Schapenwol wassen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Schapenwol wassen

Berichtdoor Mike de Graaf » vr okt 01, 2021 14:34

Beste collega's,

Ik vraag me af hoe schapenwol word gewassen tot bruikbaar materiaal. Ik heb geprobeerd het in de was machine te wassen, zonder succes. Alle hooi en grasstukjes blijven erin zitten. Is er iemand die meer kan vertellen over het wassen van schapenwol.

Fijn weekend!
Mike de Graaf

Re: Schapenwol wassen

Berichtdoor G.U. » za okt 02, 2021 09:15

Mike de Graaf schreef:Beste collega's,

Ik vraag me af hoe schapenwol word gewassen tot bruikbaar materiaal. Ik heb geprobeerd het in de was machine te wassen, zonder succes. Alle hooi en grasstukjes blijven erin zitten. Is er iemand die meer kan vertellen over het wassen van schapenwol.

Fijn weekend!

https://www.purewol.nl/Om-te-weten
Alstublieft. Eerste hit op google ‘ruwe wol wassen’. Succes :!:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor opelmanta » zo okt 03, 2021 12:19

Mike de Graaf schreef:Beste collega's,

Fijn weekend!

Volgens mij moet je het haar van de schapen voor het scheren goed uitkammen. Anders krijg je het inderdaad nooit weer proper.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor G.U. » zo okt 03, 2021 14:02

En de schapen op en schone vloer scheren. Anders had het kammen geen zin. Maar denk dat als je de schapen buiten laat en dan scheert dat je de wol al veel schoner er af krijgt dan wanneer je ze eerst binnen gehad hebt.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Keer terug naar Vleesveefokkerij