Emigratie.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Emigratie.

Berichtdoor jan.nl » do aug 05, 2021 21:22

rvm schreef:
jan.nl schreef:De EU wil van elke veeboer een groente boer maken,regelgeving is verstikkend voor de hele veehouderij,behalve in de nieuwe eu staten,maar daar wil je niet wonen...

Dat valt wel mee hoor. Ik heb het in Polen uitstekend naar mijn zin.

Toch gaan er weinig boeren naar Polen,volgens mij is daar ook hele goede grond en aardig westers georiënteerd. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor boer pieter » vr aug 06, 2021 08:38

Polen is een mooi land ben er wel een paar keer geweest , maar er zo te beginnen zal denk ik niet mee vallen ken een Deen die er een varkens bedrijf heeft maar heeft een Poolse vrouw dat maakt het een stuk gemakkelijker lijkt mij , maar waar een wil is is een weg
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » vr aug 06, 2021 09:06

Vroegah kon je als buitenlander in Polen geen grond kopen. Kweenie of dit nu anders is :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » vr aug 06, 2021 11:07

Funfacts die je makelaar nie snel verteld :no: In de USA is medical cost tering duur :yes: Averge 43% of your income gaat op aan taxes en medical costs. Kwaliteit van wegen en hospitals is @#%*^^ Maar goed wellicht wordt je eerder neergeschoten al dan niet door een cop.
Een gemiddeld melkveebedrijf is in de usa geen optie.

Polen is teringkoud. Vooral in de winter :yes: Grondkopen is gezanik. Een fatsoenlijke melkprijs ga je niet krijgen :no:

Sta btw laatst met een man te praten. Zijn zoon zat een beetje in onze possie. Kwam lekkere blonde tegen en is met haar meegegaan naar haar land en woont nu in Duitsland, 1 km over d egrens. Hek 25 jaar nie meer gezien realiseerde ik me
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor jvt » vr aug 06, 2021 11:40

melker schreef:Doe eens wat anders, Friesland :) staan wel wat knappe bedrijven te koop en met Vlaams redt je het hier ook wel :yes:

Och; Wallonie is ook niet ver van geel, en gemiddelde vlaming kan beter frans spreken dan fries spreken :wink: . Hier liggen zeker nog kansen voor vlamingen, tendens is wel richting zoveel mogelijk bio maar ze laten de conventionele boer wel met rust hier. Zie nog wel wat meer vlamingen deze kant op komen komende jaren
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor rvm » vr aug 06, 2021 15:40

Hans van Bergen schreef:Polen is teringkoud. Vooral in de winter :yes: Grondkopen is gezanik. Een fatsoenlijke melkprijs ga je niet krijgen

Is het bijvoorbeeld in populair emigratieland Canada dan wel zo warm 's winters? :mrgreen:

Melkprijs die ik in juni kreeg was afgerond naar boven netto 36 eurocent (4,22 vet, 3,54 eiwit)

Henk schreef:Vroegah kon je als buitenlander in Polen geen grond kopen. Kweenie of dit nu anders is

Ik heb de poolse nationalteit aangenomen :cheers:
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor W.A » vr aug 06, 2021 17:33

Ja maar dat gaat ook niet vanzelf! Hier moet je ook,als je grond op naam wilt..
Vee houden en pachten zal overal wel gaan zeker..

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Kasé5 » vr aug 06, 2021 20:06

Beroerde situatie Koen. "Langzamerhand laten vernatten" :cry: :cry:
Hetzelfde voelen we hier tegen NW-Overijssel ook wel maar moet eerlijk zeggen, degene die het echt over de laarzen begint te lopen heeft tot nu toe nog steeds fatsoenlijk de biezen kunnen nemen :|
Maar het houdt idd nóóit op nee (n) (n) . De cirkel wordt alleen maar groter.
Als ik zie wat jij hier al als familiebedrijf neerzet dan zou ik over de plas gaan kijken.
Ik vond de waarschuwing van de politiek aktieve De Vries uit O-Duitsland wel één om mee tenemen; "In Westelijk Europa is en komt geen plaats meer voor grootschalige veehouderij". En bij gaf daarbij duidelijk aan dat hij daar wel meer mee bedoeld dan een strook van 2 of 300 km :!: :!:
Ongetwijfeld verwacht ik dat ook in W-europa goeie boeren overblijven :yes: , maar als je, ook al is het door klote omstandigheden, opnieuw de boel moet optuigen dan is een brede afweging very important maar dat doen jullie zonder meer.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Poekske » vr aug 06, 2021 20:12

De familie moet die verhuis wel zien zitten ook hé. Is er bvb in Spanje of Portugal geen plaats? Weet dat Belgen tot daar erwten telen...
Poekske

Berichtdoor hulsteins » vr aug 06, 2021 20:46

Kasé5 schreef: degene die het echt over de laarzen begint te lopen heeft tot nu toe nog steeds fatsoenlijk de biezen kunnen nemen :|

de biezen kunnen pakken

:yes: letterlijk en figuurlijk
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor koen2 » zo aug 08, 2021 10:38

Belangrijkste is goede grond en geen naruur in de buurt .

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor MarcB » zo aug 08, 2021 11:14

goede grond is altijd de beste koop, maar geen natuur is iets veel moeilijker, waar nu geen natuur is kan het volgent jaar wel zijn.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor Berjor » zo aug 08, 2021 14:24

Och; Wallonie is ook niet ver van geel, en gemiddelde vlaming kan beter frans spreken dan fries spreken :wink: . Hier liggen zeker nog kansen voor vlamingen, tendens is wel richting zoveel mogelijk bio maar ze laten de conventionele boer wel met rust hier. Zie nog wel wat meer vlamingen deze kant op komen komende jaren[/quote]

Hoe zit het eigenlijk met habitat-en vogelrichtlijngebieden in Wallonie en hoeveel natura 2000 gebieden zijn er daar? En waar vind je deze terug op het internet?
Berjor

Berichtdoor jvt » zo aug 08, 2021 19:26

Berjor schreef:Och; Wallonie is ook niet ver van geel, en gemiddelde vlaming kan beter frans spreken dan fries spreken :wink: . Hier liggen zeker nog kansen voor vlamingen, tendens is wel richting zoveel mogelijk bio maar ze laten de conventionele boer wel met rust hier. Zie nog wel wat meer vlamingen deze kant op komen komende jaren

Hoe zit het eigenlijk met habitat-en vogelrichtlijngebieden in Wallonie en hoeveel natura 2000 gebieden zijn er daar? En waar vind je deze terug op het internet?[/quo

Vraag je me wat, weet ze hier in de buurt wel te liggen, eerste eigenlijk niet, natura 2000 wel. Heb zelf vorig jaar akkefietje gehad, heb een perceel waar de punt van are of 8 precies in natura 2000 valt. Lamzakken hebben rechte streep op de kaart getrokken en vergeten ff kronkel te maken bij die 8 are. Kreeg waarschuwing want gemaaid en bemest voor 15 juni, en de natura 2000 premie van dat jaar, iets van 32 euro, werd me niet uitgekeerd :mrgreen:
Nu netjes laten staan en met laatste snede ff meegemaaid, tis niet anders. Dus controle erop is er zeker wel en beperkingen ook, zijn ook niet alleen bosgebieden, bij hotton in de buurt prachtige vallei met goede grond, akkerbouwwaardig richting ourthe, maar wel volledig natura 2000
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 09, 2021 10:31

Is jacobs kruis kruid een typisch Nederlands verschijnsel geworden? Reed laatst langs de grens en in Germany was het schoon en in Hollandia keek het geel van de jkk. As we zo door boeren dan is bio geen optie meer :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie