Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor hulsteins » di aug 31, 2021 23:36

hulsteins schreef:Maar als 't in NL al in augustus uitbetaald wordt , is dat wellicht een teken dat 't daar allemaal weer veel beter gaat

dus de NL overheid schiet effe 1 miljard voor , om de NL boertjes de zomer door te helpen

wat dan op Europees niveau wel weer concurrentie-vervalsing is , maar dat is voor NL meer regel dan uitzondering
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor jan.nl » wo sep 01, 2021 09:21

hulsteins schreef:
hulsteins schreef:Maar als 't in NL al in augustus uitbetaald wordt , is dat wellicht een teken dat 't daar allemaal weer veel beter gaat

dus de NL overheid schiet effe 1 miljard voor , om de NL boertjes de zomer door te helpen

wat dan op Europees niveau wel weer concurrentie-vervalsing is , maar dat is voor NL meer regel dan uitzondering

Nogal minachtend...
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor boer pieter » wo sep 01, 2021 12:42

Van mij mogen ze die hele subsidie er af halen , gewoon een marktconform prijs voor onze melk en vlees en graan ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » wo sep 01, 2021 13:00

boer pieter schreef:Van mij mogen ze die hele subsidie er af halen , gewoon een marktconform prijs voor onze melk en vlees en graan ,

En alle productie een quota geven.
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo sep 01, 2021 13:06

Dat hoeft niet persé, als er teveel is zakt de prijs van zelf wel , maar ik denk niet dat er teveel geproduceerd word alleen het word verkeerd verdeeld , quota heeft als voordeel dat de prijs stabieler is
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » wo sep 01, 2021 21:51

boer pieter schreef:Dat hoeft niet persé, als er teveel is zakt de prijs van zelf wel , maar ik denk niet dat er teveel geproduceerd word alleen het word verkeerd verdeeld , quota heeft als voordeel dat de prijs stabieler is

Ik denk ook niet dat de marktprijzen er om veranderen. Wereldvoedselvoorraden zijn helemaal niet zo groot.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » wo sep 01, 2021 22:12

Spreek eens wat varkensboeren ofwel lees deze pagina binnen 10 jaar nog eens
Poekske

Berichtdoor hulsteins » wo sep 01, 2021 23:08

jan.nl schreef:
hulsteins schreef:

Nogal minachtend...

:yes: :yes: :oops:
maar dat krijg je als je altijd zegt dat
NL de beste boeren heb , de beste koeien heb de beste grond heb 't beste klimaat heb
't hardste schreeuwt om afschaffen van quotum , dat ze de hele wereld van melkpoeder gaan voorzien ,
dat iedereen die quotum wil houden slappelingen zijn die de concurrentie niet aandurven
die altijd roepen , tot op de dag van vandaag
die altijd roepen dat alle GLB subsidies er af moeten om enkel via marktprijzen hun brood te verdienen
die altijd roepen dat alle GLB subsidies er af moeten omdat NL veel meer bijdraagt dan ontvangt enz
dat de hele NL bevolking belastinggeld moet bijlappen omdat iedereen z'n sloten ook als landbouwgrond declareert
etc

laat ik zeggen dat je je dan elders in Europa niet echt populair maak
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Talis » do sep 02, 2021 04:35

Nogal minachtend...[/quote]
maar dat krijg je als je altijd zegt dat
NL de beste boeren heb , de beste koeien heb de beste grond heb 't beste klimaat heb
't hardste schreeuwt om afschaffen van quotum , dat ze de hele wereld van melkpoeder gaan voorzien ,
dat iedereen die quotum wil houden slappelingen zijn die de concurrentie niet aandurven
die altijd roepen dat alle GLB subsidies er af moeten om enkel via marktprijzen hun brood te verdienen
die altijd roepen dat alle GLB subsidies er af moeten omdat NL veel meer bijdraagt dan ontvangt enz
dat de hele NL bevolking belastinggeld moet bijlappen omdat iedereen z'n sloten ook als landbouwgrond declareert
etc

laat ik zeggen dat je je dan elders in Europa niet echt populair maak[/quote][/quote]

hoeveel onzin kun je in een paar regels schrijven. Wat een gefrusteerde nonsens.
Talis

Berichtdoor Piet . FR. » do sep 02, 2021 05:37

Denk niet dat het gefrusteerde nonsens is wat hulsteins schreef :no:
Piet . FR.

Beroep: melkveehouder.

Berichtdoor G.U. » do sep 02, 2021 08:35

Piet . FR. schreef:Denk niet dat het gefrusteerde nonsens is wat hulsteins schreef :no:

Deels niet deels wel, sloten hebben we nog nooit mee mogen tellen voor de glb subsidie dus die vlieger gaat al mooi niet op. Ik heb ook wel vaker gezegd dat de glb subsidie er wel af mag inclusief de crosscomplaince onzin. Direct er achteraan zeg in dan altijd dat ze de ww dan ook wel kunnen afschaffen. En de bijstand ook. En de zorgtoeslag, huursubsidie en ga zo nog maar even door. Is ook allemaal overheidssteun waar de belastingbetaler voor moet dokken
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor G.U. » do sep 02, 2021 08:36

Dat de rijkere landen meer betalen aan de eu dan de wat minder rijke landen is toch het hele idee van belasting heffen, de welvaart herverdelen…
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » do sep 02, 2021 10:03

maardi
e quotum wil houden slappelingen zijn die de concurrentie niet aandurven
die altijd roepen dat alle GLB subsiat krijg je als je altijd zegt dat
't hardste schreeudies er af moe dwt om afschaffen van quotum , dat ze de hele wereld van melkpoeder gaan voorzien ,
dat iedereen ten om enkel via marktprijzen hun brood te verdienen
etc

laat ik zeggen dat je je dan elders in Europa niet echt populair maak[/quote

Je bent beetje geergerd dus :lol:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Henk » do sep 02, 2021 11:44

Bijzonder dat er boeren zijn van wie de GLB steun eraf mag icm marktconforme prijs voor de melk...
Niet om het een of ander maar we melken al jaren marktconform :yes: en dat icm beperkende maatregelen :idea:

Ondertussen hebben er zws weer velen het voorschot op de GLB gelden aangevraagd.
Is logisch. Zijn er zat waar deze post grotendeels het netto inkomen vormt...

Waarom zou je het dan eraf willen hebben :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor rvm » do sep 02, 2021 12:22

Want dan denkt iedereen dat de buurman failliet gaat, en zij zelf niet.
rvm

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie