Verrekte boekhouding

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Verrekte boekhouding

Berichtdoor boer pieter » wo maart 23, 2016 22:05

Waarom hok
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor HoK » wo maart 23, 2016 22:15

Consumenten hebben minder macht vergelen met bedrijven.
HoK

Berichtdoor Rob MB » do maart 24, 2016 11:14

john jakobs schreef:als er 14 dagen staat dan is dat een eenzijdige afspraak ,, dus geen afspraak ,

Vroeger moest je de algemene voorwaarden bij het KVK deponeren. Tegenwoordig moet je aangeven dat je er alles aan hebt gedaan om de klant erop te wijzen dat er algemene voorwaarden zijn d.m.v. vermelding op de website, de offerte, orderbevestiging, factuur, etc, etc. dus gewoon die 14 dagen aanhouden.

Brandstoffenhandel hier in de buurt doet alleen automatische incasso met 14 dagen. en anders niet....
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Henk » do maart 24, 2016 11:23

Rob MB schreef:
Brandstoffenhandel hier in de buurt doet alleen automatische incasso met 14 dagen. en anders niet....

Durven ze hier niet :no: bang dat ze zijn dat je elders koopt...
Zelfde geldt voor toeleveringsbedrijven, loonwerker, noem maar op.
Er staat er geen een te steigeren wanneer je over hun betalingstermijn gaat :no:
Wel is het ene bedrijf vrij snel met een herinnering terwijl een ander na 6 weken 1tje stuurt.

Heb overigens een deel op auto incasso omdat ze dan korting geven.
Merk wel dat bijv. zo'n Agrifirm binnen een week al afschrijft :? dat was voorheen rond de 20 dagen.

Bedrijven die geen korting geven teken ik niet voor auto incasso :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » do maart 24, 2016 12:37

Rob MB schreef:
john jakobs schreef:als er 14 dagen staat dan is dat een eenzijdige afspraak ,, dus geen afspraak ,

Vroeger moest je de algemene voorwaarden bij het KVK deponeren. Tegenwoordig moet je aangeven dat je er alles aan hebt gedaan om de klant erop te wijzen dat er algemene voorwaarden zijn d.m.v. vermelding op de website, de offerte, orderbevestiging, factuur, etc, etc. dus gewoon die 14 dagen aanhouden.

en wat heeft een wettelijke betaal termijn dan nog voor zin
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » do maart 24, 2016 16:50

Is achterhaald John, net als wettelijke rente.
Vroegahh stond de achterkant van je factuur nog niet zo vol met kleine lettertjes en waren veel dingen bij wet geroggeld.

Henk

Berichtdoor postma friesland » vr maart 25, 2016 06:13

Hier laatst een electrician 2 weken gehad, goed werk geleverd niet heel snel maar wel correct. donderdag laatste dag op de klus, maandag rekening gebracht persoonlijk :roll: en volgende dag al bellen hoe we wilden betalen en of we dat direct konden doen. Zei dat ik niet alle paperassen bij elkaar ga zoeken terwijl ik midden op het erf sta om hem te betalen. Iedereen die hier werk doet stuurt een rekening die je 2 weken mag bekijken en dan schrijven we meestal een check en die doen we op de post zo ook voor jouw probeer ik hem aan het verstand te krijgen. bel later maar weer eens. Hij heeft me de hele week elke dag tenminste een keer gebeld, en vrijdag zelfs dreigen persoonlijk langs te komen en niet weer weg te gaan zonder betalen. :shock:
Laatste klus voor zulk volk.
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor auke » ma maart 23, 2020 13:00

stap donderdag over naar Mifas online. Alle facturen etc digitaal in de Agrobox. Zijn er nog dingen /tips en trucs die handig zijn ?

Heb nu gewoon Mifas en boek alles zelf in, en doe ook de BTW aangifte zelf
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Gerton » ma maart 23, 2020 13:51

auke schreef:stap donderdag over naar Mifas online. Alle facturen etc digitaal in de Agrobox. Zijn er nog dingen /tips en trucs die handig zijn ?

Zorg dat je alle facturen digitaal binnen krijgt, dat werkt het gemakkelijkst. Alles wat je zelf moet gaan scannen is extra werk, dus even je leveranciers opvoeden. HIer nog een paar die (nog) niet digitaal factureren. Deze bonnen scan ik zelf. App op de telefoon van de printer die automatisch een mail aanmaakt naar het juiste mailadres inclusief de pdf als bijlage. (HPSmarttask).

Afgelopen jaar nog een kleine klapper naar de boekhouder gebracht, komend jaar niks meer is het doel.. (y)
Gerton

Berichtdoor G.U. » ma maart 23, 2020 15:20

Wat betalen jullie voor zo’n boekhoudprogramma?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » ma maart 23, 2020 15:39

Gerton schreef:
auke schreef:stap donderdag over naar Mifas online. Alle facturen etc digitaal in de Agrobox. Zijn er nog dingen /tips en trucs die handig zijn ?

Zorg dat je alle facturen digitaal binnen krijgt, dat werkt het gemakkelijkst. Alles wat je zelf moet gaan scannen is extra werk, dus even je leveranciers opvoeden. HIer nog een paar die (nog) niet digitaal factureren. Deze bonnen scan ik zelf. App op de telefoon van de printer die automatisch een mail aanmaakt naar het juiste mailadres inclusief de pdf als bijlage. (HPSmarttask).

Afgelopen jaar nog een kleine klapper naar de boekhouder gebracht, komend jaar niks meer is het doel.. (y)

wij doen nu ook boekhouding helemaal digitaal, meeste rekeningen komen onderhand gelukkig met de mail, rest even scannen.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » ma maart 23, 2020 18:47

Digitaal gaat m hier niet worden. Internet is gewoonweg k#t hiero (n) Ik kan hooguit 1 pagina per keer doormailen, tenminste als het mee zit :?

Henk

Berichtdoor auke » di maart 24, 2020 16:26

G.U. schreef:Wat betalen jullie voor zo’n boekhoudprogramma?

30 euro per maand geloof ik
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Richt » di maart 24, 2020 19:49

Henk schreef:Digitaal gaat m hier niet worden. Internet is gewoonweg k#t hiero (n) Ik kan hooguit 1 pagina per keer doormailen, tenminste als het mee zit :?

kun je geen hybride internet verbinding nemen? hebben wij nu een jaar of zo, de ADSL verbinding hiero is waardeloos, maar in combinatie met goed LTE ontvangst werkt het super
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor G.U. » di maart 24, 2020 20:07

Richt schreef:
Henk schreef:Digitaal gaat m hier niet worden. Internet is gewoonweg k#t hiero (n) Ik kan hooguit 1 pagina per keer doormailen, tenminste als het mee zit :?

kun je geen hybride internet verbinding nemen? hebben wij nu een jaar of zo, de ADSL verbinding hiero is waardeloos, maar in combinatie met goed LTE ontvangst werkt het super

Heb hier nu een huawai 4G router van KPN. Werkt best wel goed maar die gaat er weer uit omdat er (te veel) klachten over zijn. Wordt nu een nieuwe experiabox die ‘geboost’ wordt met een 4G ontvanger. Het systeem werkt hetzelfde maar zou betrouwbaarder moeten zijn. Ze garanderen hier 32mbit/sec. Dat is 2mbit over de telefoonlijn plus 30 via 4G. Kan ook dat als het ontvangst zeer goed is dat het plus 50 mbit is maar dat is afwachten. Het de huawai nu voor het raam en straks komt de nieuwe in de meterkast.
Is allemaal ook maar tijdelijk trouwens want de glasvezel ligt al voor de deur :cheers:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie