkt, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen

Je medewerkers verantwoording geven zorgt in elk geval dat je zelf wat minder vaak oogkleppen op hebt