Proefstieren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Proefstieren

Berichtdoor opelmanta » za feb 01, 2014 20:32

Toch zijn ze voorzichtig aan het out-crossen bij Vero. Vero Convoy ,voormalig proefstier van CRV, had de O-man zonen veel dichter op elkaar varen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor jvt » za feb 01, 2014 23:15

Troost schreef:Zat net even naar de nieuwe proefstieren van februari bij KI Samen te kijken. In mijn hoofd galmden de woorden van Gerbert van Engelen, die ik onlangs kritisch hoorde spreken over genomics, nog na. Klik ik op de volgende proefstier: http://www.ki-samen.nl/index2.php?id=4& ... 0921223890 en zie tot verbazing dat deze Spaanse Kampioen (met drie keer O-Man en twee keer Jocko in de afstamming en een vw van 290 NVI) genomicstier Goliath als vader heeft :shock:.

Fam Engelen roept heel graag, maar as het hun uitkomt verkopen ze net wat uitkomt. Jaar of wat terug altijd roepen over de smalheid van de inetstieren van CRV, maar dan wel Jorryn volle bak verkopen. Paste eigenlijk, hoe goed of hoe slecht Jorryn was, ook niet binnen hun verkooppraatje. Hier weer hetzelfde verhaal, anti genomics, maar as het hun past verkopen ze deze toch wel. Niks mis mee, handel is handel, maar doe je niet voor als de roepende profeet in de woestijn..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor opelmanta » zo feb 02, 2014 10:47

Het is wel steeds meer overal meer van hetzelfde. Ik zit niet echt in de koefamilies maar het word wel gemakkelijker. Vero Anne's en Suzanne's, Niewnhuizen met zijn Sneekers die ook weer in de Vero's terugkomen, een Italiaanse Qualsiasi, een paar verdwaalde Pietje's van Hessel Agema en een dikke Anna Jacoba. Zit er tegenwoordig nog wat muziek in de Renate familie of is dat al weer oud nieuws? Ze vissen met stiermoeders te veel in dezelfde vijver. Komt Koepon een keer met een alternatieve afstamming dan flikkeren ze de'r een Vero inteeltgedrocht op. Ki firma's kunnen zich verschuilen achter hoge merkers maar het staat allemaal gewoon achter op de schets.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor king » zo feb 02, 2014 11:23

wat mij nogal eens opvalt is, dat als ik de afstammingen bekijk bij zulke proefstieren met bijgeleverde productiecijfers,
dat ik de grootmoeder vaak beter vind als de moeder.
En volgens mij zou dat toch echt andersom moeten zijn :roll:
de bedoeling is toch, dat je vooruit gaat en niet achteruit :?:
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor john jakobs » zo feb 02, 2014 13:39

Van de week nog wat geonomics proefstierdochters ingeschreven,,1 windstar 84 4x arvid 84,84,84,76 3x camion83,81,81 1 x burton van de ven 85 en 1 x hardrock 83 punten ,,,,,,,, iemand nog meer hardrock zijn er toch meer vtfers die die besteld hebben
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor opelmanta » zo feb 02, 2014 13:49

king schreef:wat mij nogal eens opvalt is, dat als ik de afstammingen bekijk bij zulke proefstieren met bijgeleverde productiecijfers,
dat ik de grootmoeder vaak beter vind als de moeder.
En volgens mij zou dat toch echt andersom moeten zijn :roll:
de bedoeling is toch, dat je vooruit gaat en niet achteruit :?:

Ik heb er wel eens naar gevraagd. Standaard antwoord: "dat zit hem in het intensieve spoelen, dat vergt heel erg veel van de koe". Het zal wel.
Er loopt bij ons Yankee x Ramon rond, 5 euro x 10 euro, gekalfd op 1.11 en gaat de tweede keer op 2.11 kalven. Deze verslaat 60 % van de Delta stiermoeders die vandaag op de Insire test stier lijst staan. Vind ik raar dat een simpel koetje uit een simpele stal ze zo makkelijk kan bijbenen. Geen genomics voor nodig.
opelmanta

Berichtdoor arnoud » zo feb 02, 2014 17:07

t is misschien net als met de huidige produkten mag niet te goed (en wel goeikoop gemaakt) dan is t lekker snel weer op
ken je weer nieuwe kopen (bv maar 1 paar milj zaadcellen per dosis)
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor auke » ma feb 03, 2014 09:51

john jakobs schreef:Van de week nog wat geonomics proefstierdochters ingeschreven,,1 windstar 84 4x arvid 84,84,84,76 3x camion83,81,81 1 x burton van de ven 85 en 1 x hardrock 83 punten ,,,,,,,, iemand nog meer hardrock zijn er toch meer vtfers die die besteld hebben

is dat de brown swiss Hardrock?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor opelmanta » ma feb 03, 2014 10:02

Robert schreef:Waarom zo'n koe niet meer gebruikt wordt als stiermoeder is mij een raadsel

Het is een Dustin x Webster. Webster is een viespeuk.
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » ma feb 03, 2014 15:24

Webster heeft maar twee overgrootvaders, vandaar viespeuk, is niet natuurlijk moet je niet willen stimuleren. Als ik op de tegenwoordige stieren mopper vanwege inteelt dan doe ik dat ook op oude. Helemaal consequent ben ik niet met de vader van Banker maar die familie kom je bij ons in de stal niet tegen.
Nb er is ook een Wilderhof Webster gefokt, die man was echt aan het kwartetten.
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » ma feb 03, 2014 21:30

auke schreef:
john jakobs schreef:Van de week nog wat geonomics proefstierdochters ingeschreven,,1 windstar 84 4x arvid 84,84,84,76 3x camion83,81,81 1 x burton van de ven 85 en 1 x hardrock 83 punten ,,,,,,,, iemand nog meer hardrock zijn er toch meer vtfers die die besteld hebben

is dat de brown swiss Hardrock?

Jep
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor auke » ma feb 03, 2014 23:06

Hoe doet die Hardrock het verder?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor opelmanta » di feb 04, 2014 10:29

Robert schreef:Canadian Dairy Network is daar (y) voor

Webster weet ik nog wel uit het hoofd, 3 x Bell als overgrootvader en hij komt hier en daar nog wel eens voor in een afstamming. Zar heb ik wel opgezocht, Zappa en Amaretto weet ik niets van. Grappige afstamming als je verder kijkt, allemaal grote jongens. Dan moet die er maar op.
Die Canadezen op CDN denken trouwens wel dat het een hele goede Javina is. Het is geschat en omgerekend dus het mag niet maar in Lpi kan een Dustin uit 2003 nog goed meekomen. Gelijk aan Renate, Vero Anne's en de rest. Wat dat betreft zou het nog steeds een goede stiermoeder zijn met fout in de afstamming maar tegenwoordig weer afwijkend genoeg. Koop maar een embryo, heb ik wel een ontvangster. Als het een stier word met een scheef oor of een rare kop dan kan hij hier altijd nog in de stal.
opelmanta

Berichtdoor melkrieder » di feb 04, 2014 11:33

Hallo

Ik ben de melkrieder ik haal melk op bij veehouders in mijn vrije tijd melk ik koeien bij veehouders in de provincie friesland en Drenthe echter een aantal ,gaat over op robot nu zoek ik nog veehouders die af en toe een Melker nodig hebben tegen een mooi tarief ik doe het namelijk omdat ik een prachtig vak vindt ik hoor wel wie eventueel belangstelling heeft Gr de melkrieder
melkrieder

Berichtdoor Henk » di feb 04, 2014 11:54

Effe bij topic vraag en aanbod viewforum.php?f=11 zetten melkrieder ipv alle topics onder te spammen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij