Para TBC

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Para TBC

Berichtdoor Corjan » vr sep 12, 2014 15:05

boer pieter schreef:zijn er dan nog veel boeren die para hebben, wij hebben al in jaren geen meer gehad en laten de kalfjes gewoon een dag bij de moeder ,en hoe doen eco boeren dat dan daar is het verplicht

Bij jou gaan de koeien toch na twee lactaties weg :?: Dus voordat ze ziek worden zijn ze al weg :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Sander » vr sep 12, 2014 18:09

john verhaar schreef::no: maar er zijn er hier ook nog die in sinterklaas geloven

koeien die wel in de melk aangetoond worden maar niet in de mest zijn wel drager maar geen uitscheider heb ik begrepen
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » vr sep 12, 2014 18:30

valt wel mee corjan, heb inderdaad niet woest veel oude koeien maar je kunt je ook overal wel druk om maken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor john verhaar » vr sep 12, 2014 19:53

Sander schreef:
john verhaar schreef::no: maar er zijn er hier ook nog die in sinterklaas geloven

koeien die wel in de melk aangetoond worden maar niet in de mest zijn wel drager maar geen uitscheider heb ik begrepen

Misschien niet op dat moment Sander :!: zodoende denk jij mss dat ze vals pos. was
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Sander » za sep 13, 2014 07:29

ze is positief in melk en negatief in mest. meer of minder kan ik er niet van maken.

blijft een risico koe maar tis geen extreem geval anders was er in de mest ook wel wat gevonden.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » za sep 13, 2014 08:41

niet te druk om maken sander als ze goed melk geeft gewoon door melken ,al de opruimen van koeien omdat ze positief zijn in de melk terwijl ze geen symptomen hebben ,kan altyd nog
boer pieter

Berichtdoor opelmanta » za sep 13, 2014 08:59

Ik geloof eerder in Sinterklaas, anders zou de VN (UN voor Verhaar) zich niet zo druk maken om zwarte Piet. Even wachten tot de koe niet fit is en dun begint te schijten, in het afkalfhok of zo. Als het goed is vind je het dan ook in de mest. Negatieve uitslagen bestaan eigenlijk niet, para kan alleen moeilijk worden aangetoond. Vals positief bestaat bij mij al helemaal niet. Als het in de melk wordt gevonden gaan ze hier aan de haak.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » za sep 13, 2014 09:14

Als er jaren geen positieven zijn geweest dan heb je des te meer reden om hem op te ruimen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor G.U. » za sep 13, 2014 11:18

Dus altijd mestmonster nemen en dan eventueel koe alsnog opruimen a la manta...
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » za sep 13, 2014 12:02

ik ben maar een domme boer maar hoe erg is dat para, wij doen er hier niks aan nog niet teminste, heb ooit wel eens een dunschijter gehad ,toen zei mijn veearts dat het para was dus weggedaan ,en moesten wij testen en weet ik niet wat allemaal heb er niks aan gedaan en ook nooit meer een gehad
boer pieter

Berichtdoor opelmanta » za sep 13, 2014 12:16

Robert schreef:om vervolgens elk jaar te moeten testen, want je status A vervalt

G.U. schreef:Dus altijd mestmonster nemen en dan eventueel koe alsnog opruimen a la manta...

Weer wat geleerd, daarvoor dank. Ik meende dat afvoer binnen 6 weken voldoende was voor behoud van status maar ik zat er naast. Afkloppen maar het is al weer een tijdje geleden. Het geeft wel weer een nieuwe betekenis aan de uitdrukking: "Jij hebt je laatste keuteltje gescheten."
opelmanta

Berichtdoor pieterv » za sep 13, 2014 18:31

Grootste probleem van para tbc is gewoon dat het altijd weer gelinkt wordt aan de ziekte van chrone!
Als melkproducent is het gewoon nodig om daar iets aan te doen.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor boer pieter » za sep 13, 2014 18:54

oke maar wij hebben al in jaren geen geval meer gehad
boer pieter

Berichtdoor john verhaar » za sep 13, 2014 19:35

Dat betekend niet dat je vrij bent Pieter :!: hier zien we der ook maar 1 of 2 per jaar maar we vinden nog steeds bijna 2% pos. met bloed test
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor pieterv » za sep 13, 2014 20:34

Das mooi Pieter! Maar dan houd het voor jullie ook weinig in! Gewoon effe testen, alles negatief dus weer een jaartje op 't gemak zonder vee te hoeven ruimen!
Ik vind dat dierziektes door elke veehouder moeten aangepakt worden. Para tbc, ibr, bvd. Iedereen moet hier aan meewerken!
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid