opelmanta schreef:Met 40 man personeel heb je er dan één laag tussen of heb je onder de managers nog een keer voormannen?
Moeilijk uit te leggen hoe het precies werkt maar Laat me beginnen met dat ik eigenlijk een takkehekel aan het word managers heb en dat mn nederlands er niet beter op geworden is na 21 jaar
managers doet me al gauw aan een Wisconsin dairy denken met 1000 koeien en 15 presidents ,vice presidents ,managers en assistant managers met nog s 20 man personeel. Ons doel is altijd om minimal 2 million pond per person te produceren.
Wij zijn wat men hier noemt een 'flat organization ' ,mn vrouw en ikzelf zetten de lijnen uit wat en hoe we runnen ,mn herdsman is grotendeels verantwoordelijk voor melkstal ,koeien en personeel aan de koeienkant van bedrijf.
Voor al het 'buiten' werk is 1 iemand ons aanspreekpunt ,voor alle bouwactiviteiten hebben we 1 aanspreekpunt ,voor jongvee is 1 aanspreekpunt ,voor werkplaats is 1 aanspreekpunt en voor agronomy is 1 aanspreekpunt,maar bij ons ,inclusief ikzelf ,heeft niemand een kantoor of een titel ,het zijn allemaal 'werkende' managers.
@jan
En ik zouw niet met een 1 of 2 mans bedrijf willen ruilen

,heel soms natuurlijk wel

maar grotendeels werk ik liever met een grote crew.