Ik werd gister gebeld door iemand die zei van Eneco te zijn. Vertelde dat ze tegenwoordig ook wat voor de bestaande klanten wilde doen en wou mij daarom een aanbod doen voor een nieuw contract. Ik moes ff mn email checken, want hij had wat toegestuurd. Zo gezegd zo gedaan, idd een email, maar niet van Eneco, van "De Nationale Energie Vergelijker B.V". Toen ik hem daarmee confronteerde, zei die dat hij dat deed in opdracht van Eneco.
Toch maar ff op de link geklikt in de email en jawel, een nieuw aanbod. Maandlasten ruim een kwart lager

Hij door de telefoon een heel verhaal houden en hij wou dat ik dus vervolgens op een blauwe knop ging klikken om direct te verlengen. Dat heb ik dus niet gedaan. Heb gesprek afgebroken, daar werd die vent nog pissig om ook: "denkt u dat ik hier voor de lol zit ofzo?!!!??"

Heb daarna contact gehad met Eneco, die wisten nergens van. Maar op die pagina "De Nationale Energie Vergelijker B.V" stonden wel al mijn gegevens. Naam, adres, klantnummer en dergelijke, alles stond er gewoon. Hij had mij ook die email toegestuurd zonder dat ik die gegeven had. Dus ik vraag me toch af hoe ze daar aan komen. Bij Eneco wisten ze dat ook niet.
Volgens mij gewoon ordinaire oplichting. Maandlasten, inclusief alle belastingen en toeslagen, een kwart naar beneden, dat kan helemaal niet. De stroom leverancier zou dr dan bijna op toe moeten leggen volgens mij

Meer mensen die gebeld zijn